Zou thuis een extra externe ip adres willen, helaas kan dit bij mijn huidige provider (XS4ALL) alleen als ik een business abonnementen neem. Zijn er nog andere opties.
Neem een 2e aansluiting op een 2e telefoonlijn. Daar kun je dan ieder abootje op aanvragen.
anders dan een andere provider erbij nemen en/of een abo nemen waarbij wel meerdere adressen geleverd worden? nee.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Onzin.
Ik heb van mijn ISP gewoon 8 IPs gekregen die ik tegelijkertijd kan gebruiken als ik wil. En dat gaat gewoon via IPv4
Misschien ook handig om even aan te geven welke ISP het over gaat, dan heeft de TS er ook nog wat aanTERW_DAN schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:46:
[...]
Onzin.
Ik heb van mijn ISP gewoon 8 IPs gekregen die ik tegelijkertijd kan gebruiken als ik wil. En dat gaat gewoon via IPv4
kan bij XS4ALL toch gewoon, dacht ik? http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/ipadressen/
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik vraag me eigenlijk af waarom?Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:30:
Zou thuis een extra externe ip adres willen, helaas kan dit bij mijn huidige provider (XS4ALL) alleen als ik een business abonnementen neem. Zijn er nog andere opties.
Ja, dat werd meteen al gemeld: kan alleen bij business DSL.kraats schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:53:
kan bij XS4ALL toch gewoon, dacht ik? http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/ipadressen/
Edit:
Wacht, daar staat dat 256 adressen kosteloos zijn bij business DSL en daaruit zou je dan op kunnen maken dat je er b.v. 8 kunt bij bestellen voor €9,40 per maand (ex.btw)
[ Voor 43% gewijzigd door remco_k op 05-06-2009 15:56 ]
Alles kan stuk.
Heb ik ook thuis (een /29), maar het is wel een apart geval omdat mijn werkgever tevens mijn ISP is
(geen XS4all)
Dan zijn dergelijke zaken wat makkelijker te regelen.
Normaliter kun je op de gemiddelde consumenten internet aansluiting het wel vergeten om extra IPs te krijgen.
Het minimum is al gauw een subnet van 4 ip's op een DSL lijn ivm PPPoA en aangezien adressen schaars zijn en je ISP daar ook steeds minder van krijgt via RIPE...
Dan zijn dergelijke zaken wat makkelijker te regelen.
Normaliter kun je op de gemiddelde consumenten internet aansluiting het wel vergeten om extra IPs te krijgen.
Het minimum is al gauw een subnet van 4 ip's op een DSL lijn ivm PPPoA en aangezien adressen schaars zijn en je ISP daar ook steeds minder van krijgt via RIPE...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Er staat dat je bij Business DSL tot 256 gratis kan bestellen, of de prijzen die er onder staan dan gelden voor particuliere lijntjes of alles boven de eerste 256 is niet echt duidelijkremco_k schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:54:
[...]
Ja, dat werd meteen al gemeld: kan alleen bij business DSL.
Verwijderd
Dit is bij xs4all geen onzin... Als je geen zakelijke abbo hebt, is het gewoon niet mogelijk... Kun je hoog og laag springen wat je van m'n opmerking vind, maar het lukt gewoon niet bij xs4all... Als het jou wel is gelukt, dan hoor ik graag hoe, want ik zit ook bij xs4all en zou het ook wel willen.TERW_DAN schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:46:
[...]
Onzin.
Volgens mij is het bij alle providers zo dat je met een prive abbo geen meerdere ip addressen kunt krijgen... Ja tenzij je isp je werkgever is (ken ook zo iemand idd). Of je hebt nog een contract uit de begin tijd van adsl, toen kon je nog meerdere addressen krijgen, maar die moesten ingeleverd worden dacht ik... Weet eigenlijk niet of dat uiteindelijk verplicht was.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 16:02 ]
Grappig, bij elke abonnement betaal je dan voor IP-adressen?Let op: bij ADSL abonnementen kunt u geen extra IP-adressen bestellen. Hebt u een Business DSL abonnement, dan kunt u kosteloos extra IP-adressen bestellen, met een maximum van 256 stuks.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
wat je ook kan doen is ssh-proxy.
ik heb een linux-server elders staan en via putty maak ik een tunnel aan welke ik gebruik als proxy in mijn firefox. zo heb ik 2 ip adressen (in elk geval voor web-browsen)
ik heb een linux-server elders staan en via putty maak ik een tunnel aan welke ik gebruik als proxy in mijn firefox. zo heb ik 2 ip adressen (in elk geval voor web-browsen)
Dat is InterNLnet, al durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of ze nu ook nog meerdere IPs uitgeven.RoeLz schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:51:
[...]
Misschien ook handig om even aan te geven welke ISP het over gaat, dan heeft de TS er ook nog wat aan
Jij gaf aan dat het enkel via IPv6 mogelijk is, maar dat is sowieso niet waar, gezien je altijd nog een abo op je 2e aderpaar aan kunt vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:59:
Volgens mij is het bij alle providers zo dat je met een prive abbo geen meerdere ip addressen kunt krijgen... Ja tenzij je isp je werkgever is (ken ook zo iemand idd). Of je hebt nog een contract uit de begin tijd van adsl, toen kon je nog meerdere addressen krijgen, maar die moesten ingeleverd worden dacht ik... Weet eigenlijk niet of dat uiteindelijk verplicht was.
En er zijn providers (geweest) waarbij je gewoon 8 of meer IPs kon krijgen. Overigens kan ik alle 8 IPs gewoon gebruiken als ik dat zou willen, heb nooit wat in hoeven te leveren.
