Hallo, ik heb het volgende probleem.
Ik het een Zyxel modem van Tiscali/Telfort de Prestige 2602H-61c
Ik maak ook gebruik van telefonie van Telfort.
De oude zyxell modem/router heeft geen WLAN en is 100mbit (bedraad)
Ik heb een 2e router gekocht van Edimax: BR-6574N die voorzien is van WLAN en Gbit lan bedraad.
Nu heb ik alles aangesloten en internet werkt, de pc's onderling werken nu op Gbit lan ipv 100mbit
en de wireless (laptop + ps3) werken ook naar behoren.
Ik gebruik vaste ip adressen en geen DHCP.
Het probleem waar ik alleen niet uit kom heeft te maken met portforwarding.
Aangezien ik de zyxel niet op bridged kan zetten ivm telefonie moet ik de ingebouwde router functie aan laten staan waardoor ik dus 2 routers achter elkaar heb.
Op de zyxel modem/router heb ik de firewall al uit staan.
Op beide routers heb ik de juiste poorten open gezet (NAT) maar bittorrent blijft aangeven dat de poorten dicht staan en dat test programmatje geeft dan ook een foutmelding.
Sluit ik de pc rechtstreeks aan op de zyxell modem/router dan staan alle poorten wel netjes open.
waar zou het eventueel nog aan kunnen liggen?
Ik het een Zyxel modem van Tiscali/Telfort de Prestige 2602H-61c
Ik maak ook gebruik van telefonie van Telfort.
De oude zyxell modem/router heeft geen WLAN en is 100mbit (bedraad)
Ik heb een 2e router gekocht van Edimax: BR-6574N die voorzien is van WLAN en Gbit lan bedraad.
Nu heb ik alles aangesloten en internet werkt, de pc's onderling werken nu op Gbit lan ipv 100mbit
en de wireless (laptop + ps3) werken ook naar behoren.
Ik gebruik vaste ip adressen en geen DHCP.
Het probleem waar ik alleen niet uit kom heeft te maken met portforwarding.
Aangezien ik de zyxel niet op bridged kan zetten ivm telefonie moet ik de ingebouwde router functie aan laten staan waardoor ik dus 2 routers achter elkaar heb.
Op de zyxel modem/router heb ik de firewall al uit staan.
Op beide routers heb ik de juiste poorten open gezet (NAT) maar bittorrent blijft aangeven dat de poorten dicht staan en dat test programmatje geeft dan ook een foutmelding.
Sluit ik de pc rechtstreeks aan op de zyxell modem/router dan staan alle poorten wel netjes open.
waar zou het eventueel nog aan kunnen liggen?