KPN weigert te registreren dat ik geen spam wil.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_R
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nadat ik vorigjaar bij Vodafone ben weg gegaan omdat die weigerden te stoppen met spam (SMS/MMS) te sturen (zeiden "ja" maar deden "nee") begint hetzelfde gezeur nu bij KPN.

Ruim een week geleden kreeg ik zo'n KPN SMS spam. KPN klanten service gebeld en vriendelijk verzocht of ze dat uit willen zetten.

"Nee meneer, dat kan niet. We krijgen nieuwe software. Belt u later even weer". Dus ik geef aan dat aangezien ze het verplicht zijn (Artikel 11.7 Telecomwet) dat ik dan toch wel verwacht dat ze mij terug bellen als het regelt is.
"Nou dat doen we niet hoor. Dit duurt nog wel een paar maanden". Dus ik "WTF"? Ik ga geen paar maanden jullie spam lezen terwijl jullie verplicht zijn dit uit te zetten als ik daar om vraag (sterker nog het is opt-in omdat ik niet onder het oude klantenbestand val). "Iedereen kan wel zelf dingen gaan verzinnen wat ze willen" (Hallo; wetgeving?)

Ok; dan maar gebruik maken van het klachten formulier. Om aan te geven dat ik het onacceptabel vind dat ze weigeren te registeren dat ik geen spam wil. Krijg ik "keurig" een email waar in staat: de storing is nog actief. Bel ons later weer.. Dat was m'n klacht niet (wel wat ik wil bereiken maar niet wat ik als klacht had opgeven. (He nu is het een storing? Eerder was het nieuwe software).

Anyway... ik ben nu eigenlijk wel zover dat ik KPN op de knieën wil hebben. Ik kan het niet uitstaan dat die bedrijven zo'n houding hanteren van "het mag je recht wel zijn maar dat boeit ons niets". Zeker na het geklier van vorigjaar met Vodafone (ik bestond volgens hun niet maar ze haalden wel keurig geld van m'n rekening. Zelfs na het faxen van hun eigen facturen bleven ze volhouden dat ik niet bestond en geen klant was)..

Ik vraag me nu dus af wat ik het beste kan doen. Dit lijkt natuurlijk op wraak (en deels is dat ook wel zo) maar ik wil eigenlijk ook (al is het maar een heel klein beetje) die toko laten voelen dat ze zo niet met klanten om kunnen gaan.

Je hebt natuurlijk de site "spamklacht" van de Opta maar het invulformulier daar, leent zich alleen voor spam klachten en dat is eigenlijk niet waar ik over wil klagen. Ik wil dat er iets gedaan wordt aan die weigerachtige houding. Ik vind het niet normaal dat je maanden moet wachten om van spam af te komen.

Concreet is dus mijn vraag; heeft iemand er al eerder werk van gemaakt van zoiets en zo ja; wat heb je gedaan. (Nogmaals het gaat dus niet op de spam klacht zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan drie dingen doen:

- Bij KPN klagen
- Bij de OPTA klagen
- Bij de rechter klagen

KPN is soms wat log en moet vanalles aan procedures wijzigen om dit blijkbaar fatsoenlijk voor elkaar te krijgen. Daar kan je tegen willen vechten, maar je kan beter een klacht indienen bij OPTA of een kort geding spannen.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 06-06-2009 00:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:32
Eerst schrijf je een keurig nette brief naar die lui. Met termijn wanneer het stop moet worden gezet en anders ga je dus naar de rechter. Eerst wel even met een advocaat bekijken. Ik heb trouwens helemaal geen last van SMS spam bij Vodafone. Kan dat komen doordat ik pre paid heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ook niet hoor, al half jaar VF klant (abbo)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:11

painkill

Pain(k)(ill)

Het enige waar ze wel naar MOETEN luisteren is een uitspraak van een rechter...

