Toon posts:

wat het beste te doen -> Server 2008 vpn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag mbt server 2008 en vpn.

Voor een klant zou ik graag dedicated een server aanbieden. Nu is het zo dat de klant ongeveer 10 notebooks heeft en met name op 1 locatie zit (met al deze notebooks).

Wat is in dit geval het beste om een beveiligde verbinding op te bouwen. Ik heb al op het forum gelezen dat de vpn software van windows zelf problemen kan geven als je met meerdere inbelverbindingen via 1 internetverbinding naar de server wilt.

Wat is in dit geval het handigste om te ondernemen. De gebruikers gaan gebruik maken van Exchange en van gezamenlijke schijven (voor de data opslag).

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen,

Groeten Wouter

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27

ralpje

Deugpopje

Waarom allemaal een eigen VPN, en niet op die lokatie een router die een VPN opzet?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook goed, maar wat voor apparatuur is daar geschikt voor en zijn er ook apparaten die kunnen connecten met de windows routing / remote access software?

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, was ook stom, ik zoek wel even verder

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:21
File sharing met 10 gebruikers over een Internetverbinding? Ik hoop niet dat het om veel en grote bestanden gaat, want dat lijkt me een redelijk drama. Misschien moet je de hele oplossing nog eens wat nader bekijken.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1