Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Topicstarter
Op het moment ben ik met een Nokia E71 aan het spelen, maar ik krijg gevoel dat het met deze telefoon niet mogelijk is om online te gaan.

Via mijn wifi-accespoint krijg ik de error "Web: Geen reactie van gateway", via Vodafone-GPRS krijg ik "Packetgegevens niet beschikbaar", via Vodafone-Live krijg ik hetzelfde.

Ik heb bovenin de telefoon wel een 3G icoontje, dus ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om te kunnen browsen met dit mobieltje. Kijk, het is natuurlijk geen iPhone waar alles gelijk werkt, maar dit moet denk ik wel mogelijk zijn.

Deze telefoon is overigens simlock-vrij gekocht met een losse Vodafone simkaart.

Moet ik allicht een firewall instelling tweaken voordat ik online kan? Of een beveiliging omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:32

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:33:
Op het moment ben ik met een Nokia E71 aan het spelen, maar ik krijg gevoel dat het met deze telefoon niet mogelijk is om online te gaan.

Via mijn wifi-accespoint krijg ik de error "Web: Geen reactie van gateway",
Toevallig een KPN Experiabox als WiFi AP?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kanarie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:47:
[...]

Toevallig een KPN Experiabox als WiFi AP?
Jawel. En aan de hand van je reactie heb ik deze vervangen door een Linksys accespoint waar het wel meer werkt. Het mobieltje is dus toch wel in staat online te gaan, dit beantwoord een hoop van mijn vragen. Nu enkel nog mobiel internet via GSM werkend krijgen en dan heb ik alles wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:06
Ik heb een E51, waarmee ik zonder problemen via wifi (WPA2 en zonder encryptie getest) kan internetten. Ook 3G is geen probleem met de juiste instellingen. (Via een smsje van 'ben' erin gezet).

Aangezien de E71 een opgepompte E51 is, ligt dit aan de instellingen van je telefoon (voor wat betreft 3G) /wifi-access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bas r schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:53:
Ik heb een E51, waarmee ik zonder problemen via wifi (WPA2 en zonder encryptie getest) kan internetten. Ook 3G is geen probleem met de juiste instellingen. (Via een smsje van 'ben' erin gezet).

Aangezien de E71 een opgepompte E51 is, ligt dit aan de instellingen van je telefoon (voor wat betreft 3G) /wifi-access point.
Ik heb inmiddels een SMS bericht met "internet" naar 1300 gestuurd. Ik kreeg vervolgens de reactie dat ik op www.vodafone.nl/.... moest kijken. Ironisch SMSje, ik heb hem maar weggegooid.

Ik vrees dan toch dat het niet mogelijk is om met deze mobiel buiten je eigen WiFi te browsen. Als ik naar de interface van de GSM kijk krijg ik het gevoel dat het een budgetmobieltje is, en die kunnen vaak niet via GSM online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:59:
[...]

Als ik naar de interface van de GSM kijk krijg ik het gevoel dat het een budgetmobieltje is, en die kunnen vaak niet via GSM online.
Misschien moet je gewoon in het juiste topic zoeken ... Een budgetmobieltje is het zeker niet :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

[...]
Ik vrees dan toch dat het niet mogelijk is om met deze mobiel buiten je eigen WiFi te browsen. Als ik naar de interface van de GSM kijk krijg ik het gevoel dat het een budgetmobieltje is, en die kunnen vaak niet via GSM online.
Werkt prima met UMTS (3G) hoor. En een E71 is zeker geen budgetmobieltje. Collega's gebruiken hem zelf regelmatig op 3G; werkt prima.

Wat betreft instellingen voor Vodafone, loopt dit eens door: http://forum.pocketinfo.n...odafone-toegangspunt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PinokkioTV schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:05:
[...]

Misschien moet je gewoon in het juiste topic zoeken ... Een budgetmobieltje is het zeker niet :)
De interface geeft anders de indruk dat ik met een budgetmobieltje te maken heeft. Warrig, onoverzichtelijk, bijna alle woorden zijn afgekort, onduidelijk tabbladen. Nogmaals, het is geen iPhone, maar ik verwacht toch wel een zeker basisniveau qua interface.

