Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista wil SP2 niet - ERROR_FILE_NOT_FOUND

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb al een tijdje Vista Ultimate x64 met SP1 draaien. Nu SP2 uit is, wil ik die graag installeren. Dus ik het ding downloaden, de x64-versie uiteraard.

De installer zegt na een tijdje "Installation was not successful" met als foutcode ERROR_FILE_NOT_FOUND, zonder dat er aangegeven wordt welke file precies niet gevonden werd. Via internetfora kom ik niet veel verder. Er wordt hier en daar aangeraden een clean install te doen, maar dat is voor mij geen optie.

De System Update Readiness tool, zoals beschreven in KB947821, heb ik al geprobeerd en doet ogenschijnlijk niets, behalve een hoop graafwerk op m'n harddisk.

Ik heb het nu al een keer of 5 geprobeerd. De eerste keer gewoon blanco, de tweede keer na een reboot, de derde keer na reboot en geen achtergrondapps, en zojuist de vierde keer nog maar es en de vijfjde keer via Windows Update.

De "simpele" workarounds heb ik dus al geprobeerd, en dat lijkt het enige te zijn wat MS biedt :(

Wie helpt me aan een werkende SP2 :)

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Bump :)

Iemand misschien nog een idee? Ik wil SP2 toch best graag hebben...

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb em eerst maar weer es Windows Update helemaal laten draaien, vervolgens m'n viruscanner helemaal gedeinstalleerd (je weet nooit, er zijn er die tramalant geven), gereboot, en weer SP2 geprobeerd te installeren. Rupie's link voor SoftwareDistrubution renamen ook geprobeerd.

Maar hij blijft met dezelfde knullige fout komen...

Maar hij doet het zowel via Windows Update als vanaf een losse download niet. Het probleem zal em dus niet in WUP zitten, lijkt me...

日本!🎌

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Staat er niet een duidelijkere melding in de eventviewer?

☻/
/▌
/ \

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:37
Heb je SP1 geslipstreamd? Dan is dat de oorzaak.. Lukt mij ook niet om SP2 te installeren, dus reinstall is je enige optie.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:16
pennywiser schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:46:
Heb je SP1 geslipstreamd? Dan is dat de oorzaak.. Lukt mij ook niet om SP2 te installeren, dus reinstall is je enige optie.
Als je die hebt geslipstreamed met bijv. vLite, dan kan je simpelweg de registerkey verwijderen van vLite die in het register staat (HKLM/software/vLite).
Maar je mag geen onderdelen hebben verwijderd, alleen SP1 hebben geslipstreamed.

Als je die hebt verwijderd, moet SP2 prima te installeren zijn.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb geen vLite key in m'n register, en ik kan me ook niet herinneren dat ik dat destijds gebruikt heb. Het is ook al weer best lang geleden dat ik dit systeem geinstalleerd heb. Best kans dat ik SP1 los geinstalleerd heb.

Je bracht me wel op een idee met dat je niks verwijderd mag hebben. Ik had nml wel de ehome-directory weggehackt. Dus die heb ik maar weer in ere hersteld (maw, het werkt weer net zo crap als toen ik het voor het eerst uitprobeerde).

Maar dat helpt helaas niet.

Zijn er misschien andere dingen waar de SP2 installer van afhankelijk is? Ik heb bijv ook Windows Defender gedisabled en gezorgd dat het niet meer start en niet meer zeurt.. Windows Firewall staat ook helemaal disabled (ook de service).

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Van Microsoft zelf krijg ik deze reactie:
Ik begrijp uit uw e-mail dat het u niet lukt om service pack 2 voor Windows Vista op uw computer te plaatsen.

U meldt verder dat uw computer deel uitmaakt van een domein. Wij ondersteunen computers die deel uitmaken van een domein niet. Het is namelijk zeer goed mogelijk dat een beperking vanwege het domein ervoor zorgt dat het installeren van service pack 2 mislukt. Hier heb ik verder geen informatie over.
Uiteraard heb ik op mijn domeincontroller geen restricties of iets ingesteld. Ik kan dus alles, overal, altijd.

Ik heb ook maar ff Firewall en Defender weer aangezet. Biedt ook geen soelaas.

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Inmiddels ook wat bestanden kunnen restoren (alleen wat jpegs, daar klaagde ie over), zodat het CBS.log van de Readiness Tool geen errors meer toont. En toch wil SP2 nog steeds niet installeren :(

日本!🎌

Verwijderd

Is er al een SP2 NL ?

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Ja maar dan moet je wel een MSDN account hebben. Mocht je nieuwsgroepen gebruiken en FTD, dit is de ID van SP2 nl in x86, x64 en itanium: 995741

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Gelukkig heb ik de en-us Vista, maar dan nog met SP1... Iemand nog ideeën voor mijn probleem eigenlijk?

Van de Vista CD booten en voor de repair mode gaan, heeft weinig geholpen. Hij zegt binnen twee seconden al dat ie geen problemen heeft kunnen vinden. Dat is dus kennelijk een heel ander soort repair mode dan wat in de XP installer zat ingebakken.

Het schijnt ook mogelijk te zijn om een upgrade install te doen met de Vista CD, maar dat vind ik wel heel eng...

日本!🎌

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heb je al
sfc /scannow
geprobeerd?

Gaf die problemen?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ja die geeft aan dat er eea niet gerestored kan worden, en verwijst daarbij naar het log. Maar dat log van 12MB ofzo, is compleet onleesbaar voor een normale sterveling, dus ik weet niet wat ik dan moet doen om te boel te fixen :/

日本!🎌

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Misschien toch die herinstallatie maar eens gaan overwegen. Je opties beginnen aardig op te raken.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

_Thanatos_ schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:17:
Ja die geeft aan dat er eea niet gerestored kan worden, en verwijst daarbij naar het log. Maar dat log van 12MB ofzo, is compleet onleesbaar voor een normale sterveling, dus ik weet niet wat ik dan moet doen om te boel te fixen :/
How to analyze the log file entries that the Microsoft Windows Resource Checker (SFC.exe) program generates in Windows Vista
Hiermee haal je alle overbodige regels weg.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Pagina: 1