Toon posts:

Download probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik kijk hier al een tijdje rond Tweakers (goeie site overigens), maar heb de volgende vraag/probleem.

Als ik op mijn PC iets downloadt met b.v. 1mb/s, en ik wil een online spel spelen, loopt mn ping heel hard omhoog(600+) en lag ik stuk (Dan denkt iedereen begrijpelijk,dacht ik ook eerst), maar als ik met mijn PS3 iets downloadt vanuit de Playstation Store, wat ook 1mb/s gaat. Heb vrijwel geen lag en is mijn ping gewoon normaal (40-100). Ik weet niet of het hiermee te maken heeft maar, ik heb een Telfort Internet 8mb abbonement. Op mn zyxel router heb ik een Draadloos router(SMC2804WBR) die als access point werkt erachter aangesloten en achter de SMC een switcher lopen en die gaat naar mijn pc en andere pc's.
Achter de SMC heb ik directe draadloze verbinding met mijn PS3.

Zou het aan de zyxel router liggen? Of is er een andere verklaring?

Verwijderd

Tsja, is een ander niveau he? In het eerste geval bepaalt de PC (Windows?) wat prioriteit krijgt, in het 2e geval het router (het "ligt" dus wel aan het router, met dien verstande dat deze het goed doet (beter dan Windows)).

Is niet makkelijk om dit op te lossen denk ik, je zou iets met QoS (o.i.d.) kunnen proberen maar ik geef je weinig kans...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
De zyxel of SMC(DHCP staat uit wat volgens een tutorial hier ergens nodig was om het als een Acces Point te laten werken)?

Verwijderd

Mss downloadt de PS3 wel via UDP?

Je kunt sowieso op je PC de download wellicht iets in snelheid beperken. Dan heb je vaak gelijk een stuk betere ping dan wanneer je de lijn echt dichttrekt.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 17:22 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als de PS3 minder connecties gebruikt is dit volkomen begrijpelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het rare is dat mn PS3 ook 1mb/s snelheid downloadt, maar dan lag ik niet en als mijn pc downloadt met 1mb/s lag ik wel. En het is gewoon via Internet Explorer.(Niet torrents)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:25:
Maar het rare is dat mn PS3 ook 1mb/s snelheid downloadt, maar dan lag ik niet en als mijn pc downloadt met 1mb/s lag ik wel. En het is gewoon via Internet Explorer.(Niet torrents)
Dat zeg ik, als de PS3 minder connecties maakt kan het goed zijn dat je router dit prima kan bolwerken icm een spel erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo als met IE downlaodt (geen dl accelerator),maar ook 1 connectie maak?

Verwijderd

Normaliter wel.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Maar misschien downloadt de TS wel middels torrents en dan is het een heel ander verhaal. Dus hierbij de vraag: heb je de lag ook met HTTP/FTP downloads of alleen bij torrents ?

De PC lag kan echter ook komen door een rotte netwerk-driver, een virusscanner, etc. Of heb je misschien een "oude single-core" CPU ? Wat zijn je systeem/hardware specs en welk OS, AV oplossing, etc. Probeer eens onnodige automatische opstartitems uit te schakelen, test eens zonder je AV oplossing, etc ....

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Had al aangegeven dat ik via Internet Explorer dlde, uh ik gebruik Eset 4 Smart Security als virusscanner, ik heb i7 920 als CPU , ik gebruik Vista als OS. En ik heb echt bijna geen automatisch opstart items behalve
AV,Realtek audio manager en Xfire (volgens msconfig). Ik probeer wel nu zonder AV.
Pagina: 1