Het is de vraag of je zo ver wilt gaan, maar als je wint krijg je dacht ik toch sowieso het geld terug, of vergoed.
Dus meer dan tijd zal het niet kosten.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
AMD1800 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:12:
Eerst schrijf je een keurig nette brief naar die lui. Met termijn wanneer het stop moet worden gezet en anders ga je dus naar de rechter. Eerst wel even met een advocaat bekijken. Ik heb trouwens helemaal geen last van SMS spam bij Vodafone. Kan dat komen doordat ik pre paid heb?
Sterker nog nooit last gehad van SMS Spam en al ruim 8 jaar bij vodafone!!
Ik vraag me dan ook af wat voor SPAM de TS bedoeld?

Ik heb wel eens een SMS gehad in vakantie tijden dat ik goed koper kan bellen door Vodafone passpoort in te schakelen. Of wanneer je naar het buitenland gaat dat je dan sms krijg met service nummers die je kan bellen indien nodig. Maar nooit echte reclame gehad!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik ken dit heel goed bij de kpn.

kpn maakt geen fouten.

wat ik gedaan heb na veel brieven en telefoontjes.

nieuw abbonement gehaald andere provider alle incasso's kpn blokkeren.

dan bellen ze je na 1 dag na weigering betaling, probleem uitgelgd en per direct abbonement opgezegd en excuss brief ontvangen.

laat ze er lekker in zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_R
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

Ik denk inderdaad dat het verstandig is dat ik eerst een aangetekende brief ga sturen. Als ik inderdaad besluit het daarna bij een Opta of rechter voor te laten komen dan staat dat denk ik toch wat sterker. Die ga ik vanavond maar eens schrijven.

Ik kon op de site van KPN zo geen adres vinden maar met wat googlen kwam ik wel dit adres in een oud topic tegen. Weet iemand of dat dit nog steeds correct is?
KPN Mobile
afdeling klantenreacties
postbus 13500
9700 EG Groningen

Als als alternatief voor de rechter en/of Opta had ik ook nog gedacht aan consuwijzer. Heeft iemand daar ervaring mee. Hebben die ook een macht of is dat "bemiddeling". Als het alleen bemiddeling is dan is de opta een betere keuze denk ik. Het is niet m'n insteek om er beter van te worden (dat wordt ik toch niet) maar ik wil wel een signaal afgeven dat ze zich aan de wet moeten houden.

Nog even twee dingen ter verduidelijking:
1: Ik beschouw elke "informatie" met een commerciele inslag als spam. Deze keer ging het bij KPN dus om dat je goedkoper kon bellen in het buitenland. De vorige keer ging het er om dat je nu 1850 moet bellen (ipv 188). KPN weet het heel slinks wel als "informatie" te doen voorkomen maar dat is net zoiets als dat veel bedrijven spam sturen en het een nieuwsbrief noemen. Reclame waar ik niet om gevraagd heb is spam ongeacht hoe ze het noemen.

2: Ik ben zelf jaren lang klant geweest met 2 nummers bij Vodafone. Al uit de tijd dat het nog Libertel was. Al met al een jaar of 8 a 9 dus. Zo'n paar keer per jaar kreeg ik zo'n spam SMS. Niet heel vaak maar mij te vaak.

Het begon me echt te irriteren toen de wetgeving aangepast was en ik ging bellen. SMS spam uit laten zetten kreeg ik een paar weken later weer spam. Bel ik weer; "Ja meneer; dit was geen SMS maar een MMS". (Ja; hallo. Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen). Uit zetten voor "alles" nu en toekomstig: dat kon natuurlijk niet. Paar weken later weer een SMS spam. Gebeld: "Ja meneer. Deze kreeg iedereen ook als het uitstond" :? . Toen in ik in diezelfde week er achter kwam dat Vodafone ook nog achter kwam dat vodafone reclame banners boven mijn surfen ging zetten (met dank aan GOT kon ik dat uitzetten door hun proxy niet te gebruiken) had ik echt gehad. Toen ik wilde opzeggen zou ik niet bestaan en geen klant zijn. Later kwamen ze met een lame excuus dat ik een beschermt account had die slechts een paar 100 mensen in Nederland hebben (note; ik ben niet beroemd/bekend of van het Koninklijk Huis).

Maar goed dit is offtopic. Maar het geeft wat achtergrond waarom het me zo irriteert dat die bedrijven maar doen waar ze zin in hebben. Ook al heb je de wet aan je kant staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinussje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik vind je een beetje een zeur eerlijk gezegd,
Boeie 3-4 smsjes per jaar
Je kan het niet eens spam noemen, want het is van vodafone/kpn zelf
en daar heb je je ingeschreven..