Ook omdat WiFi en 3G niet gelijk werkt, zoals op de iPhone, geeft mij niet de indruk dat Nokia veel tijd in de software heeft gestoken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 06-06-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik krijg deze melding ook altijd met een Hi simkaart en als ik dan met WiFi wil surfen. Je kan gewoon naar "Opties" gaan en dan naar "Ga naar webadres". Als je alles goed hebt ingesteld en je firmware ondersteunt je encryptie, zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
r0b schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:10:
[...]

Wat betreft instellingen voor Vodafone, loopt dit eens door: http://forum.pocketinfo.n...odafone-toegangspunt.html
Inmiddels heb alle verbindingen weggehaald en een nieuwe verbinding gemaakt. Daarna de proxy-server op "Geen" gezet, maar dan werkt het nog niet.

Tevens zit er een bug in de software, want als ik de proxy-server op "Geen" zet staat er nog wel een veld met het poortnummer van de proxy-server. Deze hoort natuurlijk weg te gaan, dus misschien dat het niet helemaal lekker zit qua proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:16:
[...]

Inmiddels heb alle verbindingen weggehaald en een nieuwe verbinding gemaakt. Daarna de proxy-server op "Geen" gezet, maar dan werkt het nog niet.

Tevens zit er een bug in de software, want als ik de proxy-server op "Geen" zet staat er nog wel een veld met het poortnummer van de proxy-server. Deze hoort natuurlijk weg te gaan, dus misschien dat het niet helemaal lekker zit qua proxy.
Bij Hi werkt het niet als je geen proxy instelt. Ik denk dat dat een limitatie is van Hi en Vodafone. Je moet eens proberen met een paar proxy's van een lijst, die doorgaans wel te vinden zijn op het internet. Ook heb ik op mijn E71 als DNS het IP van OpenDNS ingestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 23:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:11:
[...]

De interface geeft anders de indruk dat ik met een budgetmobieltje te maken heeft. Warrig, onoverzichtelijk, bijna alle woorden zijn afgekort, onduidelijk tabbladen. Nogmaals, het is geen iPhone, maar ik verwacht toch wel een zeker basisniveau qua interface.

Ook omdat WiFi en 3G niet gelijk werkt, zoals op de iPhone, geeft mij niet de indruk dat Nokia veel tijd in de software heeft gestoken.
Zie ik als een non-argument. Omdat het bij Apple out-of-the-box werkt, nemen we dat aan als maatstaf en heeft Nokia er niks aan gedaan. En dat er interface er 'budget' uitziet wil niet zeggen dat het ook werkelijk 'budget' is. Zelf was ik ook niet heel blij met Symbian S60 (ik heb de E61i gehad), maar dit is simpelweg een kwestie van instellingen waardoor je wel op het internet kan.

Snuffel hier eens rond en schakel evt. de proxy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → NBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

...

Ga je eens inlezen.

Een iPhone word gebundeld verkocht met alles standaard voor je ingesteld. De E71 is vaak ofwel los, waarbij je alles zelf mag instellen, of als onderdeel van een abonnement, waarbij je overgeleverd bent aan de provider.
Let er op dat een iPhone geleverd wordt met een databundel voor onbeperkt mobiel internet. Dat zit niet vanzelfsprekend bij een nieuwe E71, kost ongeveer zo'n 10 euro per maand voor flat fee.
Simpelweg onjuist, doet het prima tegelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Kanarie op 06-06-2009 16:47 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:De iPhone vs. E71-discussie mag achterwege gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels heb ik de Speedtouch 780WL en de Linksys router in roaming mode draaien. Theoretisch zouden al mijn netwerk clients nu online moeten kunnen gaan, echter probeert de Nokia E71 toch telkens stiekem via de Speedtouch online te gaan. Kan ik de Nokia forceren enkel het Linksys accespoint te gebruiken?

