Flac files op Xbox 360

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 11:00
Beste tweakers,

Ik ben wat aan het spelen met MCE op mijn Xbox 360 en nu kan ik hier .FLAC files op afspelen (van die grote lossless muziek bestanden). Ik heb mijn xbox aangesloten via spif aansluiting op mijn homecinema setje welke voor mij leuk is maar voor de audiofiel waarschijnlijk waardeloos (Sony HT-DDW670 zie voor link onder).

Mijn vraag is: Is het de moeite waard om in de toekomst door te gaan met FLAC files of zal ik weinig verschil merken en gewoon mp3s blijven luisteren. Ik weet niet of de audio output van de xbox goed is dus heb ik de specs er maar even bijgezet.

Audio specs Xbox 360
Multichannel surround sound output
Supports 48 KHz 16-bit audio
320 independent decompression channels
32-bit audio processing
Over 256 audio channels

http://www.sonystyle.com/...gId=-1&productId=11037644

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:08
Als ik het goed begrijp heb je het al werkend?
Dan kan je toch gewoon luisteren of je verschilt hoort?

En als je het digitaal overstuurd, dan maakt het weinig uit hoe goed de xbox zijn werk doet, maar de versterker waar het digitale signaal in gaat. Het kan wel zo zijn dat je xbox 44.1KHz omzet in 48KHz en de kwaliteit waarmee dat gebeurt kan twijfelachtig zijn. Maar ik denk dat dergelijke dingen voor jou en het setje dat je er op aan sluit, waarschijnlijk niet relevant zijn (omdat je het verschil niet zult horen, maar nogmaals, gewoon even luisteren, misschien hoor je het wel).