Ja nog altijd, 4 stuks uit m'n hoofd.TERW_DAN schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:09:
[...]
Dat is InterNLnet, al durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of ze nu ook nog meerdere IPs uitgeven.
Waarom wil je eigenlijk een extra ip-adres? Ben benieuwd... Misschien dat er voor jou 'ideeën' ook andere oplossingen bestaan.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:21:
Heb gebeld met XS4ALL en ze gewezen op de info, maar helaas is het toch echt niet mogelijk.
Volgens mij doet geen een provider dat meer op consumentenlijntjes. Toen adsl net opkwam in Nederland was het wel gebruikelijk. Ik denk dat het goedkoper is om twee consumentenlijntjes te nemen dan één zakelijke met meerdere ip's.TERW_DAN schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:09:
[...]
Dat is InterNLnet, al durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of ze nu ook nog meerdere IPs uitgeven.
Als je hardware het ondersteund is IPV6 trouwens helemaal niet zo'n slechte optie. Dus om dat idee nou meteen af te schrijven.
Meestal wel inderdaadebia schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:23:
[...]
Waarom wil je eigenlijk een extra ip-adres? Ben benieuwd... Misschien dat er voor jou 'ideeën' ook andere oplossingen bestaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 05-06-2009 16:29 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb thuis Exchange 2007 draaien en wil ook nog een Terminal gateway server draaien en deze praten beide over poort 443. Kan dit wel oplossen door geen OWA en Outlook Anywhere te gebruiken, alleen dat is geen oplossing.
Als er geen derden op zitten kun je toch je poort gewoon veranderen?
Ik heb hetzelfde issue gehad met https, maar dan wel voor derden (en meerdere domeinen), dan zit je gewoon echt vast. (derden op poort xxx in laten loggen is niet echt chique, als xxx niet 443 is).
Ik heb hetzelfde issue gehad met https, maar dan wel voor derden (en meerdere domeinen), dan zit je gewoon echt vast. (derden op poort xxx in laten loggen is niet echt chique, als xxx niet 443 is).
Ik heb mijn ADSL lijn nog niet eens zo heel lang, ik heb eerst een jaar of 3 op de kabel gezeten. Abo komt uit 2005 als ik me niet vergis, dus zo gek lang heb ik die nog niet.Marzman schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:28:
[...]
Volgens mij doet geen een provider dat meer op consumentenlijntjes. Toen adsl net opkwam in Nederland was het wel gebruikelijk. Ik denk dat het goedkoper is om twee consumentenlijntjes te nemen dan één zakelijke met meerdere ip's.
En dat is gewoon een consumentenlijn van 25€/maand
Trouwens:
http://www.xs4all.nl/alle...gang/ipadressen/index.php
Het is absoluut gemaakt voor de business markt (prijs ex btw...) maar er staat niet dat het niet voor thuis kan. Enige relatie met business dsl is dat het daar gratis is.
Ik zie nergens dat je business dsl moet hebben.IP-Adressen
* met een vast IP-adres maakt u een eigen server in uw netwerk toegankelijk voor de rest van de wereld
* elke server met een vast IP-adres kunt u een eigen, herkenbare hostname toekennen
* bij Business DSL kunt u tot 256 IP-adressen kosteloos bijbestellen
* bij Colocation worden IP-adressen naar behoefte geleverd, in overstemming met RIPE-regels. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
Het is absoluut gemaakt voor de business markt (prijs ex btw...) maar er staat niet dat het niet voor thuis kan. Enige relatie met business dsl is dat het daar gratis is.
http://blogs.msdn.com/sau...windows-2008-iis-7-0.aspx
Hier staat mischien wat interessants in, je kan exchange wel naast TSG draaien op dezelfde poort (met /rpc directory).
bij ADSL abonnementen kunt u geen extra IP-adressen bestellen
Hier staat mischien wat interessants in, je kan exchange wel naast TSG draaien op dezelfde poort (met /rpc directory).
zie mijn qoute paar posts erboven:Boudewijn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:34:
Ik zie nergens dat je business dsl moet hebben.
bij ADSL abonnementen kunt u geen extra IP-adressen bestellen
[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 05-06-2009 17:15 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tenzij er vanaf zijn werk bij wil kunnen en daar achter een firewall of proxy zit. Op poort 443 kun je vaak wel alles doen dat op andere poorten geblokkeerd wordt.Boudewijn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:32:
Als er geen derden op zitten kun je toch je poort gewoon veranderen?
/▌
Nee, maar er staat ook niet dat je extra ipadressen kunt krijgen op consumentenadsl in het stuk dat je quote. Alleen colocation en businessdsl worden genoemd.Boudewijn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:34:
Trouwens:
[...]
Ik zie nergens dat je business dsl moet hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door Marzman op 05-06-2009 17:40 . Reden: sorry, had mijn post moeten editten ipv dubbel posten. ]
/▌
Als je naar het bestelformulier gaat kom je zelfs dit tegen:Marzman schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:40:
Alleen colocation en businessdsl worden genoemd.
Let op: bij ADSL abonnementen kunt u geen extra IP-adressen bestellen.
Wat me duidelijk genoeg lijkt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Het kan wel maar veel providers willen het niet i.v.m met de extra configuratie die het soms kost. Je hebt tenslote slechts een particulier abbo,
Zelf ben ik de gelukkige gebruiker van een /29 en er zijn volgens mij wel providers waarbij het op verzoek wel kan.
Zelf ben ik de gelukkige gebruiker van een /29 en er zijn volgens mij wel providers waarbij het op verzoek wel kan.
Pagina: 1