• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 16:23
Hallo,

Ik heb de laptop van mijn nicht binnengekregen die het niet meer doet.

Bij het opstarten van de pc krijg ik zwart beeld, kan nog wel in de bios en boot menu komen maar daarna krijg ik een knipperend _ (streepje) en vervolgens krijg ik zwart beeld, alsof het scherm ook echt uit gaat.

Als ik een windows Xp of andere bootable cd ga laden, boot hij wel. kan dan nog na dat knipperend _ (streepje) nog een enter drukken, maar na het laden krijg ik vervolgens weer zwart beeld. Dan gaat de cd-rom ook niet meer draaien en doet niets meer.
Kan hierdoor niet geheugen of hdd testen. Het externe geheugen die heb ik er uitgehaald. Dit werkte ook niet.

Ik heb de bios ook al naar default gezet, maar hier zat het ook niet in.

waar zou dit probleem aan kunnen liggen ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
Misschien handig om eens te vermelden om welke laptop het gaat met de bijbehorende specificaties.

Heb je de accu er al uit gehaald en er uit gelaten bij het starten? of enkel op de accu proberen te werken?

• Zaratrass
GENETX schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:00:
Misschien handig om eens te vermelden om welke laptop het gaat met de bijbehorende specificaties.

Heb je de accu er al uit gehaald en er uit gelaten bij het starten? of enkel op de accu proberen te werken?
het gaat om een belinea c1541 en zonder batterij werkt hij ook niet.

Model No. : Belinea C1541
Processor : Intel Celeron 530, 1.73 GHz Processor.
RAM : 2 GB
Panel : 15,4" TFT (WXGA+)
Hard Disk : 80GB
Optical Drive : DVD/RW
NIC : 10/100Mbs
Wireless LAN : 802.11a, 802.11b, 802.11g,
Multimedia : Yes

editWanneer het knipperend streepje komt en vervolgens zwart beeld krijg, dan hoor ik de hardeschijf uit gaan. die is dat aan het bezig met verwerken van iets en vervolgens doe die ook niets meer.

• Zaratrass
iemand ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
Nou, je geeft aan dat een bootable CD ook niet werkt, maar heb je de BIOS wel zo ingesteld dat de dvd speler de eerste boot priority heeft? Probeer eventueel ook een Linux live CD zoals die van Ubuntu.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 08-06-2009 16:02 ]

Verwijderd

Kapot mobo/geheugen/HD misschien?

• Zaratrass
Geheugen eruit gehaald... intern misschien kapot.. voor de rest kan ik het niet testen.

De laptop ligt al bij de computer boer... Heb verder weinig middelen om het te testen.

toch bedankt voor de reacties alsnog!
Pagina: 1