Zijn er onder jullie ook mensen die zich afvragen in welk format ze hun muziek nou moeten opslaan? Ik heb deze vraag in dit topic gezet omdat het hier gaat om de geluidskwaliteit en niet zozeer om wat iTunes nu wel of niet goed doet.
- X-fi Extreme Gamer soundcard
- KRK Rokit 5, studio monitors met ingebouwde,gescheiden, amplifiers.
Ik heb een muziekstuk genomen van Tomasso Albioni, Concert voor hobo en strijkers in D (Denon test cd uit 1991). Dit stuk stelt hoge eisen aan de geluidsweergavekwaliteit, acoustisch, dynamisch en klankleur. Verschillende instrumenten zoals hobo, strijkers en een dunne klavecimbel. Tweemaal omgezet, 1 keer in i-Tunes Plus en 1 x in Apple lossless. De bestandsomvang van die laatste is 2x zo groot en de bit-rate 3x zo hoog.
Daarna hetzelfde gedaan voor een stuk van Bach met veel orkest en andere barokke geluiden.
Ik hoor geen verschil, tijdens het heen en weer schakelen!
Ben ik de enige die het verschil niet hoort? Indien jullie het verschil wel horen. Welk muziekstuk en waar moet ik op letten?
- X-fi Extreme Gamer soundcard
- KRK Rokit 5, studio monitors met ingebouwde,gescheiden, amplifiers.
Ik heb een muziekstuk genomen van Tomasso Albioni, Concert voor hobo en strijkers in D (Denon test cd uit 1991). Dit stuk stelt hoge eisen aan de geluidsweergavekwaliteit, acoustisch, dynamisch en klankleur. Verschillende instrumenten zoals hobo, strijkers en een dunne klavecimbel. Tweemaal omgezet, 1 keer in i-Tunes Plus en 1 x in Apple lossless. De bestandsomvang van die laatste is 2x zo groot en de bit-rate 3x zo hoog.
Daarna hetzelfde gedaan voor een stuk van Bach met veel orkest en andere barokke geluiden.
Ik hoor geen verschil, tijdens het heen en weer schakelen!
Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790