Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Sinds kort laat mijn Windows Fotogalerie (onder Vista Home Premium) mijn video's niet meer zien van mijn camera.

Voorheen drukte ik altijd mijn geheugenkaart in de computer, en werden de foto's en filmpjes (*.mov) van een PowerShot SX200 IS fotocamera altijd automatisch geimporteerd naar de user\afbeeldingen-map. Deze werden daar altijd zichtbaar in de Windows Fotogalerie. Maar sinds kort dus niet meer. Het importeren werkt nog wel, maar ze worden niet meer getoond in de Windows Fotogalerie. Verder laat hij nog wel filmpjes van andere bestandsformaten (*.avi) zien.

Ik heb al geprobeerd de Kazaa Lite codec pack en Quicktime te (de)installeren. Ik heb ook Quicktime pro geinstalleerd om te kijken of dit misschien wat uitmaakte. Dit hielp ook niet. Systeemherstelpunten naar het punt dat hij wel werkte zijn er niet. Googlen heeft geen resultaat opgeleverd.

Iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Bedoel je ook als je rechtermuisknop op dat bestand (*.mov) en dan openen met Windows Fotogalerie er niks gebeurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Als je met de rechtermuisknop het *.mov-bestand probeert te openen met Windows Fotogalerie in Windows Verkenner, dan start Windows Fotogalerie wel op, maar hij laadt hem niet.

En verder wordt het *.mov-bestand dus vooral niet weergegeven in Windows Fotogalerie, wat ik bijzonder vreemd vind, want dat deed hij eerder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Ik las hier wat:

QuickTime-ondersteuning uitschakelen en herstellen in Windows Live Fotogalerij

Windows Fotogalerij gebruikt dus Quicktime om de bestanden te kunnen afspelen maar om onbekende reden werkt het ineens niet meer. In dat artikel worden oplossingen besproken in de vorm van een batchfile.
Het 2e stuk van het artikel gaat over herstel.