Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Toetsenbord en muis werken niet.

Pagina: 1
Acties:

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Hallo,

Naar mijn eerder topic (verkeerd :o ).

Ik heb dus een computer waarvan het toetsenbord en muis niet werken,
het probleem voordien was dat de computer niet booten, hiervoor heb ik dus een chkdsk /r gedaan wat dit probleem ook oploste,

de computer start zonder problemen op en kan ook zonder problemen afgesloten worden, met uitzondering van het feit dat mijn toetsenbord en muis niet werken.

Als ik met behulp van ERD commander opstart werken deze wel alsook in de bios werken ze zonder problemen,

opstarten in veilige modus helpt ook niet, hier heb ik dus hetzelfde probleem.

Na het opstarten van de windows XP krijg ik een ballon met daar in usb mouse en hierna komt o.disp waarvan ik dus niet weet wat het is.

Ik vermoed dat mijn usb toetsenbord en muis niet installeren omdat die eerst de o.disp wil installeren maar hiervoor geen drivers heeft?

PS2 toetsenbord en muis aansluiten gaat niet omdat ik hiervoor de aansluitingen niet heb..

Het besturingssysteem is XP zoals eerder vermeld en het is een desktop (dell dimension e510)

Ik blijf ondertussen verder zoeken,

Hulp bij voorbaat

MVG Rob

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Wat je zou kunnen doen is drivers zoeken en op een USB stick zetten, die prik je in je PC.

Daarna pak je een andere PC of notebook en dan neem je je PC over met Remote Desktop en installeer je de drivers van je muis en toetsenbord. Het is wel een omweg maar zou moeten werken.

• Reboot
TCP_IP schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 02:44:
Wat je zou kunnen doen is drivers zoeken en op een USB stick zetten, die prik je in je PC.

Daarna pak je een andere PC of notebook en dan neem je je PC over met Remote Desktop en installeer je de drivers van je muis en toetsenbord. Het is wel een omweg maar zou moeten werken.
En hoe kan ik remote desktop inschakelen zonder toetsenbord/muis? :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is het dan niet makkelijker om XP opnieuw te gaan installeren? Wat gebeurd er trouwens als je de pc opstart zonder apparaten aangesloten en je ze inpluged nadat XP gestart is?

Desktop | Server | Laptop

• Reboot
Rupie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:55:
Is het dan niet makkelijker om XP opnieuw te gaan installeren? Wat gebeurd er trouwens als je de pc opstart zonder apparaten aangesloten en je ze inpluged nadat XP gestart is?
Dan begint hij de o.disp te installeren (waarover ik nergens niks kan vinden)

Liefst zou ik niet opnieuw installeren

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 14:01
Als je pc geen PS/2 poort heeft dan kan je vaak wel met een USB-keyboard het BIOS in. Kijk daar even of je USB Legacy Support kan inschakelen (als die optie er is). Misschien dat het helpt.

• Reboot
Maranello schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:12:
Als je pc geen PS/2 poort heeft dan kan je vaak wel met een USB-keyboard het BIOS in. Kijk daar even of je USB Legacy Support kan inschakelen (als die optie er is). Misschien dat het helpt.
Dit had ik ook al nagekeken, toch bedankt!

Ik heb ondertussen uitgevonden dat de o.disp over de Belinea o.display schermen gaat, hierop heb ik een gewone crt monitor aangesloten waar hij dus "monitor" begint te installeren. |:(

Ik heb nu even de klant gebeld voor het scherm binnen te brengen en hoop dat het hiermee dan wel zal lukken..

Ik laat nog iets weten

MVG Harings Rob

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Tja er is nog een omweg.

Met fastpush installeer je VNC op de betreffende PC vanaf een andere, in de commandline geef je instellingen op met het wachtwoord.
fastpush => http://www.darkage.co.uk/

Dan neem je met VNC remote de PC over en installeer je de drivers vanaf USB stick.

p.s. op deze manier kun je RDP ook inschakelen maar goed zal niet meer nodig zijn :P
Pagina: 1