Hallo allemaal ik ben al 1 week bezig om n goedkope all in one printer te gebruiken. Ik heb eerst een hp f2280 gekocht werkte prima voor n paar dagen nadat de software corrupt was geraakt. Drivers van de hp site werken niet zoals t hoort. Ik kreeg aan het einde van de installatie de beruchte 2753 error msi.dot4wrp error en hp nederland gaf de schuld aan microsoft hp usa kwam met ongeloofelijk stomme workarounds waarmee ik via regedit dingen in 't register moest veranderen en de 2e was de drivers voor de officejet 8500 te installeren wat totaal niet werkte AFFIJN.........nu heb ik een canon pixma mp 190 all in one en printen en kopieeren werkt maar wanneer ik met MP navigator EX een document of foto wil scannen krijg ik de cannot communicate with scanner foutmelding. Ik heb al meerdre keren een reinstall gedaan alle up to date drivers gedownload en geinstalleerd van canon website. In de bios de usb2.0 optie uitgezet waarmee mn razer copper head muis en logitech illuminated toetsenbord niet werkte dus dat was geen optie..verschillende services gestopt en opgestart met services.msc ik weet niet wat ik verder moet doen...kan een mede-tweaker mij hiermee helpen?
hieronder nog de scangear fout die ik in mp navigator ex krijg:
er is geen communicatie met de scanner mogelijk.
De kabel is niet goed aangesloten of de scanner is uitgeschakeld.
Controleer de status. Het scannerstuurprogramma wordt gesloten.
Andere usb poorten geprobeerd maar dat werkte ook niet. Alles loskoppelen en weer aansluiten werkt ook niet. Verschillende keren opstarten werkt ook niet. De scan functie in irfanview geeft dezelfde fout als in mp navigator ex. na het rond googlen naar "cannot communicate with scanner" krijg ik veel hits over verschillende scanners en all in one printers van canon met hetzelfde probleem maar geen oplossing ervoor....wie o wie kan mij helpen???
hieronder nog de scangear fout die ik in mp navigator ex krijg:
er is geen communicatie met de scanner mogelijk.
De kabel is niet goed aangesloten of de scanner is uitgeschakeld.
Controleer de status. Het scannerstuurprogramma wordt gesloten.
Andere usb poorten geprobeerd maar dat werkte ook niet. Alles loskoppelen en weer aansluiten werkt ook niet. Verschillende keren opstarten werkt ook niet. De scan functie in irfanview geeft dezelfde fout als in mp navigator ex. na het rond googlen naar "cannot communicate with scanner" krijg ik veel hits over verschillende scanners en all in one printers van canon met hetzelfde probleem maar geen oplossing ervoor....wie o wie kan mij helpen???