Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 18:38

igmar

ISO20022

Topicstarter
Ik ben naar een jaar of 5 eens gaan kijken waarop het modem hier synced O-) en ik schrok wel een beetje :

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 773 / 6.150

Da's redelijk shit voor een modem wat ADSL2 aankan, en voor een connectie op < 1 km van de centrale. Ik heb wel wat andere waarden in dat overzicht staan, maar mij zegt het helemaal niks. Kan iemand dit voor mij 'vertalen' ?

Link Information

Uptime:	84 days, 15:49:24
Modulation:	G.992.3 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:	773 / 6.150
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]:	0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]:	12,0 / 16,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:	7,5 / 15,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:	19,5 / 10,0
Vendor ID (Local/Remote):	TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Link (Remote):	0
Error Seconds (Local/Remote):	0 / 0
FEC Errors (Up/Down):	0 / 2.275
CRC Errors (Up/Down):	39 / 0
HEC Errors (Up/Down):	30 / 0

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor abonnement heb je (en welke snelheid had je verwacht)?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Je lijndempening is heel mooi alleen je SR waarde is beetje aan de lage kant.
Zit bij jou onder de 20 en dat is voor de meeste ISP's een "middelmatige lijn" (wat overigens ook aan je router zou kunnen liggen).

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 05-06-2009 11:49 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:20:
Wat voor abonnement heb je (en welke snelheid had je verwacht)?
Een XS4All ASDL Basic abbo. Da's een 20mbit / 1mbit abbo. 6mbit is ongeveer de helft wat ik er zelf van verwacht.

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
Ballebek schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:48:
Je lijndempening is heel mooi alleen je SR waarde is beetje aan de lage kant.
Zit bij jou onder de 20 en dat is voor de meeste ISP's een "middelmatige lijn" (wat overigens ook aan je router zou kunnen liggen).
Is dat uit te sluiten ? Het modem is een standaard Speedtouch 5x6, verder weinig bijzonders.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
igmar schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:51:
[...]

Is dat uit te sluiten ? Het modem is een standaard Speedtouch 5x6, verder weinig bijzonders.
Door even een modem te kopen op voorwaarde dat je hem terug mag brengen (wanneer je hem netjes houdt) en daar de gegevens uit te pulken.

Probeer het ook een keer zonder je splitter, die willen nog wel is vervelend gaan doen na een tijdje.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• DAzN
  • Niet online
Als je een ADSL basic abonnement op het ADSL van KPN-netwerk hebt, dan is je snelheid prima in orde. De 20 mbit/sec geldt alleen voor XS4ALL Only verbindingen.

https://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/verschil.php

Je kunt achterhalen wat jij hebt op je factuur. Als je ook nog van KPN een factuur krijgt voor een gedeelte ADSL, dan heb je een ADSL van KPN-verbinding.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Dat je op <1KM van de centrale zit hoeft niet zoveel te zeggen, zeker bij oude huizen niet waar het koper gewoon rot is.

Kom je btw bij die 1KM via de postcode check of naar eigen inzicht, als centrale hemelsbreed op 1KM van je vandaan zit kan de kabel namelijk makkelijk veel langer zijn.
Pagina: 1