Verder is deze Nokia E71 niet geschikt voor Vodafone Live, er is denk ik in de firewall van het mobieltje een poort dichtgezet of het adres van Vodafone staat op de blacklist van de telefoon. Ik ga nog een software update wagen, ik laat de bevindingen hier wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:56:
Inmiddels heb ik de Speedtouch 780WL en de Linksys router in roaming mode draaien. Theoretisch zouden al mijn netwerk clients nu online moeten kunnen gaan, echter probeert de Nokia E71 toch telkens stiekem via de Speedtouch online te gaan. Kan ik de Nokia forceren enkel het Linksys accespoint te gebruiken?
Tool, settings, connection, access points.
Verwijder het wifi netwerk wat je niet wilt gebruiken.
Verder is deze Nokia E71 niet geschikt voor Vodafone Live
Onjuist, 2 vrienden met een E71 gebruiken deze met Vodafone Live..
, er is denk ik in de firewall van het mobieltje een poort dichtgezet
De E71 heeft geen firewall.
of het adres van Vodafone staat op de blacklist van de telefoon.
De E71 heeft geen blacklist.
Ik ga nog een software update wagen, ik laat de bevindingen hier wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kanarie schreef op zondag 07 juni 2009 @ 01:07:
[...]

Tool, settings, connection, access points.
Verwijder het wifi netwerk wat je niet wilt gebruiken.
Ze hebben dezelfde naam, wat ze gebruiken roaming. Ik wil dus één van de twee accespoints weren, want daar heeft de E71 moeite mee. Is misschien een lelijke oplossing, maar tot de volgende software update die dit probleem oplost moet het even.
[...]

Onjuist, 2 vrienden met een E71 gebruiken deze met Vodafone Live..
Er zit iets op deze telefoon wat Vodafone Live actief weert, en dat zal ik eerst uit moeten schakelen voordat de verbinding werkt. Als ik erachter ben gekomen wat het is zal ik het hier posten.

Ik neem overigens terug dat het een budgetmobieltje is. Kijkend naar de featureset en de prijs van het toestel is het eerder tussen budget en mid-range in. Het was echter de userinterface en het feit dat er zoveel bugs in zitten dat mij de indruk gaf dat het om een budgetmobieltje ging.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 07-06-2009 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199510

ik heb de e71 alweer een maand of 5
en ik heb helemaal geen problemen met het internet
ik heb hem wel zo ingesteld dat hij altijd vraag welke verbinding ik moet kiezen als ik online wil
zodat ik makkelijk mn vodafone live aan kan klikken als ik weg ben, en mn wifi als ik thuis ben
werkt beide erg goed
ik moest toen ook een sms met internet sturen naar 1300 en kreeg toen de instellingen opgestuurd
deze moest ik opslaan, en alle vodafone instellingen stonden gelijk goed
ook heb ik de vodafone zorgeloos internet blox voor 9,50 pm en dat werkt ook perfect
heb vaak live messenger aan staan, of hyves, laat mn mail syncen met nokia messenger etc
wel heb ik de nieuwste firmware er toen zelf opgezet via nokia updater, weet niet of dat daar iets mee te maken heeft, want een kennis van mij had dezelfde mobiel met een oudere firmware, en ook vodafone net als ik maar die kreeg bv het download! menu niet geopend, kreeg steeds fout meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Bij mij werkt de E71 al maanden perfect (ben van mening dat dit beste mobiel sinds jaren is). Heb zelf een eerdere versie van de E71 en vodafone live werkte out of the box. Gewoon nederland instellen en dan zou je als je online gaat vodafone live als toeganspunt moeten krijgen.
Anders even bellen met vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Yeps hier ook geen last van Vodafone Live werkt prima, ik zou als ik jou was anders een software update doen en als je al de laatste software hebt een hard reset op de toestel uitvoeren.

En de internet instellingen van vodafone is: apn: live.vodafone.com login: vodafone wachtwoord: vodafone.

Dit is voldoende om op internet te komen, als je ook op de vodafone live website wilt komen heb je de proxy nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 22:56
Hoe ben je aan deze telefoon gekomen?
2dehands, nieuw, met een abo of zonder?

