Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik zou graag een geluidskaart willen kopen voor mijn laptop, maar twijfel een beetje. Jammer genoeg kan ik enkel aan Creative (of low-end merken zoals trust) komen.
De laptop wordt eigenlijk niet verplaatst, dus de grootte maakt niet echt uit.

Ik denk aan : - Creative X-FI Surround 5.1 USB (pricewatch: Creative X-Fi Surround 5.1)
- Creative X-FI Go! USB (pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Go!)

- Creative SoundBlaster X-Fi Notebook Wireless (pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Notebook Wireless)

De eerste lijkt mij persoonlijk de beste, ik ga wel nooit van de 5.1 functie gebruik maken, ik heb nu een Logitech Z-2300 waar ik zeer tevreden van ben. En dat die andere 2 draagbaar zijn vind ik ook niet belangrijk, mijn interne geluidskaart werkt nog, dus als ik op verplaatsing heb ik toch mijn speakers niet mee dus voor eventjes met de koptelefoon te luisteren voldoet de interne wel :)

Ik wil graag een kaartje kopen omdat ik helemaal niet tevreden ben van de interne geluidskaart van mijn laptop (Pointer Systems MD8227D), mijn Logitech set presteert beter met mijn gsm (Sony Ericsson W580i) dan met mijn laptop!!! :o Dat vind ik toch niet kunnen, dus wil ik een externe kopen.
Welke van de 3 bovengenoemde kaarten raden jullie mij aan voor thuisgebruik? Het belangrijkste voor mij is dus de geluidskwaliteit ;)

Hartelijk dank!

PS: Ik heb natuurlijk reeds wat reviews afgelopen, over het algemeen bekritiseren ze die wirelesskaart omdat er technisch gezien geen x-fi chip in zit. Ik dacht bij de go! is dit ook zo? Ik ga hiervan uit omdat ze zo compact zijn ;) Ik hel dus vooral over naar de eerste kaart, de Creative X-Fi Surround 5.1 USB, maar ben niet zeker...
Ik kan dus niet aan de high-end kaarten komen (M-Audio, Roland en dergelijke), ik wil alles graag bij de lokale pcboer kopen :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Weet er iemand hier iets over?
Modbreak:Gek genoeg hebben ook GoTters vaak op een zaterdag andere dingen te doen dan andere mensen helpen met een keuze die ze zelf op basis van reviews zouden moeten kunnen maken.

Hoe dan ook, niet <24 schoppen van topics :o

[ Voor 80% gewijzigd door dion_b op 07-06-2009 17:32 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor zaken die nergens anders op GoT thuishoren. Als je deze vraag in OH stelt heb je blijkbaar Audio & HiFi gemist...

Sowieso is je topicstart wat kaal (je hebt het over reviews maar geeft geen links...) en de voorbarige schop gisteravond helpt ook niet, maar de moderatoren in Audio & HiFi mogen beslissen wat er uiteindelik mee gebeurt.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat de logitech alleen een analoge aansluiting heeft. Kies dus de kaart met de beste analoge output, hierbij is een goede DAC belangrijk. Let er ook op dat de kaart 44.1khz output kan leveren en niet gelocked is op 48khz. De conversie van 44.1khz CD geluid naar 48khz komt het geluid niet ten goede.
Welke nu het beste van die 3 creative kaarten is, weet ik ook niet. De meeste Creative kaarten zijn niet slecht, maar ook niet echt goed.

Als je echt goed geluid wil zal toch ergens anders moeten kijken, bijv. een Creative E-MU of Echo Indigo.