Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Beste Tweakers,

Al ruim 1.5 jaar loop ik met een in mijn ogen grandioos idee rond. Echt besloten heb ik het nog niet, maar ik zit sterk te denken de knoop te gaan doorhakken. Aangezien ik mijzelf nog relatief jong vind voor een onderneming en weinig contacten heb ik deze wereld iemand maakt dit me nogal onzeker.
Ik zou graag wat adviezen van jullie willen:

Hoe kom ik aan meningen/feedback over mijn idee zonder teveel prijs te geven?
Ik ben redelijk hypocriet. Ik durf en wil niet teveel kwijt over mijn plannen, maar ben toch erg gehecht aan de meningen van anderen. De site is bedoeld voor een groot en breed publiek, "Jan met de Pet" zeg maar. Dus moet ik weten wat deze groep wil, aantrekkelijk vind en mist in huidige alternatieven.

Waar te beginnen?
Ik heb een afspraak gepland bij de KvK, om wat informatie over rechtsvormen etc te weten te komen. Maar welke vragen zijn voor mij belangrijk op zo'n dag? Ondernemen is nieuw voor mij, dus waar kan ik terecht voor nuttige informatie over internet ondernemingen?

Financiering?
Ik wil goed van start, of niet starten. Het is zwart of wit. Daardoor ben ik verplicht wat zaken uit handen te geven en dus uit te besteden.

O.a. het webdesign en de coding. Ik kan zelf redelijk wat van beide, maar niet goed genoeg om tevreden en vertrouwen te hebben in mijn eigen werk. Ik ben ook van mening dat je voor design ook minimaal een basiscursus psychologie gehad moet hebben om dit beide te kunnen. Er komt zoveel meer kijken bij een goed design dan ik in eerste instantie dacht. Kleuren, fonts, indeling etc bepalen of iemand blijft of vertrekt.

Ik wil dit dus uit handen geven, maar dat kan een aardige duit gaan kosten. Ik zou graag wat adviezen willen hebben m.b.t. de financiering; wat raden jullie aan? Wat zijn de do's and dont's? Welke risico's zijn verantwoord en welke moet ik absoluut niet nemen?

Ondernemingsplan
Uiteraard moet alles goed uitgewerkt worden in een ondernemingsplan. Aangezien ik geen bedrijfsruimte hoef te huren, geen personeel aan hoef te nemen en bedrijfsauto o.i.d. te financieren zal een standaard ondernemingplan niet voldoen. Juist omdat het om een internet onderneming gaat zullen andere zaken weer wat belangrijker zijn. Waar moet ik goed op letten?

Al jullie meningen stel ik erg op prijs. Natuurlijk zijn andere kernzaken die ik over het hoofd zie zeer welkom!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je wilt een webiteje maken. En er iets mee doen. Kunnen de opensource zaken niet al een mooi begin voor je maken welke je later kan uitbouwen. Geen idee wat je wilt maken maar zo te lezen probeer je veels te hard van stapel te lopen. En zoals je zelf zegt zonder contacten kom je niet ver.

Dus kijk wat je nu kan regelen. Of als je echt een goed plan hebt waarmee je geld kan verdienen dan kan je wel wat beginnen. Maar zo ingewikkeld hoef je vaak verre van te gaan.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

BP_LOZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:49:
Beste Tweakers,

Al ruim 1.5 jaar loop ik met een in mijn ogen grandioos idee rond. Echt besloten heb ik het nog niet, maar ik zit sterk te denken de knoop te gaan doorhakken. Aangezien ik mijzelf nog relatief jong vind voor een onderneming en weinig contacten heb ik deze wereld iemand maakt dit me nogal onzeker.
Ik zou graag wat adviezen van jullie willen:

Hoe kom ik aan meningen/feedback over mijn idee zonder teveel prijs te geven?
Ik ben redelijk hypocriet. Ik durf en wil niet teveel kwijt over mijn plannen, maar ben toch erg gehecht aan de meningen van anderen. De site is bedoeld voor een groot en breed publiek, "Jan met de Pet" zeg maar. Dus moet ik weten wat deze groep wil, aantrekkelijk vind en mist in huidige alternatieven.

