Tweedehands audiostatics es-100 electrostaten kopen zinvol?

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54
De titel zegt het eigenlijk al.....
Is het zinvol om tweedehands audiostatics es-100 electrostaten te kopen?

Deze speakers zijn natuurlijk al enkele jaren oud (wel in goede staat) maar er is op luidspreker gebied natuurlijk ook het eea veranderd. (lees vooruit gegaan)

Of zeggen jullie dit lijkt me onzin, een goede speaker verouderd niet zo snel? Kortom luisteren en daarop af gaan?!

Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.....

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is de laatste jaren niet echt iets significant veranderd op het gebied van luidsprekers volgens mij. Goed klinkende luidsprekers uit 1985 klinken nog steeds goed als ze het nog doen.

Het zijn geen computers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Charlie932 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:01:
Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.....
Neem je favoriete CD mee, en luister bij de verkoper. Vraag 'm een dag bedenktijd. Als het je aan het einde van die dag nog altijd de vraagprijs waard is zou ik er voor gaan. Het enige wat telt is wat _jij_ er van vind, namelijk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, zijn er trouwens nog dingen waar je op moet letten bij die dingen?
Het membraan?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Het membraan en de trafos's moet je op letten. Het membraan slijt (ook als het niet gebruikt wordt) en dient ongeveer om de 10 jaar vervangen te worden. De trafo's willen nog wel eens gaan brommen en dat is vakk ook het begin van het einde.

Verder kun je er geen buil aan vallen. Deze luidsprekers moeten wel redelijk ver van de muur staan om ze goed te alten klinken. Een groete kamer is dus vaak wel vereist.

Succes met de koop!

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54
Dank jullie wel jongens. Ik ga volgende week zaterdag luisteren!

Een flinke versterker is overigens ook vereist hoorde ik. Klopt dit? Ze vragen nogal wat in de aansturing.

En ondanks dat ze full-range zijn haal je er natuurlijk geen zware bassen uit. (hoeft opzich ook niet hoor) maar is het zinvol om de subwoofer (JBL) er bij te houden? (Naja ook dit is natuurlijk luisteren.)

Wat zijn de minimale eisen voor een versterker om die electrostaten aan te sturen? Ik kan nergens een handleiding vinden van die speakers namelijk.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Pagina: 1