Plaatsen van een andere processor

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:55
Ik heb een P2 350 en een Mobo van het merk DFI (?) Specificaties: DFI P2XBL Rev. b+

Ja niemand zal het wel kennen :). Maar uh, komt er dus op neer dat het een p2 mobo is. Dat was dus een mobo uit de tijd toen ik de p2 350 kocht. Kan ik daar nu zomaar een celly 500 op plaatsen? Natuurlijk moet ik dan een convertor, maar kan een celly 500 in een P2 mobo, gaat zo'n mobo niet tot 350 mhz ofzo? En moet ik dan de BIOS Flashen ofzo?
Iemand ervaring ofzo met het zetten van een celly met meer mhz dan je zelf hebt op een p2 mobo?
Thanx

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
Kan er wel op ja, waarschijnlijk wel een bios update nodig...

Verwijderd

SEPP Celeron™ 266-433MHz/66MHz
There's your awnser.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als ie een multiplier van 7,5 heeft, dan moet het kunenn dat er een 500 op past. (in converter).
erg onbekend is DFI niet hoor..wees maar gerust

TwwT_Unexplained zal wel dat stukkie hebben gelezen over je mobo, en hij zal wel gelijk hebben. Misschien met bios-update dat je meer multipliers krijgt

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb hier een systeempje staan met dat bordje, c366. Je moet de bios updaten omdat hij anders de s370 versie van een celeron nie ondersteund (iets met microcode ofzo). Je kan er verder elke cel in duwen die je wilt omdat de multiplier toch gelockt is.

• benchMarc
Bij mij kan de multiplier (zelfs) op 8. Hij kan vanaf 3,5 en dan steeds met een half stapje hoger en dan eindigt die bij 8.

Dus die 500 moet passen?

Verwijderd

mogelijk wordt 'ie niet goed aangegeven, maar werken zal 'ie wel.

• benchMarc
Hmmm, ik zal es vragen aan die ppl waar ik die pc had gehaald. misschien dat die er meer vanaf weten ofzo :) maar denk 't niet :) hehe

• benchMarc
ik heb al veel aanraders gehad die zeiden dat ik een celly 366 moet kopen, dan zal ik dat maar doen denk ik :) maar misschien één probleempje, ik kan dan wel zo'n convertor erin zetten enzow, maar als m'n mobo die processor niet ondersteund heb ik er weinig aan, hier staan de specs over m'n mobo, daar staat:
Chipset:
Intel® 440BX AGPset.

Processor Support:
This system board is equipped with a 242-pin Intel® Slot 1 processor slot for installing an Intel Pentium® II processor that is packaged in an SEC (Single Edge Contact) cartridge.
Pentium® III 450-500MHz/100MHz
Pentium® II 350-450MHz/100MHz
Pentium® II 233-333MHz/ 66MHz
SEPP Celeron™ 266-433MHz/66MHz
Dus is mijn vraag, hij kan em aan, dat staat er duidelijk: SEPP Celeron™ 266-433MHz/66MHz maar moet ik dan m'n BIOS flashen? aangezien ik nog geen één goeie flash bios voor m'n mobo heb gevonden :`( want die download op deze link werkte niet, *snik* :`( wie kan mij uit de brand helpen?

thanx

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Heej benchMarc,

Maak je maar geen zorgen over
de multiplier. Omdat de multiplier
in de processor is gelocked, zal de
processor de multiplier zetten. De
multiplier op je mobo wordt dan gewoon
genegeeerd.

Wel heb je een nieuwe BIOS nodig. Vooral
als je sinds aankoop van je systeem nog
nooit hebt geupdated. Voor een update
ga je naar http://www.dfi.com/support/download.asp
De nieuwste BIOS voor jouw moederbord is
van d.d. 10/26/1999. Ik weet niet zeker of
dit de Celeron 500 dekt.

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

• eenTurk

eenTurk

Heej BenchMarc,

Hij zal het gewoon doen, niks aan de
hand. Voor zover ik weet heeft Intel
geen CPU Microcode update gereleased
voor de Celeroon 500.

