Abit BE6 - Udma 66 controlers BAGGER?

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Kheb hier een Abit BE6 moederboord, leuk ding vooral omdat er 4 ide controlers opzitten. Dus 4x2=8 ide devices. Nou heb ik er maar 4 (3xhdd, 1xdvd) maar die hdd's mogen van mij allemaal wel op hun eigen controler van mij. Dit bord heeft trouwens 2 udma66 en 2 udma33 ide controlers. Nou heb ik de volgende hard disk drives (kzal vast udma en ata weer door elkaar halen, niet op letten):

Maxtor DiamondMax Plus 7200rpm, udma 33, 10GB
Maxtor DiamondMax 60 Plus 7200rpm, udma 100, 20GB
Quantum LCT 5400rpm, udma 66, 15GB

Nou is het leuke dat ik Windows 2000 draai, en die wil nogal vaak raar doen met hdd's als het gaat om udma 66 of meer. Tenminste dat is mijn ervaring ermee. Aam het begin van de installatie van win2k moet je F6 drukken en die hpt 366 drivers inladen voor harde schijven die dus op een udma66 controler zitten en dat ook zijn (of 100 zijn). Iig een hoop gekloot maar dat lukt allemaal nog wel..

Wat nou het echte probleem is is dat die Maxtor, die udma100 is, op een udma 66 contrler erg traag is. In het begin heb je het niet door maar zodra je grote bestanden erheen kopieert kan je soms je muis niet eens meer bewegen en winamp stottert als een gek etc etc (geen crash overigens). Die quantum udma66 heeft dat probleem niet. Wat ik heb geprobeerd is die maxtor udma100 op een udma33 controler van het boord zetten.
Hierbij heb ik het stotter probleem opgelost, maar ik zet nu wel een udma100 schijf op een udma33 controler en dat vind ik zonde.. het liefste draai ik die maxtor udma100 op een udma 66 controler met me windows 2000 installatie, maar dan stottert ie dus.

Iemand anders had dat bord ook getest en verschillende hdd's (ook die maxtor udma100) en had hetzelfde probleem, ook met die hpt366 drivers. Ik denk dus echt dat het aan die controlers ligt. Weet iemand misschien de oplossing? Bepaalde combinatie of manier van aansluiten ofzo? of iets anders!??

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen kheb van alles geprobeerd.

Wat een onzin..

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Het is bekend dat Highpoint controllers nogal bagger zijn, ze geven vooral problemen met maxtor HD's. Nu wist je dit al, maar ik zou het echt niet weten hoe je dit oplost behalve nieuwe drivers voor de controller proberen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• dixon
Ja, kheb de nieuwste van [url="http://www.abit.nl."]www.abit.nl.[/url] Die oudere deden het al helemaal niet :) Maar ik denk dat ik die maxtor udma100 lekker op udma33 laat staan zolang er geen verbeterde drivers voor zijn. Dan heb ik nog een ander probleem, klopt het dat Partition Magic geen udma 66 of 100 schijven kan partitioneren ofzo?> Kheb geboot vanaf die diskettes en dan krijg je dat mooie dos-prog en dan kies je Partitions, en dan onderaan ergens Create maar die staat grijs, dus disabled.. kan dus niet? Resize stond erbij, moet ik die kiezen? vond het er nogal vreemd uitzien wat ik toen zeg dus heb het maar niet gedaan.
iemand? :)

Wat een onzin..

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb zelf een BE6 gehad, en die wilde WEL hangen bij druk kopieren. Deze heb ik toen omgeruild voor een Asus cubx. Deze heeft ook 4 controllers, twee op 33, en twee op 66. De udma-66 controller is van CMD. Deze is minstens zo bagger als die van highpoint. De normale udma-33 controllers doen het beter!!

Gelukkig heb ik nu een tweede pc, zodat ik in beide pc's maximaal 4 IDE apparaten heb. Mooi alles op udma-33 dus... :(

Siditamentis astuentis pactum.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb precies dat zelfde probleem! Maar ik heb zwaar goed nieuws, want ik heb het vorige week opgelost, ik zal het ff opzoeken!

• Frank Timmer
[topic=133853]

• dixon
Snake, THNX!! Ik ga meteen ff kijken. thnx!

Wat een onzin..

• Frank Timmer
Mail maar als je de nieuwste BIOS voor de BE6 wil hebben met de oudste HPT366 BIOS, dan zal ik hem mailen!

Voor adres zie profile!

• Frank Timmer
* dixon check je mail!
Pagina: 1