Tv signaal niet sterk genoeg > niet alle zenders beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 19:57

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd last van het feit dat mijn tv signaal voor mijn HDTV slecht is. Op analoog tv modus betekent dit dat ik op elke zender gewoon ruis zie, soms zo erg dat ik zender zelf nauwlijks meer kan volgen. Voor digitaal tv betekent dit dat de helft van de zenders, waaronder zenders als Nederland 3 en RTL 4, onvoldoende signaalsterkte hebben om te kunnen worden weergegeven. En natuurlijk is dat erg jammer.

Er is ook nog een bijkomstigheid. De coaxkabel die naar mijn TV toe gaat wordt onderweg verdeeld zodat er ook nog 2 andere TV's op aangesloten staan. In totaal maakt dit dus 3 TV's op deze coaxkabel. Die TV's hebben dus ook, net als mijn TV, last van dezelfde problemen. De lengte die de coaxkabel moet afleggen voordat ie mijn TV bereikt is ongeveer 20 meter. De coaxkabel vervangen is overigens geen optie ivm de complexiteit van het huis door o.a. de smalle pvc pijpjes waar ook al meerdere kabels door lopen. Die optie valt dus af. De kwaliteit van de kabel is iig een van de betere die bij de bouwmarkt te krijgen was toendertijd (ongeveer 10 jaar geleden).

Mijn vraag is dan ook: Hoe kan er voor zorgen dat het signaal wel sterk genoeg wordt, zodat ik geen last meer heb van deze problemen?

Ik heb namelijk weleens gehoord van signaalversterker voor tv doeleinden, maar in hoeverre kan zoiets de situatie verbeteren? Na wat zoekwerk op internet lees ik namelijk ook berichten dat bij sommige het signaal juist verslechterd wordt, omdat de ruis, die ik dus al heb momenteel, ook versterkt wordt.

Wie kan mij helpen advies te geven om mijn situatie te verbeteren?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het signaal dat je huis binnenkomt goed is (dus geen ruis) dan kan je het signaal prima versterken. Dus test het door je tv rechtstreeks op de inkomende kabel aan te sluiten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Signaalversterker kan je proberen, maar dan moet je deze aanbrengen op de plaats waar het signaal binnenkomt, voordat het je lange coaxkabel doorgaat.
Wat betreft die kabel: maak eens foto's, en dan vnml van de splitters en stekkers. Ik weet niet wat je nu gebruikt aan stekkers, maar tussen een F-connector en zo'n goedkoop IEC-stekkertje met plastic kapje uit de bouwmarkt zit een wereld van verschil.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Hoe wordt de kabel verdeeld ? actief: dmv een versterker of passief: door een splitter.
Als ik jou was zou ik een goede Hirschmann componenten aanschaffen, je geeft zelf al aan dat het signaal zwak is dus dan is een antenneversterker een must, evt met daarachter een multitap.
Let wel ! een versterker versterkt ook ruis, dus zorg voor goede kabels en (F) connectoren voor zo min mogelijk demping. (Hirschmann Koka 799)
Wellicht dat ook andere merken goede kwaliteit bieden tegen een goede prijs, ik heb goede ervaringen met Hirschmann.

My favorite programming language is solder.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 19:57

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:07:
Hoe wordt de kabel verdeeld ? actief: dmv een versterker of passief: door een splitter.
Op dit moment wordt de kabel door 2 splitters verdeeld zodat er 3 TV's aangesloten konden worden.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
Heb je ondertussen al wat meer informatie? Dit bijvoorbeeld:
_JGC_ schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:56:
Wat betreft die kabel: maak eens foto's, en dan vnml van de splitters en stekkers. Ik weet niet wat je nu gebruikt aan stekkers, maar tussen een F-connector en zo'n goedkoop IEC-stekkertje met plastic kapje uit de bouwmarkt zit een wereld van verschil.
Splitters, stekkers, brak gemonteerde stekkers etc. hebben vrij veel invloed op je signaalsterkte. Je kunt daar vaak simpel winst behalen. Een signaalversterker kopen kan altijd nog...
Zerora schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:13:
[...]

Op dit moment wordt de kabel door 2 splitters verdeeld zodat er 3 TV's aangesloten konden worden.
Waar begint 'de kabel' eigenlijk? Rechtstreeks bij het abonnee-overnamepunt? Of wordt daar tussenin ook al gesplitst (bijvoorbeeld voor een kabelmodem)?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Sluit je TV rechtstreeks op het abonnee overnamepunt aan met een korte kabel. Dan kom je erachter of het zin heeft om je bekabeling te vervangen of een versterker te plaatsen.
Pagina: 1