• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Hee tweakers,

Nadat ik vandaag een usb apparaat aan wilde sluiten op mijn pc, ging deze uit en herstartte zichzelf. Dit gebeurde waarschijnlijk omdat ik dit apparaat wilde aansluiten op de front-usb poorten. Een van deze poorten heeft 2 omgebogen pinnetjes. Het is al eens vaker gebeurt dat dit gebeurde, maar nu doet zich het volgende probleem voor; Hij boot gewoon, ik hoor de piepjes, maar dan krijg ik het scherm waarin windows vraagt om in veilige modus, normale modus enzovoorts op te starten. Bij elke die je kiest krijg ik het laad scherm te zien van windows XP, maar na 2 keer het balkje zien te verschuiven sluit de pc af en herstart zichzelf weer. Na een aantal testjes geeft windows aan dat er waarschijnlijk een fout in de hard disk zit. Dit denk ik zelf ook omdat ik geprobeerd heb een aantal pinnetjes terug te buigen en hierbij kwam een vonk... Ik denk niet dat er iets met de andere hardware mis is of het moederbord aangezien hij gewoon boot tot het Windows opstart scherm. Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen? Mijn gegevens op de opstart schijf ben ik gewoon kwijt... Maar moet ik windows opnieuw proberen te installeren op de opstart schijf, of is deze kapot en zal ik het op mijn 2e harde schijf installeren, waardoor ik ook alle data hier op kwijt ben...

Groetjes Moviehouse.

Verwijderd

booten vanaf een cd al geprobeerd? op de manier kan je meestal kijken of je nog bij je schijf en kan je een backup maken van je tweede schijf als je windows erop gaat installeren

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken of je een reparatie kan uitvoeren met de Windows CD en/of data via een Linux Live CD terug kan halen?

Wauw, een sig!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Dit denk ik zelf ook omdat ik geprobeerd heb een aantal pinnetjes terug te buigen en hierbij kwam een vonk
Je had de stekker er in late zitten, geen switch omgehaald, gewoon met stroom er op?

• moviehouse
Red-Front schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:29:
[...]

Je had de stekker er in late zitten, geen switch omgehaald, gewoon met stroom er op?
Ik dacht dat alle stroom er af was, maar blijkbaar de switch niet goed omgegooid.

• moviehouse
Outerspace schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:29:
Kan je eens kijken of je een reparatie kan uitvoeren met de Windows CD en/of data via een Linux Live CD terug kan halen?
Zou je mij uit kunnen leggen hoe ik dat zou moeten doen, ik wil namelijk erg graag mijn data van mijn primaire op mijn secundaire harde schijf zetten? Ik ga nu btw even testen met de windows cd.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Red-Front schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:29:
[...]

Doet er toch niet meer toe? Wat gebeurd is, is gebeurd. Nu zit hij met het probleem en dat moet opgelost worden.

HDD eens in aan een andere PC hangen en zien of je die nog kunt benaderen. Als je nog een lege schijf hebt, die aan jou PC hangen en windows proberen installeren.
Het zou ook je moederbord kunnen zijn, dat de HDD controller beschadigd is geraakt. Heb ooit eens iets gelijkaardigs voorgehad, en toen werkte m'n FDD niet meer, maar de FDD zelf werkte nog perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Big Womly op 05-06-2009 15:41 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

moviehouse schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:39:
[...]

Zou je mij uit kunnen leggen hoe ik dat zou moeten doen, ik wil namelijk erg graag mijn data van mijn primaire op mijn secundaire harde schijf zetten? Ik ga nu btw even testen met de windows cd.
Download Knoppix. Dan zou je misschien de NTFS schijf kunnen benaderen om de data eraf te halen.

Wauw, een sig!

• moviehouse
Bedankt allemaal maar het is inmiddels opgelost. Ik heb hiervoor wel al mijn data op de primaire schijf moeten op offeren, maar hij loopt nu weer.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 22:51
Misschien mosterd na de maaltijd, maar de laptop van mijn vriendin heeft dat ook, ooit eens kortsluiting gehad in usb en nu verschijnt er soms (1 op de 10 keer of zo) een BSOD met 'unmountable bootvolume'. Dit gebeurt na het laadscherm van XP. Je kunt er dan helemaal niks meer mee, behalve de XP herstelconsole starten, chkdsk /r te draaien, waarna het probleem (tijdelijk) is opgelost. De data op de schijf blijft gewoon intact.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1