Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Er is de laatste jaren niet echt iets significant veranderd op het gebied van luidsprekers volgens mij. Goed klinkende luidsprekers uit 1985 klinken nog steeds goed als ze het nog doen.
Het zijn geen computers.
Het zijn geen computers.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Neem je favoriete CD mee, en luister bij de verkoper. Vraag 'm een dag bedenktijd. Als het je aan het einde van die dag nog altijd de vraagprijs waard is zou ik er voor gaan. Het enige wat telt is wat _jij_ er van vind, namelijk.Charlie932 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:01:
Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.....
I don't like facts. They have a liberal bias.
True, zijn er trouwens nog dingen waar je op moet letten bij die dingen?
Het membraan?
Het membraan?
Het membraan en de trafos's moet je op letten. Het membraan slijt (ook als het niet gebruikt wordt) en dient ongeveer om de 10 jaar vervangen te worden. De trafo's willen nog wel eens gaan brommen en dat is vakk ook het begin van het einde.
Verder kun je er geen buil aan vallen. Deze luidsprekers moeten wel redelijk ver van de muur staan om ze goed te alten klinken. Een groete kamer is dus vaak wel vereist.
Succes met de koop!
Verder kun je er geen buil aan vallen. Deze luidsprekers moeten wel redelijk ver van de muur staan om ze goed te alten klinken. Een groete kamer is dus vaak wel vereist.
Succes met de koop!
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Dank jullie wel jongens. Ik ga volgende week zaterdag luisteren!
Een flinke versterker is overigens ook vereist hoorde ik. Klopt dit? Ze vragen nogal wat in de aansturing.
En ondanks dat ze full-range zijn haal je er natuurlijk geen zware bassen uit. (hoeft opzich ook niet hoor) maar is het zinvol om de subwoofer (JBL) er bij te houden? (Naja ook dit is natuurlijk luisteren.)
Wat zijn de minimale eisen voor een versterker om die electrostaten aan te sturen? Ik kan nergens een handleiding vinden van die speakers namelijk.
Een flinke versterker is overigens ook vereist hoorde ik. Klopt dit? Ze vragen nogal wat in de aansturing.
En ondanks dat ze full-range zijn haal je er natuurlijk geen zware bassen uit. (hoeft opzich ook niet hoor) maar is het zinvol om de subwoofer (JBL) er bij te houden? (Naja ook dit is natuurlijk luisteren.)
Wat zijn de minimale eisen voor een versterker om die electrostaten aan te sturen? Ik kan nergens een handleiding vinden van die speakers namelijk.
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Pagina: 1