Hi,
Ik heb problemen met mijn nieuwe Fritz!Box.
Mijn oude ADSL modem (Speedtouch) viel steeds vaker uit, dus heb ik de nieuwe Fritz!Box Fon WLAN 7170 van XS4ALL geinstalleerd.
Alles werkt perfect (websurfen, http-server hosten, sftp, remote desktop, etc etc).
Op één ding na: ik kan nu een aantal IRC servers niet meer bereiken, bijvoorbeeld irc.utonet.org.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Ik het het volgende al geprobeerd:
1) Sommige servers zijn wel bereikbaar (bijvoorbeeld irc.mozilla.org), andere niet (bijvoorbeeld irc.utonet.org)
Voorheen waren alle server bereikbaar (die ik gebruik)
2) Ik heb mijn firewall/antivirus uitgezet, maar dat maakt geen verschil.
3) Ik heb verschillende IRC clients getest (ander andere XChat2 en Chatzilla), en ze gedragen zich allemaal hetzelfde. Ik loop vast op dezelfde plaats. (Zie hieronder)
4) Ik heb hulp gezocht op het chatzilla help channel irc.mozilla.org/chatzilla.
Daar kwamen ze er ook niet uit en iedereen had het idee dat het aan mijn Fritzbox moest liggen. Een logische conclusie omdat dat het enige is dat hier gewijzigd is, en omdat andere IRC-clients ook vastlopen op hetzelfde moment.
5) Ik weet zeker dat de betreffende servers in de lucht zijn. Ik kan ze gewoon bereiken als ik via remote desktop via mijn werkPC inlog.
Hieronder de typische output als ik connect naar irc.utonet.org
En daar blijft het dan hangen voor een paar minuten.
Vervolgens probeert mijn client het opnieuw.
(Ik heb mijn IP vervangen door MIJNIPNUMHIERO in bovenstaande dump)
In de tussentijd kan ik ook geen channels joinen or zoiets.
Chatzilla laat ook de blauwe balk rechtsonder doorlopen (De 'loading' balk).
Die zie je normaliter alleen tijdens het connecten met de server.
Als de connectie werkt verdwijnt deze lopende balk weer, maar bij de falende servers loopt deze dus door.
Heeft iemand dit probleem ook met Fritzbox?
Of heeft iemand advies voor me?
Bedankt voor je tijd!
Erwin
Ik heb problemen met mijn nieuwe Fritz!Box.
Mijn oude ADSL modem (Speedtouch) viel steeds vaker uit, dus heb ik de nieuwe Fritz!Box Fon WLAN 7170 van XS4ALL geinstalleerd.
Alles werkt perfect (websurfen, http-server hosten, sftp, remote desktop, etc etc).
Op één ding na: ik kan nu een aantal IRC servers niet meer bereiken, bijvoorbeeld irc.utonet.org.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Ik het het volgende al geprobeerd:
1) Sommige servers zijn wel bereikbaar (bijvoorbeeld irc.mozilla.org), andere niet (bijvoorbeeld irc.utonet.org)
Voorheen waren alle server bereikbaar (die ik gebruik)
2) Ik heb mijn firewall/antivirus uitgezet, maar dat maakt geen verschil.
3) Ik heb verschillende IRC clients getest (ander andere XChat2 en Chatzilla), en ze gedragen zich allemaal hetzelfde. Ik loop vast op dezelfde plaats. (Zie hieronder)
4) Ik heb hulp gezocht op het chatzilla help channel irc.mozilla.org/chatzilla.
Daar kwamen ze er ook niet uit en iedereen had het idee dat het aan mijn Fritzbox moest liggen. Een logische conclusie omdat dat het enige is dat hier gewijzigd is, en omdat andere IRC-clients ook vastlopen op hetzelfde moment.
5) Ik weet zeker dat de betreffende servers in de lucht zijn. Ik kan ze gewoon bereiken als ik via remote desktop via mijn werkPC inlog.
Hieronder de typische output als ik connect naar irc.utonet.org
irc.utonet.org [11:38] [INFO] Network view for “irc.utonet.org” opened. [11:38] [INFO] Attempting to connect to “irc.utonet.org”. Use /cancel to abort. [11:38] [INFO] Connecting to irc://irc.utonet.org/ (irc://irc.utonet.org/)… [Cancel] [11:38] === *** Looking up your hostname... [11:38] === *** Checking ident... [11:38] === *** Couldn't resolve your hostname; using your IP address instead [11:38] === *** No ident response; username prefixed with ~ [11:38] === *** If you are having problems connecting due to ping timeouts, please type /quote pong 17407338 or /raw pong 17407338 now. [11:38] === Welcome to the UtoNet IRC Network VYL!~chatzilla@MIJNIPNUMHIERO [11:38] === Your host is bender.us.utonet.org, running version Unreal3.2.4-Bergee [11:38] === This server was created Mon Mar 6 2006 at 00:26:32 CST [11:38] === bender.us.utonet.org Unreal3.2.4-Bergee iowghraAsORTVSxNCWqBzvdHtGp lvhopsmntikrRcaqOALQbSeIKVfMCuzNTGj [11:38] === CMDS=KNOCK,MAP,DCCALLOW,USERIP NAMESX SAFELIST HCN MAXCHANNELS=25 CHANLIMIT=#:25 MAXLIST=b:60,e:60,I:60 NICKLEN=30 CHANNELLEN=32 TOPICLEN=307 KICKLEN=307 AWAYLEN=307 MAXTARGETS=20 are supported by this server [11:38] === WALLCHOPS WATCH=128 SILENCE=15 MODES=12 CHANTYPES=# PREFIX=(qaohv)~&@%+ CHANMODES=beI,kfL,lj,psmntirRcOAQKVCuzNSMTG NETWORK=UtoNet CASEMAPPING=ascii EXTBAN=~,cqnr ELIST=MNUCT STATUSMSG=~&@%+ EXCEPTS are supported by this server [11:38] === INVEX are supported by this server [11:38] === There are 4 users and 1631 invisible on 3 servers
En daar blijft het dan hangen voor een paar minuten.
Vervolgens probeert mijn client het opnieuw.
(Ik heb mijn IP vervangen door MIJNIPNUMHIERO in bovenstaande dump)
In de tussentijd kan ik ook geen channels joinen or zoiets.
Chatzilla laat ook de blauwe balk rechtsonder doorlopen (De 'loading' balk).
Die zie je normaliter alleen tijdens het connecten met de server.
Als de connectie werkt verdwijnt deze lopende balk weer, maar bij de falende servers loopt deze dus door.
Heeft iemand dit probleem ook met Fritzbox?
Of heeft iemand advies voor me?
Bedankt voor je tijd!
Erwin