Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xp] Computer wil niet uit

Pagina: 1
Acties:

• oetger
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Sinds een week heb ik een nieuwe computer, alles in XP Pro werkt goed, alleen bij het afsluiten heb ik problemen.

Als ik XP Pro af wil sluiten, dan geeft hij "WINDOWS WORD AFGESLOTEN..." aan, de muis, toetsenbord, harde schijven gaan uit, maar alle fans blijven draaien, beeldscherm en de power led blijft aan. Uiteindelijk blijft de computer dus nog gewoon aan staan en schakelt hij zichzelf niet volledig uit.

Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat de computer zich wel weer normaal afsluit?

Ik heb al gegoogled maar alles wat ik probeer helpt nix.

[ Voor 4% gewijzigd door oetger op 07-06-2009 10:21 ]

www.facebook.com/raceTEAM4u

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
oetger schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:48:
Sinds een week heb ik een nieuwe computer, alles in XP Pro werkt goed, alleen bij het afsluiten heb ik problemen.

Als ik XP Pro af wil sluiten, dan geeft hij Computer wordt uitgeschakeld aan, de muis, toetsenbord, harde schijven gaan uit, maar alle fans blijven draaien, beeldscherm en de power led blijft aan. Uiteindelijk blijft de computer dus nog gewoon aan staan en schakelt hij zichzelf niet volledig uit.

Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat de computer zich wel weer normaal afsluit?

Ik heb al gegoogled maar alles wat ik probeer helpt nix.
Gezocht op shutdown problem windows xp

Krijg ik dit artikel:
Advanced troubleshooting for shutdown problems in Windows XP

Heb je dit aritkel al eens doorgelopen?

Je kunt aangeven dat je overal hebt gezocht, maar geeft dan ook waar je zoals hebt gezocht en met welke zoektermen. Ook wat je zelf hebt geprobeerd. Onze glazen bol staat altijd uit ;), dus toon zelf eens wat meer inzet.Aangezien dit je tweede post op Tweakers is, raad ik je aan het beleid van Tweakers eens door te nemen, en vooral van Windows Clients(WOS): Windows Clients - Beleid

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 07-06-2009 01:53 ]

• oetger
Volgende zaken heb ik geprobeerd:

* HKU\Default\Controlpanel\Desktop, Edit ook hier de key: PowerOffActive en
geef het de waarde 1.
* H.K.C.U.\ControlPanel\Desktop Edit in rechter paneel: ''AutoEndTask'' en
zet de waarde op 1.

* Alle usb apparaten gechecked in apparaatbeheer ( overal stond vinkje Computer mag apparaat uitschakelen om stroom te gebruiken )

* Progje: Cleanup gerund

Ik zoek met: Computer wil niet uit
Computer blijft aan
Windows wordt afgesloten

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Om even het meest voor de hand liggende maar uit te sluiten.
-Je drukt toevallig niet op standby ipv uit ?
-Stel je powerknop indrukken op powerdown. en druk er eens op. wat gebeurt er dan ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• oetger
heuveltje schreef op zondag 07 juni 2009 @ 08:52:
Om even het meest voor de hand liggende maar uit te sluiten.
-Je drukt toevallig niet op standby ipv uit ?
-Stel je powerknop indrukken op powerdown. en druk er eens op. wat gebeurt er dan ?
Nee ik druk echt op uit.

Powerknop stond al zo ingesteld en als ik er dan 1x op druk dan gebeurt er hetzelfde als Start --> afsluiten --> uitschakelen. ( dus hetzelde als bovenstaand probleem...)

• oetger
het probleem is nog steeds niet opgelost... iemand een idee wat ik moet doen ?

Verwijderd

Dit probleem wil nog wel eens te maken hebben met een niet goed functionerende driver, ik heb het ooit meegemaakt met een driver voor een intern 56k modem (ja dat is al even geleden ja :P ).

• oetger
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:33:
Dit probleem wil nog wel eens te maken hebben met een niet goed functionerende driver, ik heb het ooit meegemaakt met een driver voor een intern 56k modem (ja dat is al even geleden ja :P ).
Is er een progje die kan kijken welke drivers er op staan en eventueel kan aangeven of er updates voor zijn. ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, dat heet /dev/brain.
Je kan op z'n minst in apparaatbeheer kijken :) daar staat ook de driverinformatie genoemd.

het zou ook wel eens handig kunnen zijn om iets meer te vertellen over je PC zelf - aangezien je zegt dat je die net een week hebt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• oetger
alt-92 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:14:
Ja, dat heet /dev/brain.
Je kan op z'n minst in apparaatbeheer kijken :) daar staat ook de driverinformatie genoemd.

het zou ook wel eens handig kunnen zijn om iets meer te vertellen over je PC zelf - aangezien je zegt dat je die net een week hebt?
Het is een Compaq dual core e5200, typenummer zal ik vanvond ff opzoeken.
2 gb intern en een Asus ATI 4670

Waar kan ik dat /dev/brain downen? Als ik het op google intyp dan krijg ik allemaal van die vage sites;

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:07
Ik zou eens gaan spelen met je energie instellingen m.b.t. standby en shutdown functies:

http://www.exoid.com/?page_id=47

met /dev/brain bedoelt ie dat je dat zelf moet bedenken of mag uitzoeken omdat het makkelijk via google te vinden is :P /dev/ is een directory in linux based systemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Terror op 08-06-2009 10:34 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
/dev/brain werkt overigens het best als je het RW mount ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nowherebound123
  • Laatst online: 09:23
Afsluit problemen hebben vaak te maken met foute netwerkdrivers, kijk daar eerst eens naar.

• oetger
nils.kuijpers schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:31:
Afsluit problemen hebben vaak te maken met foute netwerkdrivers, kijk daar eerst eens naar.
In de Apparaatbeheer kan ik niets ontdekken, alles werkt ok.

Maar ik heb in de logboeken van Windows de volgende fouten ontdekt:

FOUT
Bron SideBySide
Gebeurtenis: 32
De afhankelijke assemblage Microsoft.VC80.MFCLOC is niet gevonden en de laatste fout was Het onderdeel waarnaar wordt verwezen is niet op dit systeem geïnstalleerd.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Fout
Bron SideBySide
Gebeurtenis:59
Resolve Partial Assembly mislukt voor Microsoft.VC80.MFCLOC. Foutmelding voor referentie: Het onderdeel waarnaar wordt verwezen is niet op dit systeem geïnstalleerd.
.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Fout
Bron SideBySide
Gebeurtenis:59
Generate Activation Context mislukt voor C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC80.MFC_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.762_x-ww_3bf8fa05\MFC80U.DLL. Foutmelding voor referentie: De bewerking is voltooid.
.

Waarschuwing
Bron Tcpip
Gebeurtenis:4226
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

0000: 00000000 00540001 00000000 80001082
0010: 00000001 00000000 00000000 00000000
0020: 00000000 00000000

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Probeer de drivers van het netwerk eens te verwijderen en opnieuw te installeren

Desktop | Server | Laptop

• oetger
Ik kom er niet uit, probleem blijft bestaan. Ik heb de pc vandaag neergezet bij de ICT afdeling op mn werk.

Iedereen bedankt voor de mogelijke oplossingen en de reacties. Wat mij betreft kan dit topic op slot.

[ Voor 33% gewijzigd door oetger op 11-06-2009 10:21 . Reden: Mag op slot ]

Pagina: 1