Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WebHosting] Domeinnaam aanschaffen, en dan?

Pagina: 1
Acties:

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Ik wil binnenkort mijn eigen internetpagina opzetten in eerste instantie puur als hobby project.
Hiervoor wil ik een domeinnaam aanschaffen. Echter, na een avondje serven en zoeken op internet, zie ik door de bomen het bos niet meer. De prijzen van enigszins vergelijkbare webruimte en mogelijkheden lopen tussen verschillende aanbieders toch erg uiteen.
Mijn wens is om in eerste instantie een eenvoudige webpagina op te zetten met verschillende interesses maar wel met een eigen domeinnaam. Nu kun je een losse domeinnaam kopen en een los host pakket bij een leverancier. Maar er worden ook veel combinaties aangeboden. En voor welk soort pakket kan ik het beste kiezen.

Kan iemand mij adviseren en enigszins de goede weg op helpen.

Het doel is in eerste instantie niet commercieel en zal verschillende soorten informatie bevatten.

Dank reeds nu,

Johan

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je moet hebben:

Een domeinnaam Laat maar weg dit
Webspace (een server waar de dns informatie van de domeinnaam naar verwijst). Dit hangt af van je hoeveelheid ruimte, CPU kracht, geheugen en traffic (!) die je wil.

En dit ook.

Wat je nodig hebt hangt af van hoeveel je zelf wil doen? Zelf je DNS beheren kan prima, maar als je het fout doet is website (en je mail met een beetje pech) niet bereikbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door IEF op 12-06-2009 21:02 ]

• Bachatero
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga eens kijken op webreus en nedlinux.

Ik wil voorlopig een aantal eenvoudige informatieve pagina 's maken. Ik heb nog geen idee hoeveel ruimte ik daar voor nodig heb.

Johan

• Bachatero
Ga je ook dynamische paginas serveren?
Nee, voorlopig niet.

DM en e-mail adres zijn aangezet.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:12
Webreus ben ik niet zo kapot van (Heb er ook even gezeten, relatief vaak offline of erg traag). Vind persoonlijk Plesk ook erg rommelig als control panel. cPanel & DirectAdmin vind ik fijner werken.

Voor een "eenvoudige" website heb je aan een paar MB genoeg. Pakketten die 2GB ruimte aanbieden zijn leuk, maar vaak overbodig. Je geeft zelf aan geen expert te zijn op dit gebied. Service en duidelijkheid zijn dus veel belangrijker. 50-100MB lijkt me voldoende om te starten. Over het dataverkeer hoef je je in de meeste gevallen ook geen zorgen te maken. (1 - 2 GB zul je voorlopig genoeg aan hebben).

Ik heb diverse websites, ook voor derden, gehost bij e-Dot. De service is top. Meeste e-mails worden binnen 10 minuten beantwoord, met een duidelijk antwoord op je vragen. Daarnaast hebben ze een groot aantal handleidingen op hun website staan. Misschien niet de allergoedkoopste, maar ik denk dat je dat ook niet op moet zoeken. Voor 34,95 inclusief btw en zonder verborgen kosten heb je daar een mooi pakket.

Stuur anders eens een mailtje met wat vragen naar diverse hosting partijen en kijk of het antwoord aan je verwachtingen voldoet. Je kunt hier vaak al aan zien of je met een serieuze partij te maken hebt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Boudewijn schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 01:44:
Als je je DM of email-adres aanzet kan ik je wel wat meer informatie geven.

Ga je ook dynamische paginas serveren?
waarom buiten het forum ?

dit hiet de perfecte plek om te dumpen kan kan iemand anders er nog wat van leren ..
ja toch ?

Iperf

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
Het is niet de bedoeling dat webhosters hier gaan adverteren, bovendien zijn er genoeg vergelijkingssites waar je dezelfde informatie kan krijgen. Just 1 googlesearch away: http://tinyurl.com/omrpk6

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het gaat om de technische informatie, niet waar je die koopt ....

btw http://www.webhostingtalk.nl is ook een mooi begin voor dit soort dingen.
kun je ook nog wel eens wat vragen en dan krijg je soms een leuk aanbod

maar inhoudelijk technisch is niks mis mee om te posten hier, en dat is ook waar de ts om vraagd

Iperf

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 20:50
.nl adressen neem ik altijd transip.nl .com adressen bij name.com.

Hosting neem ik altijd gewoon zoon amerikaanse hosting, snelheids verschil merk je amper en die bieden veel meer voor veel minder. Hostgator of webhostingbuzz heb ik goede ervaringen mee. betaal nu bij webhostingbuzz 50$ per jaar incl een .com adress ja idd dat is dus maar 35 euro. Daarvoor heb ik 350GB ruimte en 5TB bandwidth wat je van je leven niet haalt ^^ en je kan onbeperkt addon adressen erbij voegen waar ik uitgebreid gebruik van maak.

[ Voor 19% gewijzigd door haakjesluiten op 06-06-2009 19:33 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 21:01
Ik zou inderdaad ergens los een domein naam halen, zelf ook goede ervaringen met transip. Voordeel van een losse domeinnaam is dat je niet straks vast zit aan een hoster, en je makkelijk kan overstappen. Als je gaat beginnen kan je prima met een goedkoop pakketje uit de voeten. Ook als je de site in USA laat hosten is het verschil verwaarloosbaar, terwijl het flink scheelt in kosten.

• Bachatero
Bedankt zover voor de info.

Het moeilijkst is nog het uitzoeken van de host. Er is zoveel aanbod. Maar, ik ben nu rustig aan het kijken wat er allemaal is. Ik denk aan 100 MB en 5 GB data verkeer als beginner.

Johan

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 20:50
Ja dat moet genoeg zijn als je puur een website opzet. maar kijk ook naar dingen als mogelijkheden om domein namen bij te voegen en welke dingen ze ondersteunen. MYSQL enzo is volgens mij zo vanzelf sprekend nog niet bij nederlandse pakketen

[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 06-06-2009 20:38 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk dat je met een domeinnaam en een gratis host wel afkunt. Dat heb ik ook voor m'n (dynamische, dus PHP en MySQL) website. Ik heb een domeinnaam bij Transip (6 euro per jaar incl. BTW), en gratis hosting bij Karhost.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1