[ Voor 41% gewijzigd door Tinussje op 06-06-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik je posts zo lees denk ik dat je met een andere toon al een stuk verder komt. Voor de rest, je kan ook overwegen om niet zo veel aandacht te steken in een paar SMS'jes per jaar. Het is de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tinussje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:37:
Ze sturen er echt wel meer dan drie a vier per jaar hoor. Ik werd er bij Vodafone ook gek van nadat ik m'n abo verlengd had (daarvoor waren 't er idd wel minder). Maar toen heb ik gebeld en het uit laten zetten en twee weken later kreeg ik idd niets meer. Binnen die twee weken had ik nog een keer gebeld omdat ik ze nog steeds kreeg en toen werd me uitgelegd dat dat om technische redenen was omdat ze die dingen schijnbaar twee weken vantevoren klaarzetten. Gewoonlijk zou ik 't niet geloven maar inderdaad na twee weken hield 't compleet op dus er zal op z'n minst een kern van waarheid inzitten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tinussje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:37:
Dan heb je ook nog principes. Bedrijven proberen altijd de grens op te zoeken van de mogelijkheden, soms ten nadele van de consument die het maar accepteerd onder het mom van 'die paar smsjes' of 'die paar dagen geen rente na overboeken'. Het principe klopt niet, KPN staat niet boven de wet en ik kan me de TS' gedachten dan ook goed voorstellen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinussje
Tuurlijk hou je principes, maar de hele wereld bestaat uit principes,, je hoort het uit te kunnen zetten, maar nogmaals wat ik zei, het is niet eens spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 13:29

FikkieHo

Wokmaster

De kosten van een advocaat/brieven, staan die evenredig met dat je even een aantal smsjes verwijderd? Het is niet dat je elke week wordt gespamd. Natuurlijk is het zo dat ik eens ben dat ze het niet mogen doen, en dat wanneer je actie onderneemt, ze het ook moeten stoppen.

Maar om naar de rechter te stappen lijkt me iets te overdreven.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tinussje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:07:
Tuurlijk hou je principes, maar de hele wereld bestaat uit principes,, je hoort het uit te kunnen zetten, maar nogmaals wat ik zei, het is niet eens spam
Waarom is het volgens jou geen spam?
spam [spem] de; m ongevraagde e-mails of sms’jes, vaak met reclame
Volgens mij is het reclame en het is ongevraagd, ergo het is spam.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sms 'stop' naar 6661 en je krijgt een sms met 'Uw afmelding wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. U ontvangt daarna geen commerciele SMS berichten meer van KPN en/of Hi.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:14:
Sms 'stop' naar 6661 en je krijgt een sms met 'Uw afmelding wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. U ontvangt daarna geen commerciele SMS berichten meer van KPN en/of Hi.'
Bron?

Het riekt een beetje naar oplichting, voor hetzelfde geld zit je zo vast aan een duur Jamba abonnement als je naar dat nummer smst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

ik heb eigenlijk nog geen spam van vodaphone ontvangen.. ow wacht, ik heb de afzender van het eerste vodaphonebericht geblokkeerd :)

Maar eigenlijk wel schandalig dat je voorgespamt wordt op je telefoon. Met mail is het al erg, maar sms'jes en mms'jes met reclame ontvangen? getver.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 04-10 11:31
Ik vind het maar een beetje zeuren hoor, alsof je niets beters te doen hebt :?
Als je zo'n smsje niet wilt lezen verwijder je hem toch gewoon. Als er reclame op tv is ga je toch ook niet lopen huilen, brieven sturen en naar de rechter stappen?

Ik zie het eerder als service, dat ze smsjes sturen met bepaalde info ("Hey jongens, we gaan vanaf dan en dan onze tarieven voor Europees bellen verlagen"). Als je nou gebeld zou worden met een bepaald aanbod, en ze blijven bellen wanneer je er nee tegen zegt, dan is dat uiteraard iets anders.

Maar nu heb ik echt het idee dat je teveel tijd hebt, en deze flauwekul aangrijpt om iets te doen te hebben.

