Toon posts:

Laptop acer aspire 4920 valt uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb een Acer aspire 4920, ongeveer 2 jaar geleden gekocht in Hong-Kong (geen garantie meer)
Het probleem is dat de laptop sinds gister spontaan zonder foutmeldingen uitvalt. Als de laptop een tijd heeft uitgestaan dan red ik het net tot windows waarna deze weer uitvalt. Het lijkt dus erg op een temperatuurprobleem. Het gekke is dat de ventilator wel gewoon z'n werk doet. Heb de achterkant zonet ff open geschroefd en het kleine beetje stof weg gehaald... Daarna toch weer hetzelfde probleem. Hierop volgend de harde schijf los gekoppeld > weer geprobeerd en weer het zelfde probleem. Ook het geheugen nagelopen, blijft uitvallen.
Ik weet dus bijna zeker dat het aan de koeling ligt, maar waar moet ik het zoeken als de ventilator het wel gewoon doet. Morgen even wat koelpasta halen, maar de pasta die er op zit lijkt me nog meer dan genoeg.
Net ook nog geprobeerd om te starten zonder batterij, dus alleen op de oplader, ook niks.

Ik heb er even een filmpje van gemaakt en op youtube gezet zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd. De link:

http://www.youtube.com/watch?v=Tifgm6HRaAM

Mochten een oplossing hebben, dan hoor ik het graag.

Mvg

Mark

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
En wat als je gewoon op enter drukt om normaal te starten binnen die 30 seconden? Hij reboot nu gewoon direct na die 30 seconden dus ik denk dat het gewoon een fout in de Windows installatie is ipv een koelingsprobleem.

Probeer ook een Linux Live CD te booten zoals die van Ubuntu.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

GENETX schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:15:
En wat als je gewoon op enter drukt om normaal te starten binnen die 30 seconden? Hij reboot nu gewoon direct na die 30 seconden dus ik denk dat het gewoon een fout in de Windows installatie is ipv een koelingsprobleem.

Probeer ook een Linux Live CD te booten zoals die van Ubuntu.
Met ^^^^

Verwijderd

Topicstarter
Het was puur toeval dat de laptop bij deze 30 seconden uitviel. een uur daarvoor haalde ik windows + inlog.
Ik ga zometeen even wat koelpasta ophalen. Hopen dat dit lukt *vingers crossed*.

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Kun je toevallig in de bios niet je temperaturen bekijken?

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
De temperaturen kun je niet in het BIOS zien. Maar je moet wel eerst de temperaturen bekijken voor je iets over dit probleem kunt zeggen.

• GENETX
Flipside schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:42:
De temperaturen kun je niet in het BIOS zien. Maar je moet wel eerst de temperaturen bekijken voor je iets over dit probleem kunt zeggen.
Want? De meeste BIOSsen die ik ken hebben gewoon de temperatuur wel ergens staan.

Verwijderd

Topicstarter
In de bios kan ik de temperatuur niet uitlezen. Kan ik op 1 of andere manier nakijken of de processor kapot is?

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
GENETX schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:32:
[...]

Want? De meeste BIOSsen die ik ken hebben gewoon de temperatuur wel ergens staan.
Het gaat hier wel over een laptop. Zeker die van Acer en dergelijke hebben niks in het BIOS staan. De enige nuttige instelling bij mijn 5920 is IDE of AHCI mode voor de harde schijf. Er is ook helemaal geen inforamatie te vinden over acculading, spanningen, temperaturen, enz.
Het is heel uitzonderlijk dat dergelijke informatie te vinden is in het BIOS. Alleen bij Dell laptops staat er wat meer in.

Ondertussen hebben we nog altijd geen antwoord op de vraag hoe warm die nu eigenlijk wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Flipside op 08-06-2009 00:33 ]

Verwijderd

Ik zou hem eens helemaal open maken, en het toetsenbord eens los halen. Ik heb 2 laptops, verschillende merken en ook door het toetsenbord word lucht aangezogen. Als je hem dan toch open hebt misschien gelijk even een andere HD er aan hangen om te kijken wat er gebeurd. Verder moet je in de BIOS wel het ACER logo bij opstarten uit kunnen zetten zodat je de BIOS opstart krijgt te zien. Mogelijk dat daar al een fout word weergegeven.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Flipside schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:31:
[...]

Het gaat hier wel over een laptop. Zeker die van Acer en dergelijke hebben niks in het BIOS staan. De enige nuttige instelling bij mijn 5920 is IDE of AHCI mode voor de harde schijf. Er is ook helemaal geen inforamatie te vinden over acculading, spanningen, temperaturen, enz.
Het is heel uitzonderlijk dat dergelijke informatie te vinden is in het BIOS. Alleen bij Dell laptops staat er wat meer in.

Ondertussen hebben we nog altijd geen antwoord op de vraag hoe warm die nu eigenlijk wordt.
Ik heb anders een Acer, een 5930G, en zie anders gewoon temps in mijn bios? zelfs die van mn moeder heeft dat, en dat was een laptop van 400 euro van een nonamemerk..
lijkt me sterk dat TS dat niet zo hebben? staat normaal onder hardware monitor oid.

• GENETX
Flipside schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:31:
Het gaat hier wel over een laptop. Zeker die van Acer en dergelijke hebben niks in het BIOS staan.
das dan inderdaad brak want veel moeite moet het neit kosten. dat het een laptop is wil niets zeggen want voor zover ik weet kan ik gewoon de temps uitlezen in mijn Asus F3 laptop. Of mik moet er even compleet naast zitten.

Hoe dan ook, dat is offtopic en hebben we helaas niets aan. Ik denk dat je hem toch uit elkaar moet halen en wellicht eens de koelpasta moet vervangen.
Pagina: 1