Toon posts:

WRT160N signaal valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik ben vanavond aan de slag gegaan met mijn nieuwe router van Linksys WRT160N. Ziet er allemaal perfect uit en mooi design. Het installeren was ook allemaal vrij simpel en binnen 10 minuten had ik internet. Gewoon op de ADSL router aangesloten en setup gedraaid en klaar was het. Internet deed het en het draadloze signaal was gewoon super. Na een tijdje begon de problemen. Om de zoveel tijd viel internet er uit, dan deed die het weer wel en dan weer niet. Ook op een laptop had ik eerst gewoon internet door middel van mijn netwerkkaart die erin zit. En na een tijdje weer hetzelfde als op mijn desktop, hij klapte er weer uit en daarna deed die het weer wel. Dus laptop een keer opnieuw opgestart maar daarna kreeg ik het helemaal niet meer voor mekaar om op internet te gaan. Hij vond het draadloze netwerk wel en vroeg om verbinding maken en als ik daar dan op drukte dan was die even aan het nadenken en toen daarna zei die gelijk weer rechtonderin: beschikbare netwerken gevonden. Heeft dit met mijn ADSL modem te maken of is de WRT160N een verkeerde serie? Ik zou echt niet weten waar ik het probleem moet gaan zoeken. Ook nog via een Wireless Dongle geprobeerd op een andere PC en daar had ik even weer internet en daarna weer niet. Ik heb het gevoel dat de ADSL modem die al vrij oud is, ongeveer 4 á 5 jaar, het signaal niet goed doorgeeft of iets dergelijks. Ik heb op internet gezocht en meerdere mensen hebben er last van dat de verbinding af en toe weg valt met dezelfde WRT160N. Ik maak gewoon gebruik van N technologie en opzich moet dit gewoon super werken maar blijkbaar ook niet. Ik hoop dat er een oplossing is.
Thanx

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53
Ook al gekeken of geen van je buren op het zelfde kanaal zit als van jou? Zou me namelijk niks verbazen, alle symptomen die je noemt is een typisch geval van 2 draadloze netwerken die op elkaar storen.

Scan de buurt een met Netstumbler

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit morgen proberen dus ik laat zsm weten of dit het probleem was. Ik hoop van wel en dat ik straks niet nog dieper hoef te graven voor een oplossing. Thanx

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag gekeken of het internet op dezelfde channel zit als de buren en dit was niet het geval. Router reset gedaan en alles weer opnieuw aangesloten en nog steeds een onstabiele verbinding. Linksys aan de lijn gehad en van alles geprobeerd. DNS ingesteld en ook weer router gereset en alles opnieuw ingesteld door wat de degene zei die ik aan telefoon heb gehad. Daarna leek alles weer even te werken. Maar nu ben ik weer net zo ver als eerst, weer een *** verbinding en elke keer valt die weg. Het gekke is dat ik rechts onderin gewoon wel gewoon in me balk twee computers blijf zien en een wereld bolletje en de router valt ook niet uit ofzo. Eerlijk gezegd snap ik er niks meer van en heb ik het idee dat we te maken hebben met een verkeerde Linksys router. Zucht en dat 75 euro voor zoiets moois.

• TCP_IP
zet eens 2 constante pings aan naar google.nl op zowel naam als IP, als je met de pings ook time-outs krijgt dan is je verbinding echt weg.

dus word dan:

ping www.google.nl -t

en

ping 66.102.9.104 -t

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat graag uit voeren met de pings maar kan je nog een keer precies uit precies uitleggen hoe dat werkt?

• TCP_IP
Maar natuurlijk.

Ja het ging me een beetje om het feit dat Vista niet aangaf dat je verbinding wegviel. Als je een zogenaamde ping uitvoert dan stuurt deze een klein beetje data naar google.nl, google.nl ontvangt dit en stuurt wat terug.
Een soort echo dus waardoor je weet dat google.nl te bereiken is, in dit geval weet je dat het internet werkt.

XP:
Start >> uitvoeren en vul daar in 'cmd' en druk vervolgens op Enter. Een DOS venster zou nu moeten openen.

vul daar in: ping www.google.nl -t

herhaal deze stap voor de ping op IP adres

Voor Vista:
STart >> alle programmas>>bureau-accesoires en kies voor 'Opdrachtprompt'

Vul hier ook in >> ping www.google.nl -t

herhaal deze stap voor de ping op IP adres

Als je merkt dat internet wegvalt maar het pingen stopt niet dan valt je internet verbinding niet weg maar is er iets anders.

Het zou ook aan de firmware kunnen liggen, hoor wel vaker van dit soort problemen. Firmware update zou dan uitkomst kunnen brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg, dit ga ik zo snel mogelijk proberen en dan laat ik mijn bevindingen hier weten. Het probleem is dat er geen nieuwe firmware versie is. Ik heb nu de recente versie van firmware op de WRT160N draaien namelijk V.2.0.001!

• TCP_IP
Ik zie het inderdaad ja.

Ik wilde DD-WRT firmware voor stellen maar ik zie dat die nog in ontwikkeling is.
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html

Nou dan maar eens kijken of de pings ook daadwerkelijk wegvallen.

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

mbooij

De Mosselman

Dit heeft zeer waarschijnlijk met de DNS bug te maken. Zie topic
mbooij in "WRT160N v2 dns problemen"
voor de oplossing hiervan.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 05:25

F.West98

Alweer 17 jaar hier

en probeer ook eens tracert www.google.nl kijk hoeveel hops hij moet maken, en probeer dan te pingen naar het IP-adres van je router. (eerste) bij ons is die: 192.168.178.1. Probeer die eens te traceren. Kijken hoe lang het duurt. Als die dan het pingen goed doet, is er niks met de verbinding naar je router. probeer dan steeds het volgende IP-adres te pingen, tot je een probleem ziet.

Edit: als de trace niet kan worden voltooid, is het IP-adres wat je achter het laatste hopnummer ziet het doodlopende punt.

Edit 2: Alle microsoft-sites lopen dood of geven een time-out :'(

Edit 3: Als je een time-out hebt gaat ie door tot hop 30 :O

[ Voor 32% gewijzigd door F.West98 op 15-07-2009 17:05 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1