No flame intended :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zit nu 1,5 jaar bij KPN/Hi en krijg alleen een smsje als ik de grens over ga en heb verder 2 hoog uit 3 smsjes gehad over aanvullende diensten. Ik vindt persoonlijk de 2 a 3 telefoontjes die ik sindsdien heb gehad van KPN irritanter. Net zoals het feit dat ik binnenkort op mijn KPN moet overstappen omdat ik geen papieren factuur meer krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53
Volgens mij heeft de TS helemaal geen recht om geen berichten van KPN te ontvangen. Je bent klant bij KPN en die mag met je communiceren zover ik weet. Probeer maar een klacht in te dienen bij de opta via het online formulier. Daar staat duidelijk de vraag of je klant bent bij het betreffende bedrijf. Vul je hier JA in krijg je de melding dat het niet mogelijk is om een klacht in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik weet dat er zoiets bestaat (weet alleen niet meer waar) dat je ergens naar toe moet bellen of SMS'en of op internet aangeven en dat alle betaalde sms meuk enzo per direct wordt stopgezet en afgezegd op dat 06 nummer.

Dit was ooit bij TROS radar of Vara's Kassa dacht ik.

Die dienst is er toen gekomen omdat kinderen vaak onwetend aan die ringtone en andere mobiele abbo meuk vastzitten.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 19:00
ronwiel schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:23:
Ik zit nu 1,5 jaar bij KPN/Hi en krijg alleen een smsje als ik de grens over ga en heb verder 2 hoog uit 3 smsjes gehad over aanvullende diensten. Ik vindt persoonlijk de 2 a 3 telefoontjes die ik sindsdien heb gehad van KPN irritanter. Net zoals het feit dat ik binnenkort op mijn KPN moet overstappen omdat ik geen papieren factuur meer krijg.
Ik zelf woon aan de grens en ik zit niet te wachten op elke keer die berichten van Hi dat ik nu goedkoper kan bellen. Stuur dan een nieuwsbrief! Ik heb hier niet omgevraagd en toch krijg ik het van hun. Ik vind ook dat er een opzeg of stop optie moet zijn!

Ik kan de TS heel goed begrijpen en die SMS-jes krijg je vaak wel 5-6 keer per dag afhankelijk van of iemand zijn magnetron gebruikt of niet (bij wijze van...).

En voor alle mensen die zeggen dat het geen spam is, denk nogmaals. Mensen schrijven zich niet in voor de dienst, ondertekenen geen contract waarin staat dat je deze berichten gaat krijgen én je kan je niet afmelden ervoor. Klinkt toch wel degelijk als ongewenste reclame.

Los daarvan win je het niet tegen KPN tenzij je naar de rechter gaat (en dan nog misschien niet). Ik zou zelf gewoon KPN blokkeren en naar een andere provider gaan, als het zo stoort. Ik zelf ga lekker verhuizen en dan krijg ik die meuk slechts enkele keren per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron?
Bron is een commercieel sms-je van KPN. Maar daar heb je weinig aan ;) Had al gezocht of ik het op de site van de KPN kon vinden maar helaas. Misschien dat de klantenservice het kan bevestigen.

En hier kun je geregistreerde shortcodes opzoeken. Daar staat 6661 niet tussen :P
crack_en_hack schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:27:
[...]Ik weet dat er zoiets bestaat (weet alleen niet meer waar) dat je ergens naar toe moet bellen of SMS'en of op internet aangeven en dat alle betaalde sms meuk enzo per direct wordt stopgezet en afgezegd op dat 06 nummer.
Dat is een heel ander nummer en ook niet van de KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53
En jij gaat verhuizen puur en alleen vanwege die berichten die je ontvangt?

