[Powermac G5] Start niet op, led blijft knipperen

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heel eigenaardig probleem, maar vanwege gebrek aan mac-kennis mijnerzijds wil ik jullie hulp erbij inroepen.

Ik heb een Powermac G5 1,6ghz, die in eerste instantie voorzien was van 768mb ram. Beetje weinig, dus 2x 1gb Kingston erin gestopt. Geen specifiek Apple geheugen, maar dat zou toch wel moeten werken volgens mij.

Na deze upgrade (waarbij ik overigens ook een harddisk heb bijgeplaatst), wil de mac echter niet meer booten. Het ledje knippert met tussenpozen, en oneindig. Maar opstarten, ho maar.

Geprobeerd:

- Oude geheugenconfiguratie teruggezet
- Harddisk eruit
- Stroom tijdje eraf
- Intern batterijtje los gehaald
- Geheugen eruit en opnieuw erin.

Niets helpt. Deze specifieke foutcode kan ik ook nergens op internet vinden, dus ik hoop dat jullie raad weten!

Alvast bedankt!

Verwijderd

misschien een geheugenreepje naar de klote, probeer eens 1 los reepje, en als die niet werkt de andere en als dat niet werkt het oude geheugen...

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:17:
misschien een geheugenreepje naar de klote, probeer eens 1 los reepje, en als die niet werkt de andere en als dat niet werkt het oude geheugen...
Dat heeft de TS ook al gedaan...

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Misschien gewoon per ongeluk ergens anders een stekkertje half los getrokken? Of een verdwaald schroefje ofzo? Het lijkt erop dat je ongewild iets anders hebt aangepast bij het verwisselen van het geheugen, maar ik weet niet of dat mogelijk is bij een PowerMac.

Hier stond achterhaalde informatie…

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 09:54
3 knipperen van de LEDs is bij een PPC ALTIJD een geval van geheugen. Daarbij die je altijd gelijke paren (2 stuks) geheugen in te bouwen. dus als je er één inzet werkt het niet, en als er twee inzet waarvan er één stuk is werkt het ook niet. Probeer dus een te wisselen (gelijke modules!)

• Timmert
  • Niet online
Oke.

Ding staat nu bij mn broertje (die is de trotse eigenaar), maar ik zal daar morgen even naar kijken :)

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Misschien helpt het ook om ff het P-Ram te zappen? Cmnd + Option + p + r
http://support.apple.com/kb/HT1379

Edit: Deze toetsencombinatie moet je tijdens het opstarten gelijktijdig ingeven tot je een geluidssignaal hoort.

[ Voor 32% gewijzigd door Merijn70 op 07-06-2009 21:28 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Nikolas schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:26:
[...]

Dat heeft de TS ook al gedaan...
Dan begrepen we elkaar verkeerd.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Bij de G5 moeten er altijd 2 modules in van dezelfde grote in de goede slots. Dus als je de 2 x 1 Gb neemt moet je ze beide in slot 1 zetten. Geen losse modules erin zetten. Als die er dan inzitten moet je waak nog je pram even resetten. De G5 heeft altijd wat last gehad bij vervangen van het geheugen. Is het geheugen wel 400 Mhz?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Timmert
  • Niet online
Jep, PC3200.
Pram nog niet gereset, maar ik heb het ding net opgehaald dus hij gaat zometeen onder het mes :)

• Timmert
  • Niet online
PRAM hoefde niet eens gereset te worden, geheugenmodules zaten gewoon niet in de goede volgorde. Weer iets geleerd!
Pagina: 1