Toon posts:

Kan niet verbinden (SSH) met VMWare Image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik gebruik op mijn werk VMWare Server. Ik heb Debian geinstalleerd binnen de VM en ik gebruik Putty om met Debian te verbinden. Nu heb ik thuis voor zover ik weet dezelfde setup nagemaakt, maar ik kan niet verbinden via Putty. Ik kan het OS wel bedienen via de VMWare Server Console, maar ik vind Putty toch wat prettiger werken, omdat je dan ook meerdere sessies tegelijk open kan hebben.

- De ethernet instellingen van VMWare Server staan op Bridged, maar ik heb de andere instellingen (NAT, Host only, custom) ook geprobeerd zonder succes.
- De melding die ik van Putty krijg is "Network error: connection refused".
- Ik probeer te verbinden met het IP adres van Debian, 192.168.1.67 , verkregen met het commando "ifconfig".

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer eens binnen de VM zelf naar zichzelf te SSH'en? Misschien staat SSH wel uit of is niet bereikbaar om de een of andere reden (firewall?)

Edit: Probeer dit zowel op localhost (ssh root@localhost) als op zijn externe IP (ssh root@192.168.1.67) en dit op de commandline van je debian VM dus. (eventueel een andere user ipv root dus, het is zowiezo niet zo'n goed idee om als root in te loggen maar ik doe het meestal wel als het maar een test VMmetje is)

[ Voor 56% gewijzigd door GekkePrutser op 05-06-2009 22:44 ]

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:24

Shadowtje

Shadow

is openssh-server geinstalleerd?
het is mij ook al een paar keer gelukt die niet standaard mee geinstalleerd te krijgen...

dit is geen link

Verwijderd

Topicstarter
SSH was niet geinstalleerd. Ik dacht dat dat er standaard bij zat. Na apt-get install openssh-server werkt het. Bedankt GekkePrutser, Shadowtje.

ps: security is inderdaad even geen issue. Het is een lokaal testje.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 22:54 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lol voortaan als je een 'connection refused' krijgt dus even checken of de poort überhaupt wel open staat met `netstat -anp | grep LISTEN` ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Room42 op 07-06-2009 07:28 . Reden: Dat moest LISTEN zijn niet LISTENING!! ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:50
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Mistraller op 05-06-2009 22:59 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Cool dat het werkt!

Nog even een tipje: Als je via SSH als root in wil loggen moet je meestal in /etc/ssh/sshd_config (of sshd.conf) de optie PermitRootLogon op Yes zetten. De meeste distro's hebben dit (terecht) op no staan.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:41:
Hoi!

Ik gebruik op mijn werk VMWare Server. Ik heb Debian geinstalleerd binnen de VM en ik gebruik Putty om met Debian te verbinden. Nu heb ik thuis voor zover ik weet dezelfde setup nagemaakt, maar ik kan niet verbinden via Putty. Ik kan het OS wel bedienen via de VMWare Server Console, maar ik vind Putty toch wat prettiger werken, omdat je dan ook meerdere sessies tegelijk open kan hebben.

- De ethernet instellingen van VMWare Server staan op Bridged, maar ik heb de andere instellingen (NAT, Host only, custom) ook geprobeerd zonder succes.
- De melding die ik van Putty krijg is "Network error: connection refused".
- Ik probeer te verbinden met het IP adres van Debian, 192.168.1.67 , verkregen met het commando "ifconfig".
Connection Refused? Meestal betekent dat dat SSHd niet draait.

edit:
En ik lees het halve topic niet natuurlijk.
SSHd installeren en starten dus.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 06-06-2009 00:10 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1