Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Logitech G15 - BIOS error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://i44.tinypic.com/51y5au.jpg (1600x1200, gezeur van Tweakers)

Dus, sinds ik mijn Logitech G15 heb aangeschaft, blijf ik deze error krijgen als ik de computer opstart. (En ja, ik kan gewoon op F1 drukken. Hij geeft dan een harde piep, voor 1,5/2 seconden.)

Ik heb in de BIOS zelf verder niks kunnen vinden, dus ik hoop dat jullie raad weten.

Bijvoorbaat dank.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 23:48 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je hem via USB aangesloten of via zo'n PS2 verloopkabeltje?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Je toetsenbord werkt verder wel?

Wat voor toetsenbord had je hiervoor? Een PS/2 toetsenbord toevallig? Misschien dat je even de "Halt on:" error instelling moet wijzigen (dan blijft hij niet hangen op de foutmelding dat hij geen toetsenbord kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Nee, via USB. Achterin de computer, snelle USB 2.0 poort.

edit:
Je toetsenbord werkt verder wel?

Wat voor toetsenbord had je hiervoor? Een PS/2 toetsenbord toevallig? Misschien dat je even de "Halt on:" error instelling moet wijzigen (dan blijft hij niet hangen op de foutmelding dat hij geen toetsenbord kan vinden
Ja, de G15 werkt perfect verder. (op één stom ding na; als ik super snel OMG typ, dan komt het eruit als OGM)

En ja, ik had een standaard PS/2 toetsenbord hiervoor.
Halt on:? Dan kijk ik daar morgenochtend meteen naar.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 23:50 ]

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
Activeer de optie "USB Keyboard" in je BIOS, dit doe je door een PS2 keyboard aan te sluiten, dan moet het als het goed is verholpen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie allemaal eng, super fijn, actief zeg! Prima, ik probeer het zsm uit.

(de derde keer dat ik dit bericht typ, mislukte bekijk/verstuur bericht, ffs)

Verwijderd

Topicstarter
Dus, geprobeerd, geen van beide opties stonden er. USB 2.0 Legacy Support Enabled ipv Auto, maar dat mocht ook niet baten. Verdere suggesties zéér welkom!

Verwijderd

Topicstarter
De almachtige Tweaker community heeft geen idee?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is waarschijnlijk een BIOS eigenaardigheid, deze melding zie je vaak op oude BIOS-en waar geen USB legacy op zit, of slechts gedeeltelijk. Je geeft al aan dat USB legacy wel in je BIOS zit. Bij oudere bordjes waren vaak echter alleen poort 1 en 2 legacy muis/toetsenbord compatible. Schakel het toetsenbord daar eens naar.

Blijft de fout: overweeg eens een BIOS update. Dit is namelijk zowiezo een fout; hij herkent namelijk eerst een USB apparaat als zijnde een keyboard, en geeft dan vervolgens aan dat er geen keyboard is.

Vind je geen BIOS update die dit probleem oplost, en werkt legacy aan + keyboard op poort 1/2 niet, en irriteert je dit écht erg: overweeg eens een nieuw moederbord. De G15 zal niet makkelijk werken op PS/2 aangezien er meer dan alleen een keyboard word aangestuurt; ook een USB HUB en een LCD-schermpje.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik had dat met mijn oude pc ook, USB apparaten worden in de BIOS gewoonweg niet herkend, ik had toen nét m'n G15 gekocht.

ik heb het opgelost door m'n oude PS/2 toestenbord aan te sluiten en die aan de zijkant onder het buro te parkeren zodat ie niet direct zichtbaar ligt, maar wel toegankelijk omdat navigeren in de BIOS met de G15 dus ook niet wilde lukken.

ik denk in jouw geval dat het de simpelste oplossing is, mits een update geen soelaas bied.
ik weet niet hoe oud je moederbord e.d. is, maar als die al wat jaartjes oud is (wat ik wel vermoed door de verouderde BIOS) dan zul je niet zo snel een nieuw moederbord vinden die USB support heeft in de BIOS.

dan kun je beter daarmee aan de gang als de algehele pc aan vervanging toe is.

[ Voor 35% gewijzigd door Shanquish op 08-06-2009 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:53:
Het is waarschijnlijk een BIOS eigenaardigheid, deze melding zie je vaak op oude BIOS-en waar geen USB legacy op zit, of slechts gedeeltelijk. Je geeft al aan dat USB legacy wel in je BIOS zit. Bij oudere bordjes waren vaak echter alleen poort 1 en 2 legacy muis/toetsenbord compatible. Schakel het toetsenbord daar eens naar.

Blijft de fout: overweeg eens een BIOS update. Dit is namelijk zowiezo een fout; hij herkent namelijk eerst een USB apparaat als zijnde een keyboard, en geeft dan vervolgens aan dat er geen keyboard is.

Vind je geen BIOS update die dit probleem oplost, en werkt legacy aan + keyboard op poort 1/2 niet, en irriteert je dit écht erg: overweeg eens een nieuw moederbord. De G15 zal niet makkelijk werken op PS/2 aangezien er meer dan alleen een keyboard word aangestuurt; ook een USB HUB en een LCD-schermpje.
Ah kijk, mensen die er verstand van hebben! Ik heb het toetsenbord in poort 1/2 gedaan, maar de error blijft. Maar wanneer ik nu op F1 druk, geeft hij me een hele korte piep, in plaats van die lange. Dus er wel iets veranderd.

Verder update ik mijn BIOS liever niet. Genoeg verhalen gehoord van mensen waarbij het gigantisch is misgegaan.
shameete schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:37:
ik had dat met mijn oude pc ook, USB apparaten worden in de BIOS gewoonweg niet herkend, ik had toen nét m'n G15 gekocht.

ik heb het opgelost door m'n oude PS/2 toestenbord aan te sluiten en die aan de zijkant onder het buro te parkeren zodat ie niet direct zichtbaar ligt, maar wel toegankelijk omdat navigeren in de BIOS met de G15 dus ook niet wilde lukken.

ik denk in jouw geval dat het de simpelste oplossing is, mits een update geen soelaas bied.
ik weet niet hoe oud je moederbord e.d. is, maar als die al wat jaartjes oud is (wat ik wel vermoed door de verouderde BIOS) dan zul je niet zo snel een nieuw moederbord vinden die USB support heeft in de BIOS.

dan kun je beter daarmee aan de gang als de algehele pc aan vervanging toe is.
Ik kan met mijn G15 wel gewoon navigeren in de BIOS. Dat wil best, geen probleem.
Pagina: 1