Pc sluit niet af, blauw scherm met alle ventilatoren aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik weet niet of mijn topic hier goed staat maar het lijkt mij wel.

De laatste tijd als ik mijn pc afsluit blijft mijn monitor blauw en alle fans blijven draaien. Ik heb de bios gereset en voltages van geheugen, processor en NB verhoogd, maar het probleem blijft. Met of zonder OC maakt ook geen verschil.

Mijn systeem:

- Phenom II x3 710
- 4 Gb OCZ gold ddr3 1333 MHz
- MAGA-790FXT-UD5P
- Antex neopower 550 watt
- Sapphire HD 4770

Alvast bedankt!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En wat zegt het blauwe scherm ?

Schrijf die foutcode even op, en google hem ? dan zie je waarschijnlijk zo wat het probleem is.

• tjverhagen
  • Niet online
Er staat niks, het is een blauw scherm. Ik kan hem vervolgens alleen afsluiten door de power button in te drukken

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01 12:21
Heb je iets veranderd aan je installatie? Nieuwe software / drivers?
Systeemherstel geprobeerd?
Krijg je een leeg blauw scherm, of zie je ook een foutmelding? Die kan je opzoeken..

Heb je al getest met minimale hardware?
Windows al opnieuw geïnstalleerd?

Kortom, er is genoeg wat je nog kan testen. Als je dat allemaal al gedaan hebt, zet dat dan in je post, want met deze summiere info wordt het erg lastig om een oorzaak aan te wijzen.. En hoeveel kennis hier op dit forum ook aanwezig is, er is hier niemand met een glazen bol... ;)

Edit: Aan je reactie te lezen is het geen BSOD wat je krijgt.. Ik neig dus naar een softwareprobleem..

[ Voor 8% gewijzigd door Genji op 06-06-2009 12:20 ]

Verwijderd

Wat voor OS draai je?

• tjverhagen
  • Niet online
Ik heb niks aan mijn installatie veranderd. Ik heb 3 hardeshijven in mijn pc zitten, op een xp en een ander vista. Vista heb ik er een week geleden opgezet en daar geeft hij dezelfde problemen mee. Ik had gezegd dat het een compleet blauw scherm was, geen foutcode. Ik ga vanmiddag als ik terugben van lesgeven windows xp eraf gooien en vista opnieuw installeren en als main OS zetten. kijken of dat iets veranderd. Ik had het hier ook gezet omdat het misschien een probleem is waar andere mensen ook tegenaan zijn gelopen, want ik heb softwarematig niks veranderd aan XP als het gaat om drivers en programma's.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Probeer hoe dan ook eens de basic dingen uide troubleshooter zoals het loshalen van componenten, een Live CD, een schone installatie etc etc.

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in Processors, Moederborden en Geheugen. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.