Ik heb de volgende tabellen en relaties
Artikelen:
Id,Artikelnaam
Samengesteld:
ArtikelId,ComponentId,aantal
Relaties:
Artikelen.Id - Samengesteld.ArtikelId - relatienaam ArtikelBijSamenGesteld
Artikelen.Id - Samengesteld.ComponentId - relatienaam ArtikelBijComponent
Om het kort samen te vatten. Artikelen kunnen bestaan uit meerdere artikelen.
Nu wil ik in een DataGrid de Parent van de tabel ArtikelBijComponent zien van het gekozen Artikel.
Voorbeeldcode:
Ik krijg ook netjes de informatie die ik wil.
Alleen ik wil in de DataGrid de informatie van het Artikel zien die gekoppeld is aan het veld ComponentId, oftewel een lijst met informatie over de artikelen die bij een bepaald artikel horen.
Heb vanalles geprobeerd om het goed te krijgen maar krijg het niet voor elkaar om dat te laten zien wat ik wil zien.
Ik dacht zelf dat je bij setDataBinding de tabel of relatie kon meegeven als DataMember.
Maar krijg bij allebei de melding : Kan de eigenschap van DataMember niet vinden op de DataSource.
Vraag is dus. Wat mis ik om de goede data te laten zien
Edit: Realiseer me net dat de titel beter Tonen van Parent Table in DataGrid had kunnen zijn
Artikelen:
Id,Artikelnaam
Samengesteld:
ArtikelId,ComponentId,aantal
Relaties:
Artikelen.Id - Samengesteld.ArtikelId - relatienaam ArtikelBijSamenGesteld
Artikelen.Id - Samengesteld.ComponentId - relatienaam ArtikelBijComponent
Om het kort samen te vatten. Artikelen kunnen bestaan uit meerdere artikelen.
Nu wil ik in een DataGrid de Parent van de tabel ArtikelBijComponent zien van het gekozen Artikel.
Voorbeeldcode:
C#:
1
2
3
4
| BindingSource currentArtikel = new BindingSource(ds,"Artikelen"); BindingSource componenten = new BindingSource(currentArtikel,"ArtikelBijSamenGesteld"); dtgComponenten.setDataBinding(componenten,""); |
Ik krijg ook netjes de informatie die ik wil.
Alleen ik wil in de DataGrid de informatie van het Artikel zien die gekoppeld is aan het veld ComponentId, oftewel een lijst met informatie over de artikelen die bij een bepaald artikel horen.
Heb vanalles geprobeerd om het goed te krijgen maar krijg het niet voor elkaar om dat te laten zien wat ik wil zien.
Ik dacht zelf dat je bij setDataBinding de tabel of relatie kon meegeven als DataMember.
C#:
1
2
3
4
5
| //Poging 1 - Relatie meegeven dtgComponenten.SetDataBinding(componenten, "ArtikelBijComponent"); //Poging 2 - Tabelnaam meegeven dtgComponenten.SetDataBinding(componenten, "SamenGesteld"); |
Maar krijg bij allebei de melding : Kan de eigenschap van DataMember niet vinden op de DataSource.
Vraag is dus. Wat mis ik om de goede data te laten zien
Edit: Realiseer me net dat de titel beter Tonen van Parent Table in DataGrid had kunnen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 16:50 ]