De groeten,

Ersin Cesmeli

• benchMarc
Ja op http://www.dfi.com/support/download.asp staan we alle mobo's maar de P2XBL Rev. b+ staat er niet bij :( ik ken em echt nergens vinden daar. Die er staan die dicht in de buurt van de naam van mijn mobo komen zijn:
P2XBL
P2XBL R.D.
P2XBL/D
P2XBL/e
P2XBL/S
Dus welke van de 5 moet ik kiezen?

• eenTurk

eenTurk

Hoi BenchMarc,

Als je kijkt onder P2XBL.
Zie je daar dat de BIOS voor de revisies
B & C zijn. Ik denk niet dat revisie B+
iets anders is als revisie B.

De groeten,

Ersin Cesmeli

• eenTurk

eenTurk

Ik heb nou effe uitgezocht.

P2XBL R.D. is revisie D van jou mobo
P2XBL/D is Dual mobo
P2XBL/e heeft een single deck (extended)
ATX connector aan de achterkant.
(waar je je muis, printer etc aansluit.
Normaal is dit double-deck)
P2XBL/S is SCSI on-board mobo

Van de FAQ geript

Can I flash Rev.A BIOS on to Rev.B motherboard or vise versa?

No!! You may not flash Rev.A BIOS on to Rev.B motherboard or vise versa. The flash utility "F650D.EXE" will stop you flashing the wrong BIOS if you do so, therefore we strongly advise you to use the BIOS flash utility enclosed in the ZIP file you download from our website to avoid catastrophic disaster on your system.

Dus kortom er kan niks misgaan.

• benchMarc
Ok, thanx voor de aandacht aan deze topic :) ik ga het meteen uitproberen en daarna pas die celly 366 kopen. dus nu ff kijken of die Flash goed werkt. ik zal wel zeggen als het gelukt is :)

Verwijderd

Goed plan; ik heb dus een 366 gekocht maar die doet geen ene flikker op 100 fsb. Toch 83 dus. En ik ben niet de enige. Blijft een gok, dus.

• FalconM
  • Niet online
Hey benchMarc, 'k heb zojuist twee Celeron 366's besteld voor m'n BP6je. Nu maar hopen dat ze ook werkelijk 550MHz halen :)

Volvo V70 D5 my2011

• benchMarc
Stel dat ze niet op 550 draaien idd :( Waar zou dat dan aan liggen? Ik vraag gewoon bij Eynstein of ze em ff testen op 550, volgens veel tweakers doen ze dat gratis voor je als je dat vraagt :)

Verwijderd

Als een 366 niet werkt op 550, moet je de CPU voltage 's verhogen naar 2.1 of 2.2. Wel zorgen dat je koeling hebt.

• FalconM
  • Niet online
Heb ze bij Eynstein besteld met de vraag of ze hem testen op 550MHz, dat doen ze :)
Ik ga er dus ook van uit dat ze WEL op 550Mhz lopen. Zosnel ik ze heb (morgen) zal ik het gelijk laten weten.

Volvo V70 D5 my2011

• benchMarc
Ik heb de bios geflashed en het was idd de goeie versie, eerst kon ik maar op hooguit 124 mhz FSB, nu 150, maar dat kan m'n processortje toch niet aan :)

Maar valt zo'n celly 366 niet op 605 MHz te krijgen? >:) 5,5 * 110 ? iemand al gelukt? of waarom zou dat niet lukken?

• FalconM
  • Niet online
Yes!!! Ik heb de Celerons 366 voor m'n BP6'je en: ze den het op 550MHz.
Handige tip dus van benchMarc, laat ze eerst ff testen bij www.eynstein.nl alvorens tot koop over te gaan!

Nu nog zien dat ik m'n Celeron 400's die tot 468 Mhz komen kan verkopen :)
iemand interesse?

Volvo V70 D5 my2011

• benchMarc
strax heb ik em en dan... dan komt het pas, het koelen, voltage verhogen enzo. Hoe kan ik het nu het beste aanpakken om die celly 366 op 550 te krijgen? hoe verander ik die volt en nog belangrijker: hoe koel ik em goed? als ie dan op 550 draait ben ik heppie :)
Pagina: 1