Waar te beginnen?
Ik heb een afspraak gepland bij de KvK, om wat informatie over rechtsvormen etc te weten te komen. Maar welke vragen zijn voor mij belangrijk op zo'n dag? Ondernemen is nieuw voor mij, dus waar kan ik terecht voor nuttige informatie over internet ondernemingen?

Financiering?
Ik wil goed van start, of niet starten. Het is zwart of wit. Daardoor ben ik verplicht wat zaken uit handen te geven en dus uit te besteden.

O.a. het webdesign en de coding. Ik kan zelf redelijk wat van beide, maar niet goed genoeg om tevreden en vertrouwen te hebben in mijn eigen werk. Ik ben ook van mening dat je voor design ook minimaal een basiscursus psychologie gehad moet hebben om dit beide te kunnen. Er komt zoveel meer kijken bij een goed design dan ik in eerste instantie dacht. Kleuren, fonts, indeling etc bepalen of iemand blijft of vertrekt.

Ik wil dit dus uit handen geven, maar dat kan een aardige duit gaan kosten. Ik zou graag wat adviezen willen hebben m.b.t. de financiering; wat raden jullie aan? Wat zijn de do's and dont's? Welke risico's zijn verantwoord en welke moet ik absoluut niet nemen?

Ondernemingsplan
Uiteraard moet alles goed uitgewerkt worden in een ondernemingsplan. Aangezien ik geen bedrijfsruimte hoef te huren, geen personeel aan hoef te nemen en bedrijfsauto o.i.d. te financieren zal een standaard ondernemingplan niet voldoen. Juist omdat het om een internet onderneming gaat zullen andere zaken weer wat belangrijker zijn. Waar moet ik goed op letten?

Al jullie meningen stel ik erg op prijs. Natuurlijk zijn andere kernzaken die ik over het hoofd zie zeer welkom!
Als je idee maar goed genoeg en je het op het juiste moment goed weet te promoten hoeft je website er niet uit te zien kijk maar eens naar www.plentyoffish.com en lees maar eens wat over de knakker achter deze site.

Overigens bedoel ik hiermee niet dat je geen aandacht aan de website hoeft te schenken, alleen moet je er goed over na denken wat de return of investment is als je extern je site laat bouwen. Zeker als starter moet je elke dubbeltje 3x omdraaien voor je hem uitgeeft.

Overigens kunnen ze je bij de kvk meestal wel redelijk wegwijs maken in de regeltjes en wetten, het ondernemen moet je meestal toch zelf uitvinden.

Succes

Are you following me, Are you following me?

• snoopp17
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02-2017
valt zo weinig over te zeggen hangt af wat je internet onderneming gaat doen , kunnen ga je diensten aanbieden ga je iets verkopen hangt van zoveel dingen af dit komt ook in ondernemingsplan terug. Belangrijkste is natuurlijk hoe kom je aan klanten en dit gaat verder als website promotie. Natuurlijk is je website belangrijk en je vistekaartje en is het belangrijk dat deze goed vindbaar is enn gepromoot moet worden zul je in sommige gevallen veel aan marketing / reclame moeten uitgeven het kan natuurlijk dat je je diensten via andere bedrijven aanbied of koppel verkoop zijn diverse mogelijkheden.
Maar als je geen specifieke info kunt geven kun je ook geen goede adviezen krijgen behalve de
standaarda adviezen. de meeting bij de KVK is nuttig maar verwacht er niet te veel van net zoals de standaard ondernemingsplannen is dit handig zodat je weet waar je overal aan moet denken maar niet hoe je je reclame / marketing etc moet en dus ook niet welke kosten dit met zich mee brengt.
Als je je idee al helemaal hebt uitgewerkt en ook kunt aantonen dat het gaat werken kun je natuurlijk ook zoeken naar een sterke partner waardoor je niet zoveel zelf hoeft te investeren.
Maar gesien je vraagstelling kan ik zeker adviseren om je te laten helpen/adviseren door iemand die je vertrouwd zodat je een advies krijgt op jou specifieke situatie

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13

Stewie!

