hallo,
ik ben vast erg knullig bezig, maar ik ben bezig met een applicatie aan het schrijven in Visual Studio's.net 2008 en ik heb een rechten probleem met de database.
De applicatie moet straks gaan draaien op 2 verschillende computers, die samen 1 database delen.
ik gebruik een standaard .mdb file om wat gegevens in op te slaan.
straks wil ik de applicatie op een netwerkschijf zetten zodat beide computers de applicatie kunnen starten ( X:\ )
maar hierbij komt het probleem om de hoek kijken.
zodra de applicatie de database wil aanroepen ( die in de root staat van het programma zelf ). krijg ik een Error dat deze zone niet in de "trusted zone" valt en daardoor dus niet geopend kan worden in verband met beveiligingsredenen.
als ik het project publish in plaats van build, kan ik wel wat security settings instellen, maar maakt hij er zelf een instalatie file van, en installeerd het programma ergens in de local settings map van je profiel.
ik zal er zelf wel totaal verkeerd tegen aan kijken, en op google kom ik ook alleen maar op asp.net tools ( voor web-applicaties) .
Zie ik wat over het hoofd ? of ben ik gewoon totaal verkeerd bezig ?
de foutmelding die ik krijg is
ik ben vast erg knullig bezig, maar ik ben bezig met een applicatie aan het schrijven in Visual Studio's.net 2008 en ik heb een rechten probleem met de database.
De applicatie moet straks gaan draaien op 2 verschillende computers, die samen 1 database delen.
ik gebruik een standaard .mdb file om wat gegevens in op te slaan.
straks wil ik de applicatie op een netwerkschijf zetten zodat beide computers de applicatie kunnen starten ( X:\ )
maar hierbij komt het probleem om de hoek kijken.
zodra de applicatie de database wil aanroepen ( die in de root staat van het programma zelf ). krijg ik een Error dat deze zone niet in de "trusted zone" valt en daardoor dus niet geopend kan worden in verband met beveiligingsredenen.
als ik het project publish in plaats van build, kan ik wel wat security settings instellen, maar maakt hij er zelf een instalatie file van, en installeerd het programma ergens in de local settings map van je profiel.
ik zal er zelf wel totaal verkeerd tegen aan kijken, en op google kom ik ook alleen maar op asp.net tools ( voor web-applicaties) .
Zie ik wat over het hoofd ? of ben ik gewoon totaal verkeerd bezig ?
de foutmelding die ik krijg is
code:
1
2
3
4
5
6
| System.InvalidOperationException: An error occurred creating the form. See Exception.InnerException for details. The error is: Request failed. ---> System.Security.SecurityException: Request failed. at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.ThrowSecurityException(Assembly asm, PermissionSet granted, PermissionSet refused, RuntimeMethodHandle rmh, SecurityAction action, Object demand, IPermission permThatFailed) at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.ThrowSecurityException(Object assemblyOrString, PermissionSet granted, PermissionSet refused, RuntimeMethodHandle rmh, SecurityAction action, Object demand, IPermission permThatFailed) at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckSetHelper(PermissionSet grants, PermissionSet refused, PermissionSet demands, RuntimeMethodHandle rmh, Object assemblyOrString, SecurityAction action, Boolean throwException) at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckSetHelper(CompressedStack cs, PermissionSet grants, PermissionSet refused, PermissionSet demands, RuntimeMethodHandle rmh, Assembly asm, SecurityAction action) at Racso_Pasjes_systeem.VJ_screen.InitializeComponent() |