[.net 2008 & mdb] database op netwerkniveau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
hallo,

ik ben vast erg knullig bezig, maar ik ben bezig met een applicatie aan het schrijven in Visual Studio's.net 2008 en ik heb een rechten probleem met de database.

De applicatie moet straks gaan draaien op 2 verschillende computers, die samen 1 database delen.
ik gebruik een standaard .mdb file om wat gegevens in op te slaan.

straks wil ik de applicatie op een netwerkschijf zetten zodat beide computers de applicatie kunnen starten ( X:\ )
maar hierbij komt het probleem om de hoek kijken.

zodra de applicatie de database wil aanroepen ( die in de root staat van het programma zelf ). krijg ik een Error dat deze zone niet in de "trusted zone" valt en daardoor dus niet geopend kan worden in verband met beveiligingsredenen.

als ik het project publish in plaats van build, kan ik wel wat security settings instellen, maar maakt hij er zelf een instalatie file van, en installeerd het programma ergens in de local settings map van je profiel.

ik zal er zelf wel totaal verkeerd tegen aan kijken, en op google kom ik ook alleen maar op asp.net tools ( voor web-applicaties) .

Zie ik wat over het hoofd ? of ben ik gewoon totaal verkeerd bezig ?

de foutmelding die ik krijg is
code:
1
2
3
4
5
6
System.InvalidOperationException: An error occurred creating the form. See Exception.InnerException for details.  The error is: Request failed. ---> System.Security.SecurityException: Request failed.
   at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.ThrowSecurityException(Assembly asm, PermissionSet granted, PermissionSet refused, RuntimeMethodHandle rmh, SecurityAction action, Object demand, IPermission permThatFailed)
   at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.ThrowSecurityException(Object assemblyOrString, PermissionSet granted, PermissionSet refused, RuntimeMethodHandle rmh, SecurityAction action, Object demand, IPermission permThatFailed)
   at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckSetHelper(PermissionSet grants, PermissionSet refused, PermissionSet demands, RuntimeMethodHandle rmh, Object assemblyOrString, SecurityAction action, Boolean throwException)
   at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckSetHelper(CompressedStack cs, PermissionSet grants, PermissionSet refused, PermissionSet demands, RuntimeMethodHandle rmh, Assembly asm, SecurityAction action)
   at Racso_Pasjes_systeem.VJ_screen.InitializeComponent()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Klinkt als een firewall probleem ofzo. Als je applicatie wil connecten op een server / service heeft het waarschijnlijk een portnummer nodig. Die portnummers die gebruikt worden voor je applicatie worden waarschijnlijk niet door je firewall doorgelaten en moet je dus toevoegen aan je DMZ / trusted zone

Zet om te beginnen al je firewall shit even uit en probeer het nog eens.

[ Voor 11% gewijzigd door jvaneijk op 05-06-2009 12:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40
In .Net worden objecten op het netwerk standaard niet vertrouwd. Volgens mij moet je met caspol.exe de locatie waar de mdb staat aan de trusted zones toevoegen:

Zie hier bijvoorbeeld

[ Voor 38% gewijzigd door een moderator op 05-06-2009 12:42 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Deze vraag op stackoverflow geeft wat antwoorden op je vragen: http://stackoverflow.com/...4132/running-a-c-exe-file . Er zijn meerdere oplossingen voor je probleem. :)

Het heeft in elk geval niet te maken met de plaats van de .mdb file, maar wel met het feit dat je de executable vanaf een share probeert op te starten.

[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 05-06-2009 12:43 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

Even los van je security probleem: moet de applicatie gelijktijdig gebruikt kunnen worden op twee computers? Volgens mij gaat dat op deze manier namelijk niet lukken; je zal dan een SQL (Express) server moeten inzetten.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
tnx, de oplossing is inderdaad de securty wat genoemd wordt.

een reactie op pistole.

ik heb gekeken, 1 deel van de applicatie schrijft in de db.
het andere deel ( wat op de andere computer wordt gerunt ) heeft een Read-only functie.

tot zover lokaal getest werkt het na behoren.

Tnx for everything.
Pagina: 1