Nog één keer een handige lijst:
Alle uitgaande oproepen en / of SMS blokkeren:
Activeren blokkade (spraak): *33*code*11# [zend]
Activeren blokkade (SMS): *33*code*16# [zend]
Annuleren blokkade (spraak): #33*code*11# [zend]
Annuleren blokkade (SMS): #33*code*16# [zend]
Status blokkade opvragen: *#33# [zend]

Alle uitgaande internationale oproepen en / of SMS blokkeren:
Activeren blokkade (spraak): *331*code*11# [zend]
Activeren blokkade (SMS): *331*code*16# [zend]
Annuleren blokkade (spraak): #331*code*11# [zend]
Annuleren blokkade (SMS): #331*code*16# [zend]
Status blokkade opvragen: *#331# [zend]

Alle uitgaande internationale oproepen en / of SMS blokkeren behalve naar vaderland:
Activeren blokkade (spraak): *332*code*11# [zend]
Activeren blokkade (SMS): *332*code*16# [zend]
Annuleren blokkade (spraak): #332*code*11# [zend]
Annuleren blokkade (SMS): #332*code*16# [zend]
Status blokkade opvragen: *#332# [zend]

Alle inkomende oproepen en / of SMS blokkeren:
Activeren blokkade (spraak): *35*code*11# [zend]
Activeren blokkade (SMS): *35*code*16# [zend]
Annuleren blokkade (spraak): #35*code*11# [zend]
Annuleren blokkade (SMS): #35*code*16# [zend]
Status blokkade opvragen: *#35# [zend]

Alle inkomende oproepen en / of SMS in het buitenland blokkeren:
Activeren blokkade (spraak): *351*code*11# [zend]
Activeren blokkade (SMS): *351*code*16# [zend]
Annuleren blokkade (spraak): #351*code*11# [zend]
Annuleren blokkade (SMS): #351*code*16# [zend]
Status blokkade opvragen: *#351# [zend]

Alle blokkades opheffen:
Annuleren alle blokkades (spraak): #330*code*11# [zend]
Annuleren alle blokkades (SMS): #330*code*16# [zend]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
Recht van verzet/gebruik gegevens DM doeleinden.

KPN
Postbus 2547
3500 GM Utrecht

Schrijf “WBP” op de envelop

Bron: http://www.kpn.com/web/fi...72-4685-80fd-c6fdb9101316

Ook te vinden via de search van KPN: "recht op verzet".
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:57
Vind TS ook maar een zeur.
Paar smsjes zeg. Boeie, alsof je daar van dood gaat? Die ontvang je toch ook in je e-mail.

Eigenlijk kan ik er alleen maar om lachen. Die tijd die jij alleen al kwijt bent aan research en het openen van dit topic, heeft de winst al opgeleverd.
De optie kiezen om te verwijderen (al waren het er 100 dit jaar) was nog altijd minder moeite dan de tijd die je nu kwijt bent geraakt.

Kortom: ik snap niet waar je je druk om maakt? Laat het lekker zitten. In je e-mail zul je vast ook weleens een ongewenst berichtje ontvangen. Dat kan gebeuren. Als het geld gaat kosten: oke, maar een beetje reclame tussendoor?

Dat is op TV of op de reclameborden niet anders hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_R
  • Niet online
Ik wil even voorop stellen dat ik vind dat iedereen het recht heeft mij een zeur te vinden. Kan daar alleen niet zoveel mee. Kan je alleen aanraden je eigen instelling te volgen en je niet druk te maken om dit topic. Maar goed mening geven staat vrij; ook in dit topic natuurlijk.

De mensen die reageren met "het zijn maar een paar smsjes" hebben duidelijk het topic niet begrepen. De spam vind ik irritant maar dat is niet waarom ik bereid ben er zoveel moeite voor te doen. De reden waarom ik er werk van maak is dat ik er inmiddels genoeg van heb dat dit soort bedrijven gewoon schijt aan de wet hebben omdat ze weten dat niemand er werk van maakt. Mijn klacht is dus niet over de spam maar over de weigering dit te registreren met slappe excuses.

Met betrekking tot Vodafone: daar heb ik wel degelijk spam berichten gehad en ook niet slechts 1. Het is te lang geleden om nog de inhoud te weten maar daar gaat het topic ook niet over. Ik snap dat ik zelf de veroorzaker ben van die verwarring. Ik wilde een achtergrond schetsen. Had ik misschien slimmer weg kunnen laten.

