Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Een tijdje gelden heb ik de sony w90 op ebay besteld voor een heel zacht prijsje (110 euro dacht ik).
Ik heb echter veel dat mijn foto's niet scherp zijn, terwijl ze niet zoveel bewogen zijn geweest. Kan het zijn dat in deze camera goedkopere onderdelen zijn gestoken ofzo? Want dit lijkt me toch niet zo normaal voor een camera in deze prijsklasse. Hoe kan ik het checken of het geen namaak is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de lens wel goed?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
hoe kan ik zien of de lens nog goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat hoort bij die goedkope sony cameraatjes, dus wen er maar aan.

Ik heb van de cybershot al 3 modellen gehad. Keer op keer hoopte ik op betere resultaten, maar het is gewoon rommel. Het kost een gigantische tijd eer de camera uberhaupt de foto maakt, als iedereen na de flits al is weggelopen, en maak je fotos van vlot bewegende dingen dan krijg je al vaak verschuiving in de foto ondanks de sport stand die de camera zogenaamd bied.

Na de derde camera was ik het zo beu dat ik meteen 1500 euro heb gespendeerd aan een echte spiegelreflex camera, en ik zou de sony W90 nog niet terug willen al was ie gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 23:06
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:44:
dat hoort bij die goedkope sony cameraatjes, dus wen er maar aan.

Ik heb van de cybershot al 3 modellen gehad. Keer op keer hoopte ik op betere resultaten, maar het is gewoon rommel. Het kost een gigantische tijd eer de camera uberhaupt de foto maakt, als iedereen na de flits al is weggelopen, en maak je fotos van vlot bewegende dingen dan krijg je al vaak verschuiving in de foto ondanks de sport stand die de camera zogenaamd bied.

Na de derde camera was ik het zo beu dat ik meteen 1500 euro heb gespendeerd aan een echte spiegelreflex camera, en ik zou de sony W90 nog niet terug willen al was ie gratis.
haha, je moet er wel even bij zeggen dat om leuke, goeie en scherpe foto's te maken je dus echt geen reflex van 1500 hoeft te kopen he.

Heb je niet gewoon garantie op je camera'tje? Zal wel niet he, bij grijze import? Anders kon je em langsbrengen bij een service center.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat mensen de moeite zullen nemen om goeie onderdelen uit zo'n camera te halen en er troep voor in de plaats te zetten. Met welk doel zouden ze dat doen?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, waarom troep voor troep vervangen?
Ik denk gewoon dat er iets mis is met het ding. Want dat kan natuurlijk altijd gebeuren.
Jammer dat je nu nergens meer garantie kunt claimen.

Maar daarnaast:
crazyheinz schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:31:
Want dit lijkt me toch niet zo normaal voor een camera in deze prijsklasse.
Misschien vind je het veel geld. Maar verwacht absoluut geen kwaliteit van een camera in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
hier in belgie lag hij in de winkel voor 300 euro. Maar er moet gewoon iets mis mee zijn. Mijn k810i trekt minder onscherpe foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:44:
Het kost een gigantische tijd eer de camera uberhaupt de foto maakt, als iedereen na de flits al is weggelopen
Even een opmerking met bovenstaande quote in gedachte: Heb je het probleem ook bij stiltaande/niet bewegende objecten?

Kan je misschien eens een fototje plaatsen van de onscherpte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dat je met een goedkope camera geen aardige foto's kunt maken is onzin.
zolang er onder andere maar genoeg licht is.
Met een powershot E1 van 99 euro maak je ook leuke foto's.
Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met een spiegelreflex.

maar voor iemand die een camera meeneemt op vakantie en uitstapjes, om daarna een bak foto's van 10x15 bij foto.com te laten afdrukken is een goedkope camera prima.

maar zoals hierboven ook gezegd wordt, een voorbeeld foto zou ons wel een wat beter beeld geven waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
http://img5.imageshack.us/my.php?image=dsc02678sdo.jpg

1 vd onscherpe foto's die ik net heb getrokken. Ik was niet aan het springen ofzo. Sowiezo zou hij toch goed moeten scherpstellen, al is er beweging? Meestal heb ik als ik bijna 2 identieke foto's trek, dat de ene niet scherp is, en de andere wel. Ik zie het direct op het scherm dat het niet goed is, en dan trek ik nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei dat ziet er niet uit zoals je mag verwachten!
En dat kan niet alleen ( ;) ) komen door de fotograaf.
Kun je nog iets doen met de instellingen?
De sluitertijd is misschien te lang ingesteld?
Ik doe maar een gooi hoor...
Succes!

