Toon posts:

Installatie vista op nieuw samengestelde pc

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen

Ik weet niet zeker of ik dit juist post maar denk dat het hier ook wel kan gaan.
Ik heb gisteren voor de eerste keer zelf een pc vanaf 0 ineen gestoken
Specs:

Gigabyte moederbord GA-EP45-DS3L
Processor: Intel E8400
Ocz 4 gb ram ddr2(6400)(2x2gb)
Samsung spinpoint 320gb 7200rpm
Sapphire HD4870
Sonata III 500

Nu, ik heb denkik alles naar behoren eringestoken en aangesloten maar krijg windows vista 64x niet geinstalleerd

Ik steek de cd in de dvddrive(heb prioriteit in bios op boot from cd/dvd gezet).
Ik krijg dan windows is loading files, dan een kleine laadbalk van microsoft en dan een vistascherm, alleen zijn het enkel de kleuren van vista en verder niks buiten mijn muis cursor?

Ik had eerst de boot prioriteit niet op cd/dvd staan en dan kreeg ik: Verifying DMI data pool en bleef hij daarop staan...
Een vriend zei me dat ik eerst een partitie ofzo op mijn harde schijf moet maken, via setup van vista, maar daar geraak ik dus niet..

Ik weet niet geweldig veel van pcs dus leg aub goed uit wat ik zou kunnen doen.

Verwijderd

Zorgen dat je de laatste versie van Vista hebt (SP2 indien mogelijk).

en voor de rest heel lang wachten, gaat normaal vanzelf verder (15min ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is normaal dat ik 15min moet wachten op een scherm met vista kleuren waar NIKS opstaat behalve een muiscursor en waarvan ik niet weet of het wel iets aan het doen is?
klinkt vreemd, heb het trouwens al eens bijna 10min laten draaien, deed gewoon niks leek mij?

In bios staat mijn harddrive op master slot 1 en de dvd drive op master slot 4, is dit ok?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dit heb ik nog al gezien wanneer een ongepatchte Vista x64 geïnstalleerd wordt met 4 GB RAM. Haal er eens een latje RAM uit, installeer de PC, update, en steek er dan de RAM weer bij.

[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 06-06-2009 10:08 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Check hoe dan ook je settings en probeer eens een Linux Live CD. Waarschijnlijk zit er ergens een fout in de configuratie dat voor het trage zorgt. Het stukje over het aanmaken van een partitie klopt niet wat je vriend zei klopt in ieder geval niet. Ik denk dat hij de MBR bedoelt, maar die maakt de setup van Vista ook gewoon zelf aan.

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in een ander forumdeel, de Processors, Moederborden en Geheugen. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten.