Twee progs kunnen niet tegelijk audio afspelen..

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:08
Ik heb een creative soundblaster pci en als ik nu bijv winamp aan heb staan hoor ik geen icq geluid meer. Is dit te wijten aan de specs van de kaart of aan mijn instellingen.

Verwijderd

Wat voor SB? Zo'n oude of een Live geval o.id.? Die oude kunnen het niet aan iig, maar met de nieuwe moet het geen probleem zijn.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde. Het ligt aan DirectX.

directX kiest voor de dominantie applicatie en kent daar het geluid aan toe.

Een geluidskaart kan ook niet alles tegelijk weergeven, dus dat klopt allemaal precies.

Michel

• mickael
Op woensdag 28 februari 2001 20:26 schreef -BORG- het volgende:
Wat voor SB? Zo'n oude of een Live geval o.id.? Die oude kunnen het niet aan iig, maar met de nieuwe moet het geen probleem zijn.
tis iig geen live tis zo'n sb16 van 6 tientjes bij de paradigit

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Meen je dat nou ???.... volgens mij lig da gewoon aan Windows da da nie ken maar goed...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Heb je in winamp de output plugin op directsound staan?

Siditamentis astuentis pactum.

• mickael
Ik had zo'n goedkoop foe yong hai merk en die had die functionaliteit wel :(

Verwijderd

Ik heb hier niet al teveel verstand van, maar weet iig dat mijn oude ISA 16 bit SB compatible kaartje het ook niet kan. Lag fus gewoon aan de hardware. Zodoende ging er dus ook een wereld voor me open met mijn nieuwe Live!1024:)

Tjek anders ff op http://www.soundblaster.com voor specs van beide kaarten en vergelijk het een en ander; denk dat je daar wel n antwoord kunt vinden.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb hetzelfde. Het ligt aan DirectX.
directX kiest voor de dominantie applicatie en kent daar het geluid aan toe.

Een geluidskaart kan ook niet alles tegelijk weergeven, dus dat klopt allemaal precies.

Michel
Ik kan wel meerdere geluiden door elkaar horen, ik hoor nu bijv. Winamp, Hotline en IE. Ik heb een SB Live Player 5.1.(Winamp
staat op "Waveout")

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 07:05

Theeboon

theebonen bestaan!

euh mijn stokoude SB16 MCD kan nog full duplexen dusseh.. misschien ff kijken bij je drivers bij System Properties, eigenschappen van je SB driver.

"I sit in my room and imagine the future."

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:11
Het enige zinnige wat ik hier aan toe kan voegen is dat onder mijn windows 98 het geluid van 2 applicaties ook niet tegelijk weergegeven kan worden.
Onder windows2000 (zelfde systeem, dualboot config) werkt het vlekkeloos door elkaar.
Of dit aan windows, directx of aan de drivers ligt weet ik niet...

Verwijderd

hier een SB 128, ook geen winamp+icq tegelijk, stond normaal op WaveOut, ga is een paar andere probere ook, zien of da helpt

• mickael
Ik hoor uit andere bronnen dat ik t beste WinME kan installeren.... doen we dat maar!

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 20:26 schreef -BORG- het volgende:
Hoezo?
Ik heb zo'n oude kaart, awe64gold, en volgens mij doet hij dit gewoon bijde tegelijk hoor:?

Verwijderd

Ik heb hier een Soundblaster 128 en kon normaal ook maar een soort audio tegelijk beluisteren, maar nadat ik de nieuwste drivers van Creative had gedownload kan ik 2 soorten audio (bv. mp3z en een gewone cd) tegelijk / door elkaar heen luisteren.

Dus ik heb niet het zelfde als jullie, maar moet zeggen dat dit wat ik heb ook niet altijd prettig is

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25
Zoals Varienaja al aangaf:
winamp output op directsound zetten,
dan zijn er geen problemen meer. (tenminste niet bij mijn broertjes AWE 64)

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ow.. wat erg.. iedereen praat hier zo langs elkaar heen :( Let op:

- Win2k kan al z'n geluid door elkaar spelen, dus Winamp samen met wat dan ook (ICQ etc.). Hier maakt het niet uit of je nou een SBLive! of een of ander Jappending hebt, het werkt.. Als je de drivers maar hebt geïnstalleerd

- Je wilt Winamp door je windows geluid (ICQ?), dat kan, als je of win2k gebruikt, of directx in Winamp gebruikt. Gebruik de Directsound plugin van Winamp, en het werkt onder iedere windows.. Dan hoor je winamp altijd, alsiespeeltnatuurlijk :9, en verder de geluidsbron die geluid naar de Windows Wavemapper stuurt. In dit geval dus ICQ.

Het is iig op te lossen, en het ligt zeker niet aan de geluidskaart.. Kee? Mocht het nog niet lukken? Post maar!! :7

Skate

Verwijderd

het sta dus nu op Directsound in winamp, driver van de plugin op Creative SBPCIblabla ipv Pimary
geen ffect, khoor mijnen ICQ nogaltij ni door winamp

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je directsound instelt in WA, dan kan je toch helemaal geen geluidskaart kiezen? :?

Verwijderd

ik kan kieze tusse primary sound driver en Creative SBPCI sound driver in den directsoundplugin, in de Waveout plugin kannek da ook

geen van beide laat echter gelijktijdige .wav en .mp3 toe

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Met de Live kan het wel. 32 kanalen hardware-matig en dan nog een zut softwarematig... Verders kan het met alle oudere Sb's ook maar dan alleen in Win2k ...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08 21:06
1 het KAN aan je hardware liggen is in dit geval niet zo ( als je een sb hebt )
2. het ligt NIET aan het besturings systeem !!!
het is een instelling van de programma's of in directX en hoe zijn de geluidskaart aanspreken !!!!

.

Verwijderd

tis dus gene Live eh, tis nen 128
ik zal der nog is ne keer uitgebreid naar zien, maar tkan zijn dak het zo moet late

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Tsjah, ik heb een SB64PCI met win98gold.
Kan ook geen 2 geluiden door elkaar afspelen.

bijv. Raduga (mp3 speler) en tegelijkertijd de waarschuwingen van spamkiller en ICQ...
DirectX geprobeerd; geen resultaat :(

waarom zou het niet aan het OS kunnen liggen ?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

okee nu de lol
.1 die van ik ga denk ik maar millennium installen (heb er niets mee te maken)
heb ik ook en dan werkt de PCI128 nog niet die ik heb.
.2 wat winamp en mediaplayer tegelijk aangaat heeft ook inderdaad niets met je kaart te maken maar met de instellingen van winamp gewoon ff lekker vogelen dus.
.3 waar de PCI128 bijvoorbeeld niet vanaf wil is een praatprogje tijdens gamen. msn messenger bijvoorbeeld start voice talk AL HET ANDERE METEEN PLAT waarom ??? wie me dat uit kan leggen GRAAG.......
nog meer vragen ? arnevantfort@hotmail.com :7

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:04
Ik wordt hier strontziek van.......ikke heb dus hetzelfde probleem en heb gezellig ff de search gebruikt, maar bij elk topic dat ik open wordt compleet langs elkaar af geluld.

1. Het ligt NIET aan de hardware
2. Drivers zou kunnen, maar ik heb de nieuwste drivers van creative gehaald en het haalt nx uit.

Ik hebbet probleem is 98se, niet in 2000 (maar die gebruik ik niet meer want die blijft maar vastlopen als ik meerdere internetthreads open heb staan)

Ik kan als ik winamp draai geen andere geluiden afspelen. Apparaat in gebruik zegt ie dan.
Pagina: 1