Toon posts:

Volume begrenzing voor een Home Cinema set; HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel dringend advies nodig, helaas helpen de handleidingen en klantenservice van Harman Kardon me geen steek vooruit.

Wij zijn in het bezit van een prachtige Harman Kardon Cinefortune 200.
Fantastisch geluid, niks op tegen. Maar mijn vriend heeft al een aantal malen het gepresteerd om per ongeluk het geluid VOL open te knallen, waardoor je een trein door de kamer hebt denderen. Honden van slag, ik van slag met hartklopping tot ruim een uur of twee later.

Ik wil, nadat het vandaag weer is gebeurd, dit nooit meer meemaken. Ik wil een volumebegrenzer en wel vandaag nog.

Maar HOE? De handleiding helpt niks. Harman Kardon is in Nederland niet te bellen en de Amerikaanse online service lijkt nergens naar.
Weet iemand hoe ik volume kan begrenzen??

HELP!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 12:36

Wish

ingwell

Ik kan me niet voorstellen dat Harman Kardon op een versterker een geluidsbegrenzer zet. Dat is echt aan de mensen zelf. De enige begrenzing op de versterker zelf die ik zie is de stekker.

Denk dat je meer geluk gaat hebben met het opvoeden van je vriend dan dat de versterker dit gaat doen :)

No drama

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-01 09:56

SNEAK-NL

galloooooooooooo

heeft dat ding geen instelling om een geluids niveau bij power-on vast te zetten?
schrik je iig niet bij aanzetten.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
SNEAK-NL schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:41:
heeft dat ding geen instelling om een geluids niveau bij power-on vast te zetten?
schrik je iig niet bij aanzetten.
Dat hebben HK's inderdaad wel. Auto volume ofzoiets. Dan kun je het begin volume instellen nadat de receiver uit is geweest.

Overigens herken ik een dergelijk probleem. Als ik de volumeknop inhoud op me Logitec Harmony 525 blijft deze nog wel eens vast hangen waardoor je op de meest ongelukkige momenten (3 uur snachts) het volume vol open hebt staan.

Ik zelf heb nog geen begrenzer kunnen vinden.