Toon posts:

Hoe denken jullie over Via

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk vind ik AMD erg goed.
* Goedkoop
* Snel
* Intel is heeft geen monopoly positie meer.

Maar toch zou ik op dit moment niet gaan kiezen voor een AMD systeempje.
ALs ik die topics lees bij Driver/firmware updates denk ik: Dit heb ik niet nodig. :(

Wie kan mij zeggen of Via ooit zo stabiel zal worden als De LX440 of BX440?

Ik hoop het wel want wat ik allemaal lees over Win2K met IDE-drivers :r

Ik wil Via niet de grond inboren maar ik wil wel zeker weten of ik gewoon W2K kan gaan draaien zonder bsod's. :o

Ik hoop dat er ook nog een keer een andere hardware boer chipsets gaat bakken voor AMD. :7

/Edit Sorry Antoine En ik trek Via helemaal niet door de shit. Het is gewoon de waarheid.

Verwijderd

Topicstarter
niemand zo stoer om te reageren?

Verwijderd

Het is een kwestie van geluk eigelijk met Via... net zoals met procs.
Ofwel gaat het zeer goed en stabiel zonder enige fout of hapering ofwel gaat het helemaal slecht... dus ja algemeen over Via babbele gaat eigelijk niet. (8>

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30
Ja ja, trek VIA maar weer door de stront, ik ben er heel tevreden mee het werkt allemaal schitterend.
Die BX chipset mag dan wel goed werken, maar hij is anders wel antiek.Gemaakt voor een Pentium II.Geen wonder dat die goed werkt.:r :r :r

Verwijderd

Topicstarter
Ja jong sorry hoor. We kunnen weer eens niet tegen de waarheid. Zeg Antoine heb voor de aardigheid 'ns gekeken bij 4.29 beta? upgrade. Gewoon puin met peren
Eerst de 4in1 drivers stabiel kijken dan wel weer verder. Ik bedoel niet officieel maar stabiel :)

Verwijderd

As ge zo denkt over Via ja ga voor PIII en betaal 1000 keer meer.
Als ge geluk hebt hebde een stabiele proc+mobo... have fun *D

• WildOne
Als jij hier alleen maar VIA zit te flame-beaten dan is de lol er ook zo vanaf.
En trouwens VIA doet er wel zijn best voor om de 2 weken weer een ge-update 4-in-1 driver, oke ze zin nog niet perfect maar dat komt nog wel ze zijn aardig onderweg...........

Verwijderd

mijn amd 1 gig draait stabiel als de neten op 1.1 gig :7
volgens sandra ben ik sneller dan een p4 1.5 gig >:)

en inderdaad met de 4.28 ide drivers is t niet perfect edoch de winme drivers van ms
doen het bij mij perfecto
zeker net zo stabiel als my former intel p3 450 :z

Verwijderd

Topicstarter
Ik haat gokken, ik wil zekerheid. En ik zeg niet uit Intelrespect. Ik bedoel Via is er ook voor Intel en Apollo en Intel zelf. Bij Amd is het alleen via en amd zelf.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik heb hier een DFI K6Bv3+. Mijn vorige bord was ongeveer hetzelfde, P5BV3+. Helaas kan ik NIET mijn 4e PCI slot gebruiken op dat vorige bord onder w2k. Zal komende week eens kijken hoe het met dit bord zit...

Beide MVP3 rev CD

• WildOne
Ha Ha, eat that former Paus :7 :7 :7 :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik kap met dit nutteloos onderwerp en ga maar 'ns Alice spelen. En morgen Project Igi:7

• WildOne
LOL
Ik ga maar eens CS'en :9~

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 21:15 schreef They_killed_DE_PAUS het volgende:
Ik haat gokken, ik wil zekerheid. En ik zeg niet uit Intelrespect. Ik bedoel Via is er ook voor Intel en Apollo en Intel zelf. Bij Amd is het alleen via en amd zelf.
Er is geen zekerheid noch bij InteL noch bij AMD... dus ge gaat moeten gokken... >:)

