raid 10 (is dit normaal?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 08:57
ik ben met een nieuwe install begonnen van vista home premium 64 bits
vooraf alle schijven gescant met hdtune waren prima 4 X (samsung F1 1TB)
alles ging eigenlijk prima maar ik merk helemaal geen verschil tov mijn samsung t166
alleen met benchen zie ik een verschil

dit zijn mijn specs

core i7 920 @ 3400mhz
3GB ddr3 1866 mhz
asus rampage extreme (nieuwste bios)

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z302/marqquiss/hdtunereadtest.jpg

stripe 64kb (mag maximaal 128kb kiezen in de bios)
block size 512kb
pc wordt veelal gebruikt om te gamen
ik heb liever dat spellen snel laden en windows snel opstart

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z302/marqquiss/intelmatrixstoragecontrol-1.jpg

zijn dit normale resultaten? zo nee wie heeft er advies voor mij
alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat Indexing Service aan? Probeer eens zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt writeback cache eens uitzetten, doorgaans zou dat sneller moeten zijn, maar in sommige gevallen kan het voor vertraging zorgen.

Daarnaast werk je natuurlijk wel met Samsungdisks, en die werken nou eenmaal niet altijd lekker in RAID. qua performance lijkt dit erg op mijn T166 disks, die draaiden in RAID0, maar de performance daarvan was ook bedroevend (en niet veel later viel de array continu uit elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
indexeren OFF
writeback cache ON

niet echt een merkbaar verschil als je het mij vraagt
ga nu met writeback cache off proberen

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z302/marqquiss/hdtunenoindex.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door marquiss op 07-06-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En is dit met writebackcache aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

TERW_DAN schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:29:
Daarnaast werk je natuurlijk wel met Samsungdisks, en die werken nou eenmaal niet altijd lekker in RAID. qua performance lijkt dit erg op mijn T166 disks, die draaiden in RAID0, maar de performance daarvan was ook bedroevend (en niet veel later viel de array continu uit elkaar).
Verschilt dat niet van persoon tot persoon? Ik heb een jaar met twee T166 500GB schijven RAID0 gedraaid en dat was superstabiel. De enige reden dat ik geen RAID meer draai is omdat ik mijn OS opnieuw installeerde en geen zin meer in de configuratie die voor RAID noodzakelijk is te doen (drivers slipstreamen).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:08:

De enige reden dat ik geen RAID meer draai is omdat ik mijn OS opnieuw installeerde en geen zin meer in de configuratie die voor RAID noodzakelijk is te doen (drivers slipstreamen).
Je bedoelt dat het noodzakelijk is voor softwarematige RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
indexeren OFF
writeback cache OFF

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z302/marqquiss/noindexnowriteback.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:12:
[...]

Je bedoelt dat het noodzakelijk is voor softwarematige RAID.
Ik denk dat hij bedoeld dat het noodzakelijk is voor elk installatiemedium waarvoor de drivers niet standaard in je OS zitten.

Of het nou door software raid, door een niet ondersteunde raid kaart of door een niet ondersteunde scsi kaart komt maakt dan natuurlijk weinig uit ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
die termen snap ik helemaal niets van
heb ik dan alles verkeerd geinstalleerd?
gta4 bijvoorbeeld start nu net zo sloom op in raid10 dan vanaf mijn samsung t166 (1 disk)
begin er eigenlijk al van te balen dat ik het gekocht heb want merk er nergens wat van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het lijkt er inderdaad op dat je RAIDarray niet veel vlotter werkt als singledisk, wat met die diskjes goed zou kunnen.

@Sebazz, er zijn gevallen waarbij Samsungs het goed doen in RAID, maar met Samsungs loop je wel een verhoogd risico dat het gewoon prut werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 09:46
Je hebt striping en spiegelen aan staan (raid10). Als je puur voor de snelheid gaat, kan je het spiegelen uitzetten. Hiermee win je aan snelheid, je verliest wel redundancy. En softwareraid is nooit zo snel als hardwareraid.

Mema

Pagina: 1