Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen. Hiervoor ben ik een beetje aan het rondsurfen op internet. Verschillende vergelijkingssites, forums etc.
Wat ik echter niet terug vind bij met name de vergelijkingssites, is het 'fenomeen' dat er bij de meeste laptops altijd heel erg veel standaard programma's bij geinstalleerd worden.
Op mijn vorige laptop Sony VAIO FZ38M zat weet ik hoeveel voorgeinstalleerd, wat het systeem absoluut niet sneller maakt.
Wat zijn jullie ervaringen bij de verschillende merken? Zijn er merken die heel erg veel standaard installeren (bijv. Sony) en zijn er ook merken die alleen Windows voorinstalleren?
Of moet ik me concentreren op de XXODD of BTO en zelf alles samenstellen?
Mijn budget zal max 1000 euro zijn, met de volgende eisen:
- INTEL processor (althans die geniet bij mij de voorkeur boven AMD)
- 4 GB geheugen
- aparte videokaart met min 512 mb geheugen (heeft het een absolute meerwaarde wanneer dit 1 GB is?)
- HDMI aansluiting
- Cardreader (zijn er ook cardreaders die Compact Flash kunnen lezen?)
- 15 tot 16 "
- Gigabit Lan
- Wifi Lan 802.1 abgn
Heeft een TV tuner nog toegevoegde waarde ?
Alvast bedankt voor de reacties en voor het meedenken.
Wat ik echter niet terug vind bij met name de vergelijkingssites, is het 'fenomeen' dat er bij de meeste laptops altijd heel erg veel standaard programma's bij geinstalleerd worden.
Op mijn vorige laptop Sony VAIO FZ38M zat weet ik hoeveel voorgeinstalleerd, wat het systeem absoluut niet sneller maakt.
Wat zijn jullie ervaringen bij de verschillende merken? Zijn er merken die heel erg veel standaard installeren (bijv. Sony) en zijn er ook merken die alleen Windows voorinstalleren?
Of moet ik me concentreren op de XXODD of BTO en zelf alles samenstellen?
Mijn budget zal max 1000 euro zijn, met de volgende eisen:
- INTEL processor (althans die geniet bij mij de voorkeur boven AMD)
- 4 GB geheugen
- aparte videokaart met min 512 mb geheugen (heeft het een absolute meerwaarde wanneer dit 1 GB is?)
- HDMI aansluiting
- Cardreader (zijn er ook cardreaders die Compact Flash kunnen lezen?)
- 15 tot 16 "
- Gigabit Lan
- Wifi Lan 802.1 abgn
Heeft een TV tuner nog toegevoegde waarde ?
Alvast bedankt voor de reacties en voor het meedenken.