Als ie 2dehands is gekocht, dan denk ik dat iemand met de instellingen heeft lopen rommelen.

Je moet even op google zoeken hoe je een hard-reset uitvoert, waardoor de image van het OS erop nieuw op word gezet. Waardoor je dus wel alles wat op je telefoon kwijt raakt, als je van te voren niet Back-upt.
Probeer daarna nog een Internet naar 1300 te sturen, en kijk of het dan werkt.

En de vergelijking met een Iphone vind ik nergens op slaan. Deze kun je niet los kopen, en koop je dus bij een abbo, waar ze bij T-mobile alles al hebben ingesteld. Deze heb je dus waarschijnlijk los gekocht, waardoor de instellingen er niet op staan, iig niet standaard.
Normaal gesproken zou je standaard een smsje van vodafone moeten krijgen met de instellingen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Tsja, gezien de redenaties van de topicopener met betrekking tot wat low- en highrange is, en de iPhone in naar zijn idee de ultieme telefoon is en de TS derhalve niet bepaald op de hoogte is van de markt en de mogelijkheden van de genoemde toestellen, hebben we met iemand te maken die gewoon erg onervaren is en niets van telefoons af weet. De E71 is een pure messaging-toestel met 3G-ondersteuning, en een OS die ingericht op zakelijk gebruik. Tuurlijk is dit toestel geschikt voor internet-toepassingen. Een conclusie dat dit niet zo is, omdat het niet lukt is in deze eveneens veelzeggend over de gebruiker en de beschikbare kennis en handigheid

Ik heb iig hetzelfde. Een simlockvrije E71 met een Vodafone-kaartje (wel abonnement; ik heb de indruk dat de TS een prepaid kaartje heeft). Instellingen worden per SMS toegestuurd, en binnen een minuut werkt het en staan alle Vodafone-instellingen in het toestel. Verder staan alle instellingen ook op de Vodafone-website vermeld. Werkt het niet, dan is er wat mis met het apparaat. Terug naar de winkel om hem om te ruilen, op te sturen, of gewoon de medewerkers even de instellingen voor je te laten doen of via de klantenservice (Vodafone klantenservice had vroeger ook een goede technische helpdesk, ik weet niet of dat nog steeds zo is).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

@ TS

Is het inmiddels gelukt online te gaan? Kan mij niet voorstelen dat het niet lukt gezien ik zelf een E71 heb (laatste FW) en Vodafone gebruik ism BloX Live!. Heb overigens deze uitleg gevolgd:
Handmatig instellen
Dit toestel kun je alleen handmatig instellen. Zie de instructie hieronder.
Handmatig instellen
Voer de instellingen stap voor stap in.

Om gebruik te kunnen maken van de Vodafone live! sites, mobiel internet, e-mail en MMS is het van belang de juiste APN in te stellen als toegangspunt tot het Vodafone data netwerk. Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt. Weet u niet zeker welke APN bij uw aansluiting hoort? Vraag het dan aan onze klantenservice.

De verbindingsinstellingen

* Druk op de menu toets
* Kies 'Instrum.' -> 'Instell.' -> 'Verbinding' -> 'Toegangspunten'
* Controleer hier het profiel 'Vodafone live!' of maak het aan via 'Opties' -> 'Nieuw toegangspunt'
o Druk op 'Standaard instellingen gebruiken'
o Naam verbinding: Vodafone live!
o Drager gegevens: Packet-gegevens
o Naam toegangspunt: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
o Gebruikersnaam: vodafone
o Vraag om wachtw.: Nee
o Wachtwoord: vodafone
o Verificatie: Normaal
o Homepage: http://live.vodafone.com
* Druk op 'Opties' en selecteer 'Geavanc. Instell'
o Netwerktype: IPv4
o IP-adres telefoon: Automatisch
o Naamservers: Automatisch
o Proxy-serveradres: 192.168.251.150
o Proxy -poortnummer: 8799
* Kies 'Terug' op de instellingen op te slaan
* Ga terug naar het 'Hoofdscherm'