Anders vrees ik dat alleen een bezoekje aan een servicecenter je nog kan helpen....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39
Staat niet per ongeluk nog in de macro stand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
alles staat op auto. Macro stand stond niet aan. Tzal idd eens langsbrengen worden vrees ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Voor dat geld heb je wel een deftig cameraatje hoor, ben zelf heel tevreden met mijn FS6.

Wat ik zou doen is eerst ff alles terug naar fabrieksinstellingen terugzetten (kan je via het menu). Indien mogelijk de firmware updaten (kijk ff op de sony site). En dan op automatisch wat normale foto's trekken. Heb je dan nog slechte foto's, ga je best even langs bij een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31
Lijkt wel alsof de autofocus niet goed werkt. Als het goed is kan je in de P-stand de focus op oneindig instellen. Doe dat eens en maak dan buiten wat foto's van objecten op grote afstand? Niet zoomen :P .

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 06-06-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
kheb het getest met focus op eineindig. Wat zou ik moeten zien?
Is het normaal da ik zelfs maar een beetje beweeg, da het beeld niet scherp is? Dan is het redelijk onmogelijk dat ik daarmee actiefoto's kan trekken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31
Buiten in daglicht zou je zonder problemen scherpe foto's moeten kunnen maken. Kan je eens wat meer onscherpe foto's posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
De geposte foto is genomen met 1/60 sluitertijd met een brandpunt van 6mm.
Die zou niet zodanig bewogen moeten kunnen zijn. tenzij je rare dingen aan het doen bent.
lijkt inderdaad een focus probleem. Zou er ff mee teruggaan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
M a r c o schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:26:
De geposte foto is genomen met 1/60 sluitertijd met een brandpunt van 6mm.
Die zou niet zodanig bewogen moeten kunnen zijn. tenzij je rare dingen aan het doen bent.
lijkt inderdaad een focus probleem. Zou er ff mee teruggaan in ieder geval.
6mm met een compact is anders dan met een dslr. Die 6mm kan makkelijk overeen kunnen komen met 35mm of zo. Dan nog zou je niet echt last moeten hebben van bewegingen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het ziet er ook helemaal niet uit als bewegingsonscherpte op dat voorbeeld. Lijkt inderdaad meer op een gevalletje misfocus.

De vraag is natuurlijk of dat aan de camera ligt, of dat degene die hem bedient iets verkeerd doet waardoor de camera moeite heeft met scherpstellen. Maargoed, als je de camera gewoon netjes stilhoudt gericht op een onderwerp met een boel contrast (zoals dat computerscherm), dan zou dat toch gewoon goed moeten gaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
Je kan ook een focustest doen met een (goed verlicht) liniaal en dan de camera onder een hoek van 45 graden op een afstandje van een meter houden. Is het bewegingsonscherpte: dan is de foto nergens scherp, als het een focus probleem is, dan zal de foto toch wel ergens scherp.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pak in plaats van een liniaal dan gewoon even de alom bekende focustestchart: http://www.focustestchart.com/focus21.pdf

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
universal creations schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:38:
[...]

6mm met een compact is anders dan met een dslr. Die 6mm kan makkelijk overeen kunnen komen met 35mm of zo. Dan nog zou je niet echt last moeten hebben van bewegingen.
ja weet ik.
met 35 mm equivalent moet je met 1/30 sec ook nog wel uit de hand een scherpe foto kunnen nemen, vandaar dat ik bedoelde dat bewegingsonscherpte met 1/60 niet waarschijnlijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39
Heb je al gekeken of de lens niet een beetje vies is, vingerafdruk er op ofzo.
Pagina: 1