Windows 7 RC weigert Remote Desktop-verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lezers!

Op een pc draait Windows 7 RC.

Als ik vanaf een andere pc wil inloggen met Remote Desktop, gaat dat vaak vlekkeloos, maar ongeveer even vaak mislukt dat.

Ik start RDP en maak vervolgens een connect met de Windows 7 RC-pc. Dan vul ik naam en wachtwoord in. Tot nu toe geen probleem. Daarna "enter". Na dat commando komt het geregeld voor dat ik heel kort (een fractie van een seconde) het Windows 7-scherm zie, van de remote pc, en daar staat vermeld:

"a device attached to the system is not functioning".

Meteen daarna wordt de RDP-verbinding verbroken.

Reeds uitgezocht / diverse feiten:

- als dit eenmaal gebeurt, blijft dat zo, hoe vaak ik ook probeer. D.w.z. het probleem hangt niet af van toeval.

- als ik met een andere user inlog, kan ik na ctrl-alt-delete het oproepen van de Task Manager een scherm zien waar je de ingelogde users ziet. Daarin staat de user die problemen heeft, met de status "disconnected". Als ik die user geforceerd uitlog (dat is een optie op dat moment), kan de RDP-verbinding vervolgens wél opgezet worden. Dit uitloggen zou echter niet nodig moeten zijn.

- Microsoft besteedt een pagina in de Knowledge Base aan de foutmelding die ik zie, maar daar kom ik niet verder mee. Er wordt wel wat genoemd maar het is niet van toepassing. De foutmelding "a device" etc lijkt een algemene foutmelding voor een hele serie van problemen.

- toen de pc nog onder Windows XP draaide, kwam elke RDP-verbinding zonder problemen tot stand.

- tot mijn verbazing lijkt het probleem af te hangen van de client die de verbinding opzet. Want als het probleem voorkomt, en ik neem een andere pc, dan lukt de verbinding vaak wél.

- ik gebruik voor deze pogingen uitsluitend pc's en laptops met XP Pro of Windows 7 RC erop.

- het probleem lijkt extra voor te komen als een eerdere RDP-sessie werd verbroken. Dus geen normale logoff maar een disconnect. Echter: dit disconnecten is een normale actie binnen RDP. De remote pc blijft in dat geval gewoon doordraaien met alles dat op dat moment loopt.

Het afzetten van "verbinding opnieuw opzetten indien verbroken" heeft geen zin.

Help help.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Open eens eventvwr.msc en kijk eens in het Systeem en applicatielogboek. Staan daar errors bij die de oorzaak van dit probleem beschrijven?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De event viewer geeft raadselachtige meldingen. :(

Verder zoeken op internet levert op dat de foutmelding ook nog veroorzaakt kan worden (volgens die poster...) door het installeren van software van derden, na het installeren van de communicatiesoftware van Windows zelf. Deze poster concludeert dat er verkeerde DLL's worden geinstalleerd. Dit laatste lijkt mij bij Windows 7 onwaarschijnlijk, gezien alle controles die Windows op zichzelf toepast.

Toch had deze poster succes door alle software van derden te deinstalleren en dan RAREPAIR te draaien. :o
Een programma uit de NT-tijd, dat diverse communicatiezaken herstelt. Vooraf een restore point maken, want je kunt allerlei zaken in je communicatie-instellingen/aansluitingen kwijt raken.

Een andere poster wijst erop dat de foutmelding ontstaat door problemen met routerings-protocollen.

Kortom, zoals ik zei: allerlei verschillende fouten veroorzaken slechts 1 vage foutmelding. |:(

===

Echter: alles wijst toch wel op de communicatiesoftware. Ik heb daarom om te beginnen twee instellingen in RDP teruggezet, die ik had gewijzigd:
- het poortnummer van RDP (ik had de default waarde gewijzigd naar een andere poort) teruggezet naar de default waarde 3398. Deze wijziging in het register is een toegelaten en beschreven wijziging in de Knowledge Base van Microsoft. Anders dan ik gewend ben, had ik deze poort deze keer alleen aangepast op de plaats waar MS die aangeeft en niet elders in het register. Dezelfde key komt vaker voor;
- een port forward instelling in mijn internetrouter naar de betreffende PC afgezet. Mogelijk was deze instelling een groter probleem dan de wijziging van de default RDP-poort (ik gebruikte de https-poort).

Tot nu toe blijft het probleem weg. Als het terugkomt, laat ik het weten.

Eigenaardig dat deze instellingen een fout veroorzaken, en dan ook nog zo'n raadselachtige.

:|

Update 17 juni: nog steeds weg.