@HenkEisjedies:
De telecomwet is daar (naar mijn mening) heel duidelijk in. De spammende partij moet vooraf toestemming hebben (uitzondering is een klanten bestand opgebouwd voor de wetgeving inwerking ging).. Maar los van het feit of die toestemming is gegeven (via de algemene voorwaarden b.v.) blijft het recht op verzet gelden. Lees artikel 11.7 er maar eens op na:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009950/Hoofdstuk11/111/Artikel117/geldigheidsdatum_06-06-2009
Wel is het zo dat ik KPN niet zover mag beperken in hun communicatie dat ze de dienst niet meer kunnen leveren. Ik mag b.v. niet eisen dat ze geen facturen meer sturen. Maar daar is hier geen sprake van.

@Pindakaasisbah:
Dat is ook nog een hele mooie inderdaad. Die had ik nog niet gevonden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinussje
Mouse_R schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:24:
Ik wil even voorop stellen dat ik vind dat iedereen het recht heeft mij een zeur te vinden. Kan daar alleen niet zoveel mee. Kan je alleen aanraden je eigen instelling te volgen en je niet druk te maken om dit topic. Maar goed mening geven staat vrij; ook in dit topic natuurlijk.

De mensen die reageren met "het zijn maar een paar smsjes" hebben duidelijk het topic niet begrepen. De spam vind ik irritant maar dat is niet waarom ik bereid ben er zoveel moeite voor te doen. De reden waarom ik er werk van maak is dat ik er inmiddels genoeg van heb dat dit soort bedrijven gewoon schijt aan de wet hebben omdat ze weten dat niemand er werk van maakt. Mijn klacht is dus niet over de spam maar over de weigering dit te registreren met slappe excuses.

Met betrekking tot Vodafone: daar heb ik wel degelijk spam berichten gehad en ook niet slechts 1. Het is te lang geleden om nog de inhoud te weten maar daar gaat het topic ook niet over. Ik snap dat ik zelf de veroorzaker ben van die verwarring. Ik wilde een achtergrond schetsen. Had ik misschien slimmer weg kunnen laten.

@HenkEisjedies:
De telecomwet is daar (naar mijn mening) heel duidelijk in. De spammende partij moet vooraf toestemming hebben (uitzondering is een klanten bestand opgebouwd voor de wetgeving inwerking ging).. Maar los van het feit of die toestemming is gegeven (via de algemene voorwaarden b.v.) blijft het recht op verzet gelden. Lees artikel 11.7 er maar eens op na:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009950/Hoofdstuk11/111/Artikel117/geldigheidsdatum_06-06-2009
Wel is het zo dat ik KPN niet zover mag beperken in hun communicatie dat ze de dienst niet meer kunnen leveren. Ik mag b.v. niet eisen dat ze geen facturen meer sturen. Maar daar is hier geen sprake van.

@Pindakaasisbah:
Dat is ook nog een hele mooie inderdaad. Die had ik nog niet gevonden. Bedankt!
Dude, als jij zegt dat ik t niet heb begrepen door ' het zijn maar ene paar smsjes'.. dan lees jij al helemaaaaal niet wat er wordt gezegd op dit topic.. Nogmaals het is geen spam,, want jij bent lid van hun 'club' en dan hebben zij het recht om jouw van informatie te voorzien.. Een van de eerdere reacties was ook dat bij het klachtenformulier van de opta je in moet vullen of je klant bent of niet, zo ja, dan heb je geen poot om op te staan..
Daarnaast als het je dan toch op het principe gaat, waarom klaag je de hele maatschappij niet aan _/-\o_
Dit gebeurt overal, helaas voor ons,, misschien helpt het als je zon Ja/nee sticker op je mobieltje plakt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ts
Post hier is zo'n zogenaamd spam smsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_R
  • Niet online
Tinussje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:38:
[...]Dude, als jij zegt dat ik t niet heb begrepen door ' het zijn maar ene paar smsjes'.. dan lees jij al helemaaaaal niet wat er wordt gezegd op dit topic.. Nogmaals het is geen spam,, want jij bent lid van hun 'club' en dan hebben zij het recht om jouw van informatie te voorzien.. Een van de eerdere reacties was ook dat bij het klachtenformulier van de opta je in moet vullen of je klant bent of niet, zo ja, dan heb je geen poot om op te staan..
Daarnaast als het je dan toch op het principe gaat, waarom klaag je de hele maatschappij niet aan _/-\o_
Dit gebeurt overal, helaas voor ons,, misschien helpt het als je zon Ja/nee sticker op je mobieltje plakt:)
Ik probeer het topic heel goed te lezen (heb het zelf gestart). Er zitten een paar hele constructieve antwoorden bij. Het antwoord van "Pindakaasisbah" bijvoorbeeld. Die geeft een keurige link naar hoe KPN het recht op verzet geregeld heeft. Ik moet alles nog even goed lezen maar dit zou dit heel goed in kunnen houden dat ik het verkeerd aangepakt heb toen ik ben gaan bellen. Maar waarom zeggen ze DAT dan niet gewoon? Had ik een heel ander verhaal gevonden.

