Netwerk blijft op lage snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hardware:
  • Linksys WRT610N Dual-N Band Wireless Router
  • Samsung NC10 - winxp - gbit lan
  • Sony vaio dz61WN - win 7 - gbit lan
  • Iomega netwerk drive - gbit lan
  • Playstation 3 - gbit lan
Mijn probleem is als volgt:
Ondanks dat de 4gigabit netwerk poorten heeft blijft alle apparatuur op 10/100mbit hangen en is de daadwerkelijk doorvoersnelheid van bestanden een luttele 2,79MB per seconde.
Echter, alleen de Samsung NC10 wordt herkend als 1gbit aansluiting (de router heeft 2 lampjes, voor 10/100mbit -groen,en 1gbit - blauw)
De rest van de spullen gaan niet sneller.
Bestanden tussen de sony en de samsung proberen uit te wisselen, maar ook dit gaat niet sneller dan 2,5MB per seconde.
Heb zelf al alle kabels vervangen, alle netwerkpoortjes op de router afgegaan en ook in de router zelf ingelogd om te kijken of ik wellicht een setting uit/aan had staan.
Ik kom er niet meer uit. Weet iemand een oplossing of iets dat mij op weg kan helpen?

39

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zelf geknepen kabels mischien ? dan is het belangrijk dat je de aderparen juist hebt aangesloten

klik

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 06-06-2009 18:46 ]

Iperf

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gebruik je CAT5E of CAT6 en op wat voor een afstand?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:44:
Zelf geknepen kabels mischien ? dan is het belangrijk dat je de aderparen juist hebt aangesloten

klik
Het zijn allemaal kant en klaar gekochte kabels.
Michael Knight schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:45:
Gebruik je CAT5E of CAT6 en op wat voor een afstand?
Het zijn CAT5e kabels. Ook heb ik de kabels onderling uitgeprobeerd met de verschillende componenten maar alleen de samsung krijgt constant het blauwe lampje op de router (1gbit)
De lengte van de kabels varieerd tussen de 1 en 4 meter.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 06-06-2009 20:35 ]

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Zojuist de router ook voorzien van een nieuwe firmware, helaas zonder verbetering.

39

Verwijderd

voor het begruik van Gigabit LAN netwerkaarten, zijn alleen Cat6 de juiste kabels om meer dan 100mbit door te voeren. Alleen met een nieuwe Gigabit router kom je er niet. Vervang de Cat5 kabels door Cat6. Cat6 wordt gegarandeerd voor 1000mbit doorvoer. Op de kabels staat ook duidelijk te lezen CAT6e GIGABIT LAN
Ze zijn een fractie duurder dan de Cat5 kabels, maar is een duidelijke verbetering

Nog iets wat veel mensen niet weten is het volgende:

Let er ook op bij aanleg van de kabels, dat ze niet in directe daglicht liggen. Felle zonlicht is funest voor de snelheid.. Werk de kabels netjes weg achter kabelgootjes om snelheid verlies tegen te gaan.

Succes er mee.

Stan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 20:57 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 22:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Cat 5e kan op kortere afstanden prima GB netwerk aan. Voor langere afstanden is cat6 beter. Dat van het zonlicht: heb je daar ook nog een bron voor? Je zou de hoeveelheid cat5e kabels in de zon op campzone eens moeten zien die toch veel meer dan 100Mbit/s aan doorvoersnelheid halen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:45:
voor het begruik van Gigabit LAN netwerkaarten, zijn alleen Cat6 de juiste kabels om meer dan 100mbit door te voeren. Alleen met een nieuwe Gigabit router kom je er niet. Vervang de Cat5 kabels door Cat6. Cat6 wordt gegarandeerd voor 1000mbit doorvoer. Op de kabels staat ook duidelijk te lezen CAT6e GIGABIT LAN
Ze zijn een fractie duurder dan de Cat5 kabels, maar is een duidelijke verbetering

Nog iets wat veel mensen niet weten is het volgende:

Let er ook op bij aanleg van de kabels, dat ze niet in directe daglicht liggen. Felle zonlicht is funest voor de snelheid.. Werk de kabels netjes weg achter kabelgootjes om snelheid verlies tegen te gaan.

Succes er mee.

