Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Offline gps software op je pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,
ik ben van plan om een kajuitboot te kopen. Ik wil graag op den duur ook dingen als diepte meters en gps apparatuur in te bouwen. Ik heb een beetje rond gekeken en een gps voor op de boot is erg duur.
Ik heb nog een "oude" laptop liggen en in dacht kan ik daar gps van maken. Ik dacht als je er een gps usb module aanhang en er gps software opzet moet het werken. Ik dacht eerst om google earth als software te gebruiken, maar dat heeft internet nodig en dat heb ik niet op het water.

Weten jullie welke offline software je daarvoor kan gebruiken?

En hebben jullie ook voorstellen voor gps via usb? Ik had wat gevonden van garmin, maar ook die was er duur (rond de 200 euro).

Groetjes, Michael

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik weet niet hoe oud je laptop is? Anders misschien: [Ervaringen] Option GTM378 Mini PCIe Module

Of koop een oude PDA waar je TomTom opzet?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Niet deze iig: nieuws: Garmin start terughaalactie door fout in zeekaarten

Al ga je met de gemiddelde kajuitboot de open zee niet op :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 17:45 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf gebruik gemaakt van tango-gps en GPSDrive, beide onder linux. (Welk OS wil je gaan gebruiken ?) Deze kunnen openstreetmaps en google-maps kaarten offline gebruiken, maar volgens mij zijn er talloze tools die hetzelfde kunnen.
Kijk bijv. eens hier , daar worden nog enkele programma's genoemd.
USB-gpsjes zie je steeds minder, wellicht eentje met bluetooth gebruiken ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties :)

Mijn laptop komt ongeveer uit 2003. Er staat nu windows xp pro op. Ik heb zelf iets gevonden over de anwb waterkaarten software (http://www.stentec.com/nl...nwb-digitale-waterkaarten).
Heeft iemand daar ervaringen mee?

@u_nix_we_all Ik heb hier ook een linux cd liggen dus dat kan ook. Zijn dit ook waterkaarten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 21:11 ]