De browserinstellingen

* Ga naar 'Menu' -> 'Web'
* Kies 'Opties' -> 'Instellingen' -> 'Algemeen' -> 'Toegangspunt'
* Vink 'Door gebr. gedef.' aan
* Kies 'Vodafone live!
* Keer terug naar het 'Hoofdmenu'

* Houdt de 0-toets langer ingedrukt om verbinding te maken met Vodafone live!
* Via 'Menu' -> 'Web' kan er nu een URL worden ingegeven waarna het toestel verbinding maakt met de webpagina
Kan mij niet voorstellen dat dit niet werkt, anders ben je gewoon aan het prutsen. Daarnaast is het smsje weggooien waarin staat dat je op het internet (waar bovenstaand vandaan komt) moet kijken misschien niet de meest handige actie om te doen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304504

Notna schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:28:

Kan mij niet voorstellen dat dit niet werkt, anders ben je gewoon aan het prutsen. Daarnaast is het smsje weggooien waarin staat dat je op het internet (waar bovenstaand vandaan komt) moet kijken misschien niet de meest handige actie om te doen ;)
Haha dat kan ik me dan wel weer voorstellen. Als je instelling voor internet opvraagt en je wordt gevraagd even het internet op te gaan ;).
Natuurlijk is het handiger om dan even verder te denken en die instellingen vanaf een pc in te zien.

Wat ik me afvraag, ik heb een E51 en daar heb ik onder menu->instrumenten ook "inst. wizard" staan. Die vraagt automatisch alle instellingen voor mms, internet enz enz op en stelt ze in. Zelf gebruik ik Hi en werkte dat perfect. Werkt dat niet met Vodafone omdat je het internet ook handmatig moet instellen of is deze optie over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 304504 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:25:
[...]

Haha dat kan ik me dan wel weer voorstellen. Als je instelling voor internet opvraagt en je wordt gevraagd even het internet op te gaan ;).
Natuurlijk is het handiger om dan even verder te denken en die instellingen vanaf een pc in te zien.

Wat ik me afvraag, ik heb een E51 en daar heb ik onder menu->instrumenten ook "inst. wizard" staan. Die vraagt automatisch alle instellingen voor mms, internet enz enz op en stelt ze in. Zelf gebruik ik Hi en werkte dat perfect. Werkt dat niet met Vodafone omdat je het internet ook handmatig moet instellen of is deze optie over het hoofd gezien?
AFAIK, biedt Vodafone alleen voor enkele telefoons automagische instellingen en toevallig niet voor de E71. Maargoed, handmatig kost je like 2 minuten van je leven :') Denk dat het niet zo heel moeilijk moet zijn :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Notna schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:41:
[...]

AFAIK, biedt Vodafone alleen voor enkele telefoons automagische instellingen en toevallig niet voor de E71. Maargoed, handmatig kost je like 2 minuten van je leven :') Denk dat het niet zo heel moeilijk moet zijn :)
Wanneer je gewoon kijkt op de Vodafone site, zie je de instellingen gewoon staan, en kun je een groote hoeveelheid aan toestellen selecteren en daarvoor apart de instellingen terugvinden:
KLIK!

De E71 staat er ook gewoon tussen. Zèlf heb ik het middels de automatische instellingen gedaan (per SMS, etc.) en dat werkte gewoon. Òf het toestel functioneert niet, òf TS is aan het prutsen. En gezien de mate van kennis waar blijk van gegeven wordt, denk ik het laatste :).
Anoniem: 304504 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:25:
[...]

Misschien als mobiel internet je enige internetconnectie is wel. Maar het SMSje gaat natuurlijk over dat je effe achter de PC gaat zitten, etc... Maar ze mogen best aannemen dat een klant dàt toch wel snapt....

Kijk, wanneer mijn internetprovider mij gaat vertellen dat ik even op hun site moet kijken terwijl ik bel met het probleem dat mijn internet het niet doet, dàn is het een ander verhaal.

[ Voor 26% gewijzigd door RaJitsu op 15-06-2009 13:37 ]

B.S.U.R.

Pagina: 1