Eigenlijk zou ik zo'n nee/ja sticker ideaal vinden. Als dat zou werken: _/-\o_ . Maar zoals ik al zei; daar gaat het topic niet over. Dat gaat erover dat KPN het niet wil registreren. En dat zijn ze echt verplicht. Dat het klachten formulier van de opta daar niet in voorziet zegt niets. Dat je lid bent van de club ook niet. De wet biedt ruimte aan KPN om dit te doen. Dat is waar! Inmiddels via OPT-IN maar ik heb niets kunnen vinden over in welke vorm dat moet. Waarschijnlijk is een regel in de algemene voorwaarde dus bindend.

Ik ben zeker geen jurist maar volgens mij zou het, als dit alles was, onder "regelendrecht" vallen. M.a.w. er is een default maar daar mag van afgeweken worden. Dit is echter niet alles. Er staat namelijk meer. Er staat namelijk ook dat je ondanks de OPT-IN nog steeds recht hebt op OPT-OUT. Dan wordt het dus 1/2 dwingendrecht (nogmaals ik ben geen jurist dus als ik het fout heb hoor ik dat graag!).

En dat is dus het deel waar ik over val; ze weigeren gehoor te geven aan mijn OPT-OUT verzoek waarvan het zelf bij wet is vast gelegd dat dit "makkelijk en zonder kosten" moet zijn. Misschien doe ik het fout, kan zijn, maar dat moeten ze dat zeggen en niet gewoon weigeren.

Misschien leg ik het beter uit met een voorbeeld waar ik heel tevreden over was. Ik bankier al jaren bij de ABN-AMRO. Elke keer kreeg ik van die rommel die ik toch niet lees bij m'n afschriften. Opzich niet zo'n probleem maar het risico is dat ik een keer een bericht mis die ik wel had moeten lezen. Ik heb de ABN-AMRO gebeld en kreeg keurig een adres waar ik een briefje heen moest sturen. 2 weken later kreeg ik een brief dat het geregeld was. Nu krijg ik nog 1x per jaar (of 2 jaar weet ik eigenlijk niet) een kaartje waar ik op aan kan geven dat ik het wel weer wil hebben. Doe ik niets dan krijg ik niets. Echte informatie krijg ik nog wel: keurig per post.

Dat het iedereen gebeurt vind ik geen argument om dan maar niets te doen. Eigenlijk is dat JUIST een reden om er wat aan te doen. Klagen en zelf niets doen.. dat vind ik pas verkeerd. (Note; zeg niet dat jij klaagt overigens!!!)

Tja; de hele organisatie aanklagen. Begon ik daar het topic juist niet over? De vraag was: wat zijn mijn opties. Persoonlijk vind ik dat ik andere opties eerst moet gebruiken voor je het rechtssysteem belast met dit soort dingen. Daar ben ik nu dus mee bezig en vraag daarbij advies van de GoT-community. Volgens mij niet zoveel mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_R
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:20:
@ts
Post hier is zo'n zogenaamd spam smsje?
Ik realiseer me dat ik zelf die verwarring veroorzaak door antwoord te geven op de SMS spam maar dat is mijn bezwaar niet. Mijn bezwaar is dat ze weigeren gehoor te geven aan mijn OPT-OUT recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone kan er ook wat van , vooral in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 04-10 11:31
Ik vraag me af wat jullie precies krijgen... ik krijg namelijk hooguit 5 smsjes per jaar. Dat gaat van verlaagde tarieven, tot een kerstwens, maar echt geen spam.

