Enkele dagen terug een Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO voor mijn d90 gekocht, voornamelijk vanwege de macro mogelijkheden en de zeer lage prijs voor dit objectief. Moet zeggen dat met enige oefening er redelijke macro's kunnen worden gemaakt, maar ik niet erg tevreden ben over de kwaliteit van non-macro foto's vooral boven de 200mm. Te verwachten natuurlijk bij die prijs. Qua macro had ik meer verwacht, het is geen macro lens met zoom mogelijkheden maar meer een zoom met macro als toegift. Hij gaat waarschijnlijk van de week terug, mede omdat er een beschadiging in de lens zit, niet zichtbaar op foto's, en ik zal eens denken over de macro 50mm van sigma.
Als jullie voorstellen hebben voor verbetering of welke lens ik beter kan aanschaffen als ik wat met macro wil doen dan graag ! Wel fijn van deze sigma is dat je rustig op 1-1,5 meter kan zitten maar je krijgt maximaal maar 1:2 en dan met een ontzettend kleine DOF. Ik zoek eigenlijk iets met een stevige (naar macro begrippen dan) DOF.
Alle onderstaande foto's met d90 + sigma 70-300 in macro stand, iso 400 en handmatige scherpstelling. Alle commentaar welkom.
Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3
Hieronder geen crop, wel dezelfde bloem dichterbij :

Nummer 4

Nummer 5

Nummer 6

Nummer 7

Nummer 8

Nummer 9

Bedankt voor het lezen / kijken
Als jullie voorstellen hebben voor verbetering of welke lens ik beter kan aanschaffen als ik wat met macro wil doen dan graag ! Wel fijn van deze sigma is dat je rustig op 1-1,5 meter kan zitten maar je krijgt maximaal maar 1:2 en dan met een ontzettend kleine DOF. Ik zoek eigenlijk iets met een stevige (naar macro begrippen dan) DOF.
Alle onderstaande foto's met d90 + sigma 70-300 in macro stand, iso 400 en handmatige scherpstelling. Alle commentaar welkom.
Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3
Hieronder geen crop, wel dezelfde bloem dichterbij :

Nummer 4

Nummer 5

Nummer 6

Nummer 7

Nummer 8

Nummer 9

Bedankt voor het lezen / kijken
[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 06-06-2009 14:23 ]