Keen must die!

Let op dat je niet teveel geld uitgeeft zonder dat je bewezen inkomsten hebt. Dit kan vrij pijnlijk zijn. Als je al een financiering krijgt dan ben je vrijwel zeker de eerste jaren hoofdelijk aansprakelijk voor het volle bedrag danwel een fikse borgstelling.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Als het om een jan met de pet site gaat kun je best eerst vrienden en familie om advies vragen. Die zullen er (hopelijk) niet meteen met je idee vandoor gaan. Ook zou ik inderdaad eerst op zoek gaan naar opensource/goedkope oplossingen om uberhaupt te zien of er enige animo is. Al dat geld kun je beter in reclame stoppen, anders heb je straks een supermooie site maar geen bezoekers.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Hoeveel geld denk je nodig te hebben? Er zijn hele goeie webdesigners die voor strakke prijzen werken. Vroeger kon je ooit nog wel eens 80k kwijt zijn voor een grote site met custom webapps maar die tijd is echt voorbij.

Verwijderd

Waarom? Juist bij een internetonderneming zou dit niet nodig moeten zijn. Een site hoeft echt niet perfect te zijn als het idee erachter inderdaad grandioos is. Denk aan tweakers, dat is ook gewoon met een paar halfgare progsels aan elkaar geknoopt begonnen en je wil niet weten hoe het er in het begin uit zag... Ook maar begonnen door iemand vanuit een huiskamer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 19:17 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Klein beginnen en gewoon doen. Ik snap dat als je iets unieks hebt, je hier nog niet in detail over wil treden. Maar het doel van je website kan je neem ik aan toch wel vertellen? Wordt het een webwinkel, is het ter promo en ondersteuning van offline diensten. Wil je een cumminity starten en advo inkomsten trekken etc.

Ik snap niet waarom die drempel zo hoog is. Het leven is vallen opstaan. Beter dat je tree voor tree omhoog gaat dan dat je in een keer heel hard valt. Kortom, als jij, je idee in een niche kan lanceren zonder teveel kosten moet je dat doen. Mocht je later willen uitbreiden waarbij je bij een bank moet aankloppen dan heb je ook gelijk wat om te laten zien.

KvK inschrijving kan geen kwaad.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13

Stewie!

Keen must die!

Het enige verschil tussen amateur toko en professioneel bedrijf is dan ook de inzet van de ondernemer, niet zijn bankrekening. Er zijn al zoveel "internet bedrijven" kapot gegaan omdat ze wel geld uitgaven maar zelf achterover leunde en geen geld binnen harkten.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen enkel ondernemingsplan is 'standaard'. Althans zo moet je er niet over denken. Hoe ben jij van plan inkomsten te genereren, winst te maken? Welke unieke waarde lever je met jouw site aan consumenten?

Wellicht kun je een bezoekje doen aan higherlevel.nl. De site en het forum staan bomvol do's en dont's voor starters.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:16:
[...]
Waarom? Juist bij een internetonderneming zou dit niet nodig moeten zijn. Een site hoeft echt niet perfect te zijn als het idee erachter inderdaad grandioos is. Denk aan tweakers, dat is ook gewoon met een paar halfgare progsels aan elkaar geknoopt begonnen en je wil niet weten hoe het er in het begin uit zag... Ook maar begonnen door iemand vanuit een huiskamer.
Mee eens. Voor een revolutionair idee maken de details weinig uit. Good interactie-design is pas essentieel als je (zoals Google) concurrenten de markt uit wil werken. Maar die concurrenten zijn er op een nieuw gebied per definitie nog niet.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
BP_LOZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:49:
Ondernemingsplan
Ik zie niet in waarom een standaard ondernemingsplan niet voldoet. Zo'n plan bevat een schatting van de omzet, de wijze waarop de omzet tot stand komt, de kosten die nodig zijn om die omzet te realiseren, de vooruitzichten in de markt, de concurrentie en waarom jij beter bent enz.enz. Dit zijn allemaal zaken die je moet kunnen beschrijven en verantwoorden. Dat sommige kosten toevallig 0 zijn is geen reden om dit over te slaan.

