Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een vraagje over lightroom wat mijn opzich simpel lijkt, maar ik weet maar niet hoe het moet. Ook google al gebruikt maar kan het antwoord maar niet vinden.

Ik heb in LR veel RAW foto's staan waarbij ik bij elke individuele foto's bewerkingen heb gedaan. Deze bewerking staat onder de "ontwikkelen" module netjes in de history. Wat ik nu wil is de complete history wissen voor meerdere foto's tegelijk zodat ik weer terug bij af ben. Dus dat er in de history als enige stap nog "import" staat.

Er is echter wel een optie history wissen, maar die verwijderd alleen de stappenlijst in de history maar niet de bewerkingen. Ook is er ergens een dergelijk opties foto herstellen ofzo, haarmee ga je ook weer terug naar het beginpunt, maar je historybewerkingen blijven zichtbaar in het historyscherm en dat wil ik dus niet.

Ik dit graag omdat ik de camera calibratie ontdekt heb, waardoor ik nu veel betere kleuren als uitgangspunt heb, dit wil ik altijd als eerste stap toepassen voor ik verder werk.

iemand?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 10:16
Kan je niet gewoon eerst 'foto herstellen' uitvoeren, zodat de bewerkingen ongedaan gemaakt worden en vervolgens de history wissen zodat ook die leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Foto's selecteren in Library. Dan naar Photo>Develop Settings>Reset.

Als dat niet werkt kun je ook een preset maken die alle waarden op standaard zet, en vervolgens die preset toepassen op alle foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205924

ja maar dan is hij z'n geschiedenis nog niet kwijt. Waarom je dat zou willen weet ik ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
sOid schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:41:
Foto's selecteren in Library. Dan naar Photo>Develop Settings>Reset.

Als dat niet werkt kun je ook een preset maken die alle waarden op standaard zet, en vervolgens die preset toepassen op alle foto's.
thnx! ik ga het thuis meteen proberen. Anders is Kheldar zijn methode nog te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jos_zwa schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:35:
[...]

thnx! ik ga het thuis meteen proberen. Anders is Kheldar zijn methode nog te proberen.
En? Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
ja. maar je moet toch daarna wel even je history wissen, maar is geen probleem

Pagina: 1