Stan
Cat 5e kan ook gigabit aan.heb meerdere klanten die gewoon gigabit halen over cat 5e(zelfs datacentra),en ik heb nog nooit tijdens meerdere verschillende 2 daagse cursussen van netwerkmaterialen en afwerken daarvan nooit iemand over gehoord dat die kabels niet in het directe daglicht mogen liggen ivm de snelheid..en kabels hoeven niet perse in gootjes te liggen om snelheidsverlies tegen te gaan.Enigste probleem gebeurd als er 230,380 kabels naast liggen,dat gaat storen,dus in stalen kabelgoten worden scheidingsschotten toegepast en data apart gelegt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Creepy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:03:
Cat 5e kan op kortere afstanden prima GB netwerk aan. Voor langere afstanden is cat6 beter. Dat van het zonlicht: heb je daar ook nog een bron voor? Je zou de hoeveelheid cat5e kabels in de zon op campzone eens moeten zien die toch veel meer dan 100Mbit/s aan doorvoersnelheid halen ;)
soulrider in "Nieuwe Coax kabel voor beter signaal LCD"

campzone is een weekje dat rot niet, we hebben het wel over kabel een een paar jaar blijft liggen
volgens mijn heeft coax daar meer last van dan twisted pair, maar dat krijg ik ff niet onderbouwd :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 06-06-2009 21:51 ]

Iperf

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:05

M2M

medicijnman

ik vraag me dan toch eigenlijk wel af hoe dat dan werkt, een kabeltje in de zon. Hoe krijg je daarvan dan interferentie? Ik zou zeggen dat het aardstraling is dat funest is voor je netwerk, maargoed :)

Serieus: kun je je netwerk settings niet forceren op 1 GB full duplex?

-_-

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Toch voor de zekerheid een paar cat6 kabels besteld, al lijkt mij niet dat het daar snel aan zou moeten liggen, als 1 ding het wel goed doet steeds.

De netwerkkaart in de vaio heb ik handmatig gezet op 1gbit full duplex maar geeft geen ander resultaat.
Toch vermoed ik dat het de Linksys het probleem moet zijn, maar ook in de menu;s van de router kom ik niks tegen want in mijn ogen kan helpen. erg irritant probleem, vooral dat ik juist deze router heb gekocht voor de gbit poorten.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
De CAT6 kabels hebben geen verbetering gebracht. Wat wel heeft geholpen is een Apple Airport Extreme te kopen, deze werkt direct uit de box zoals het hoort en de bijgeleverde software is ook top.
Maat van mij heeft ook de WRT610N, nog nieuw in doos ivm verhuizen, en deze geeft dezelfde frustraties.
Linksys nooit meer voor mij, de vorige wireless router gaf ook al zoveel problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 10-06-2009 10:27 ]

39

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31

robertwebbe

Robert Webbe

Fietsbel schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:41:
Hardware:
  • Linksys WRT610N Dual-N Band Wireless Router
  • Samsung NC10 - winxp - gbit lan
  • Sony vaio dz61WN - win 7 - gbit lan
  • Iomega netwerk drive - gbit lan
  • Playstation 3 - gbit lan
Mijn probleem is als volgt:
Ondanks dat de 4gigabit netwerk poorten heeft blijft alle apparatuur op 10/100mbit hangen en is de daadwerkelijk doorvoersnelheid van bestanden een luttele 2,79MB per seconde.
Echter, alleen de Samsung NC10 wordt herkend als 1gbit aansluiting (de router heeft 2 lampjes, voor 10/100mbit -groen,en 1gbit - blauw)
De rest van de spullen gaan niet sneller.
Bestanden tussen de sony en de samsung proberen uit te wisselen, maar ook dit gaat niet sneller dan 2,5MB per seconde.
Heb zelf al alle kabels vervangen, alle netwerkpoortjes op de router afgegaan en ook in de router zelf ingelogd om te kijken of ik wellicht een setting uit/aan had staan.
Ik kom er niet meer uit. Weet iemand een oplossing of iets dat mij op weg kan helpen?
Fietsbel,

Er staat een fout in de handleiding. Groene led = 1 gigabit/sec en blauwe led = 10 of 100 megabit/sec.
En dan klopt je verhaal weer gezien de NC10 als enige een 100 Mbps NIC heeft.

Sinds de laatste firmware update is de doorvoersnelheid ook verbeterd. Wellicht nog even checken op firmwareupgrades voor je LAN of WAN kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 04-08-2009 21:24 ]

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:51
Heb je ooit hogere snelheden gehaald met die toestellen? Het is niet omdat je Gbit legt dat alles plots sneller gaat. Als je een P2 333 in je netwerk hangt, zal die ook geen Gbit halen, om maar iets te zeggen.
Ik ken de ruwe performantie niet van uw toestellen, maar
- NAS'en die boven de 8Mbyte/s komen, zijn niet dik gezaaid...
- ik zie een laptop met Windows7, als er een minder snelle kaart in de laptop zit en/of als W7 die nog niet 100% ondersteunt kan je daar eens naar kijken? Er is nog geen retail W7 uit...
- een netbook heeft ook maar trage chipsets enzo, daar kan je ook geen 60Mbyte/s van verwachten

Ik heb zelf overal cat5 kabels liggen en haal vlot 20+megabyte/s.
Pagina: 1