Ik zit nu al een tijdje te klooien om een netscreen 5XP zover te krijgen dat deze PPTP verkeer naar een achterliggende Windows 2003 VPN server doorlaat.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
Als eerste bleek dat de firmware van de ns5xp (3.0.5) te oud was om PPTP verkeer door te laten. Daarom heb ik dus firmware geupdate naar 5.0.0r9 waarmee het wel zou moeten werken.
CustomPPTP service aangemaakt (TCP src 0-65535 mapped naar dst 1723-1723 en protocol 47 (GRE) ingesteld op src 2048-2048 dst 2048-2048)
VIP aangemaakt op de untrusted interface met de CustomPPTP service.
Policy untrust naar global aangemaakt (src ANY naar dst VIP::1) met CustomPPTP als service.
Vanaf de CLI de regel "set vip multi-port" toegevoegd en config gesaved.
Daarna een reboot uitgevoerd.
VPN verbinding geprobeerd op te zetten.... Ik kom wel tot de server, maar krijg daarna error 721.
Volgens 1001 websites moet bovenstaande config de juiste zijn, maar ik kan dus geen PPTP verbinding opzetten...
Is het iemand van jullie gelukt om dit wel werkende te krijgen met een ns5xp???
Wat heb ik allemaal al gedaan:
Als eerste bleek dat de firmware van de ns5xp (3.0.5) te oud was om PPTP verkeer door te laten. Daarom heb ik dus firmware geupdate naar 5.0.0r9 waarmee het wel zou moeten werken.
CustomPPTP service aangemaakt (TCP src 0-65535 mapped naar dst 1723-1723 en protocol 47 (GRE) ingesteld op src 2048-2048 dst 2048-2048)
VIP aangemaakt op de untrusted interface met de CustomPPTP service.
Policy untrust naar global aangemaakt (src ANY naar dst VIP::1) met CustomPPTP als service.
Vanaf de CLI de regel "set vip multi-port" toegevoegd en config gesaved.
Daarna een reboot uitgevoerd.
VPN verbinding geprobeerd op te zetten.... Ik kom wel tot de server, maar krijg daarna error 721.
Volgens 1001 websites moet bovenstaande config de juiste zijn, maar ik kan dus geen PPTP verbinding opzetten...
Is het iemand van jullie gelukt om dit wel werkende te krijgen met een ns5xp???
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!