* addictive zit bij Vodafone en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN zou zeggen nou prima toch voor jou 10 andere!
Dadelijk wordt je nog eens overspannen van al die brieven e.d. die je heb gemaakt, kom je thuis te zitten en wie kan dat gaan betalen wij de belastingbetalers.... Ik zou zeggen doe niet zo moeilijk zeg gewoon je abonnement op klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:00:
Ik vraag me af wat jullie precies krijgen... ik krijg namelijk hooguit 5 smsjes per jaar. Dat gaat van verlaagde tarieven, tot een kerstwens, maar echt geen spam.

* addictive zit bij Vodafone en KPN.
ik krijg van vodafone dat er mijn nieuwe rekening klaar staat via de sms en af en toe eens een reclame over een nieuwe actie verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:59

DropjesLover

Dit dus ->

tijd geleden kreeg ik ineens uit het niets van vodafone 3 mms reclame dingen. klantenservice gebeld, uit laten zetten, nooit meer zo'n mms gehad. die "uw rekening staat online" sms is wel leuk, maar kan je ook uit zetten als je ff inlogt op MyVodafone.

als ze wel geld afschrijven, maar je geen (geregistreerde) klant bent, gewoon bedragen (= automatische incasso) terugvorderen elke maand via je bank.

en verder... rechtzaak/kort geding lijkt me het meest haalbaar, ook handig voor bekendmaking van het probleem (via de pers) en jurisprudentie voor anderen. als je <15k per jaar verdient kan je ook nog eens een door de staat betaalde advocaat naar keuze (zolang het geen Moskovitisch achtige is) krijgen. 2x bij advocaat langs, 1x bij rechter langs, klaar. mag je wel 2-3 maanden voor uittrekken, t gaat allemaal niet zo snel.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 13:40
Ik zelf woon aan de grens en ik zit niet te wachten op elke keer die berichten van Hi dat ik nu goedkoper kan bellen. Stuur dan een nieuwsbrief! Ik heb hier niet omgevraagd en toch krijg ik het van hun. Ik vind ook dat er een opzeg of stop optie moet zijn!
Daar heb ik eens over gebeld, en die zeiden dat dat vanzelf wel ophoudt als je veel Roamed.. Ik moet zeggen dat ik ze de laatste tijd niet meer krijg (Woon zelf ook aan de grens)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:31
Ik krijg altijd sms spam van Vodafone terwijl ik al 5 jaar KPN/HI heb |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wordt het niet eens tijd voor een algemeen KPN/Vodafone/T-Mobile topic?

Is het jullie op gevallen dat de nieuwe factuur periode van KPN van 15 juni t/m 21 juli loopt? Is dit niet veel te lang, want zo gaat iedereen wel door ze bundel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
ronwiel schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:17:
Wordt het niet eens tijd voor een algemeen KPN/Vodafone/T-Mobile topic?
Waarom post je het dan hier?
Is het jullie op gevallen dat de nieuwe factuur periode van KPN van 15 juni t/m 21 juli loopt? Is dit niet veel te lang, want zo gaat iedereen wel door ze bundel heen.
Ja, maar ik heb dat volgens mij wel eens eerder gezien, en toen werden die data na een paar dagen aangepast dacht ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
jelle. schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:48:
Ja, maar ik heb dat volgens mij wel eens eerder gezien, en toen werden die data na een paar dagen aangepast dacht ik :?
Klopt dus, het is inmiddels aangepast naar 14 juli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

CLB schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:14:
Ik ook niet hoor, al half jaar VF klant (abbo)
Vodafone is opt in. Ik heb die "spam" (aanbiedingen per sms noemt vodafone het) wel aanstaan.
Krijg denk ik een sms per maand van hen. Stelt dus niet veel voor.. ze maken je attent op de dingen die ze aanbieden. bijvoorbeeld: vodafone blox, vodafone live, vodafone passport. Totaal niet storend naar mijn idee. Wil je er vanaf dan zet je dit uit op de vodafone website.
Pagina: 1