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 21:15 schreef They_killed_DE_PAUS het volgende:
eeuh koop n balpoint en en bloknoot :+
oke quaken wordt lastig maar erug zeker |:(
zeker is dat je teveel betaalt voor n intel

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op woensdag 28 februari 2001 20:42 schreef They_killed_DE_PAUS het volgende:
[..]
* Intel is heeft geen monopoly positie meer.
Euh, ik wil je discussie niet verzieken maar DE monopoly positie op het gebied van processoren ligt dus nog steeds wel in handen van Intel.
AMD ligt nog ver genoeg achter.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat zeik je nou??
Je hebt het over het gebruik van beta drivers voor erg belangrijke onderdelen... En dan ben je verbaast dat mensen instabiliteit ervaren :?
Mijn abit ka7+athlon650 doen het uitstekend... Alleen fastwrites aanzetten bij agp maakt de boel instabiel tijdens 3D dingen...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het is net zoals gezegd wordt: Je hebt geluk met VIA (geen probs) of pech (eindeloze problemen). Dat heeft niets met computerinzicht te maken, puur met de componenten in je PC, met de timings van het geheugen dat erin zit, etcetera. Na alle problemen met m'n TBird 800 op Abit KT7 heb ik toch weer afstand gedaan van die combinatie en ben ik overgestapt op mijn configuratie zoals je die hieronder ziet.

Voorbeeldje: Ik heb een Hoontech geluidskaart (met allerlei rare digitale in en uitgangen) met daarop een Yamaha YMF754 chipset. Deze chipset is in staat A3D 1.0 en 2.0 te doen (de laatste softwarematig). Ik formatteer nogal veel en als ik per ongeluk eens niet de goede drivers had geinstalleerd en ik ging Half-Life spelen, hing m'n hele computer bij het initialiseren van de A3D. M'n MSI i815EP zegt keurig "Initializing A3D....failed".

Verder heb je natuurlijk de standaard issues met VIA, w2k en 3d spelletjes. Je moet 2 of 3 patches installeren en dan werkt het naar behoren...zeggen ze. Bij mij dus niet. Of het aan m'n PowerColor Geforce2 MX ligt weet ik niet, maar Half-Life crashte om de haverklap.

Als je het geld (ervoorover) hebt, koop dan een Pentium III op een i815 bordje. Okee, je betaald zo'n 50-70% meer, maar daarvoor koop je geen lot uit de loterij.

Ik ben behoorlijk Pro-AMD, en wellicht als er mainbords uitkomen met volledige AMD760 chip erop (de huidige hebben VIA 686B southbridge), stap ik wellicht weer over op AMD; de processor zelf is prima.

VIA is heel goed op weg, maar voor mij nog niet goed genoeg.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 22:08 schreef Knakker het volgende:
Ik ben behoorlijk Pro-AMD, en wellicht als er mainbords uitkomen met volledige AMD760 chip erop (de huidige hebben VIA 686B southbridge), stap ik wellicht weer over op AMD; de processor zelf is prima.
Ik heb liever de KT266 dan de AMD760. AMD chipsets hebben net zo veel problemen als VIA chipsets. Misschien nog wel meer. En het ligt vaak wel (niet altijd) aan computerinzicht dat een pc niet stabiel is.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

5 Maanden W2Kmet VIA chipset, nog geen enkele BSOD.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik heb hier ook een Win2K systeem staan met een Via Apollo Pro 133A chipset incl. Pentium III-733EB erop. (SGI Workstation)
Als deze slecht zou zijn zou Silicon Graphics er ook geen gebruik van maken denk ik ... ;)
Dussuh, deze is echt rete-stabiel !
Geen enkele foutmelding en zonder problemen in 1 keer geinstalleerd. :)

Ik heb minder goede ervaringen met VIA + AMD, maar dat is meer een eigen ervaring.
VIA is zeker niet altijd slecht !!
Pagina: 1