De vraag die je jezelf moet afvragen is, wil je wel een ondernemer zijn. Probeer daar achter te komen als je bij de KvK bent. Ben je niet zo'n persoon, zoek dan uit hoe je je idee wel ten gelde kan maken (dus verkopen, of een licentiemodel, of...)

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Internet ondernemingen zijn er legio.
Enige tips die ik je kan geven: Heb je echt HET idee gevonden? Ook voor ideeën is er bescherming! Het zogenoemde 'i-Depot' kan je hierin helpen: http://www.boip.int/nl/ideeen/idee.html . Het kost 35 euro, maar het is het zeker waard! Houd er wel rekening mee dat het nu niet zo goed beveiligd is als een patent, maar je krijgt een document terug met een datum stempel. Vanaf dat moment kun jij veilig met anderen over het idee praten (niet de hele wereld (!)) zonder dat jij bang hoeft te zijn dat hun met dat idee weglopen.

Daarnaast:
http://www.marketingfacts.nl
http://www.emerce.com
http://www.techcrunch.com

Volg het nieuws uit je sector (start ups) en wordt bekend met het fenomeen monitization. Daarnaast ga je een business plan / model schrijven (en that's the hard part) en dan ga je investeerders zoeken. Zodra jij van je 20 vrienden 19 overtuigd krijgt door een simpel betoog van 5 minuten kun je ook private investors aanspreken, en daar zijn er genoeg van te vinden.

Houdt gewoon altijd in je achterhoofd dat iedere grote site / tech company ooit begonnen zijn met niets en met een investering, alles wat groot is (Google, Microsoft, Apple, FaceBook, ja zelfs Hyves) heeft een investering ontvangen in hun verleden.

En daarnaast is enthousiasme een HEEL erg belangrijke factor, als jij iets wil en iets goed vindt en dat straal je uit is dat vaak meer waard dan een perfect business plan.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Terror schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:32:
Klein beginnen en gewoon doen. Ik snap dat als je iets unieks hebt, je hier nog niet in detail over wil treden. Maar het doel van je website kan je neem ik aan toch wel vertellen? Wordt het een webwinkel, is het ter promo en ondersteuning van offline diensten. Wil je een cumminity starten en advo inkomsten trekken etc.

Ik snap niet waarom die drempel zo hoog is. Het leven is vallen opstaan. Beter dat je tree voor tree omhoog gaat dan dat je in een keer heel hard valt. Kortom, als jij, je idee in een niche kan lanceren zonder teveel kosten moet je dat doen. Mocht je later willen uitbreiden waarbij je bij een bank moet aankloppen dan heb je ook gelijk wat om te laten zien.

KvK inschrijving kan geen kwaad.
Ligt eraan, het kan enorm veel werk zijn om een site op te zetten, waarna het lichtst gezegd onprettig is om erachter te komen dat niemand geinteresseerd in je idee! Stel je wil een hyves-voor-huisdieren maken (noem maar wat randoms 8)7 ), dan moet je enorm veel software schrijven met grote kans dat het niets wordt... Je kunt ook niet echt een deel van dat idee weggeven zonder alles te vertellen...

[ Voor 3% gewijzigd door kunnen op 09-06-2009 00:15 ]

Pagina: 1