FULL HD via VGA D-Sub input??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304900

Topicstarter
Ik heb een Acer X233Hb monitor gekocht.

Deze zou een Full HD monitor moeten zijn maar er zit alleen maar een VGA D-Sub input op. Geen HDMI. Buitenlandse modellen hebben dit wel maar dit europees model helaas niet.

Die gasten van Acer beweren dat je vanuit een VGA D-Sub ook FULL HD beeld zou moeten krijgen.

Is dit waar of ben ik hard genaaid? 8)7 Want bij BCC (waar ik het heb gekocht) hebben ze mij niks verteld toen ik zei dat ik mijn Playstation3 erop wou aansluiten.

Kan ik misschien wel mijn playstation aansluiten met een speciale kabel? Of zou ik nou een andere vgakaart moeten aanschaffen?

Heb jij er eentje AGP die Full HD uitstuurt, laat mij dan weten.

Stuur mails naar shailinjanki@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
heeft deze een DVI aansluiting dan kan deze monitor Full HD zijn. mits deze ook een resolutie van 1920x1080 heeft.

de resolutie bepaald of het full HD is of niet. niet de connectie mogelijkheden.

DVI aansluiting is zowat gelijk aan HDMI alleen wordt het geluid niet meegezonden met DVI.
je zult dus iets van een verloopje moeten hebben

suc 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235201

Je zou een VGA-->DVI tussenstukje kunnen bemachtigen en daarna DVI->HDMI. Of het werkt weet ik helaas niet, maar theoretisch zou 't moeten kunnen. 't Grote nadeel eraan is wel, dat je via die VGA D-Sub geen geluid kan versturen zoals over native HDMI.

Voor de videokaart zou ik even kijken naar de nieuwe ATi HD4650 AGP en anders een stapje terug de HD3850 AGP. Eventueel zijn er ook nog PCI kaarten (HD2400Pro en de NV9400GT), alleen weet ik niet of een PCI bus genoeg bandbreedte heeft om HD beelden te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:09

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Hallo shailinjanki,

allereerst welkom op GoT, wat heb je zelf al gedaan om hierachter te komen?
Heb je al eens een kijkje genomen in de FAQ van het forum, en het algemene beleid... :/

Wat betreft het Full HD gedeelte, zo'n monitor/lcd-tv mag alleen het Full HD predicaat dragen als het apparaat aan een aantal voorwaarden voldoet, deze zijn onder andere het kunnen weergeven van 1920 x 1080 beeldlijnen, en beschikken over een of meerdere digitale ingangen (HDMI), wanneer je monitor dit niet heeft, kun je niet spreken van een echt Full HD apparaat, maar slechts een monitor die deze resolutie kan weergeven.

Verder zie ik op de achterzijde van de playstation 3, geen enkele andere output van een HDMI en een Optische uitgang, je zou kunnen googlen of er een HDMI naar D-sub bestaat.

Succes

Verder sturen we natuurlijk geen mailtjes naar je toe, dit is jouw topic en hier helpen we je graag natuurlijk

@ dezejongeman, ook de connectie mogelijkheden bepalen of een toestel hd-ready of full hd is! kijk anders hier eens

[ Voor 20% gewijzigd door loewie1984 op 05-06-2009 09:44 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Ja dit kan gewoon, dan wordt er gebruik gemaakt van REduced Blanking.
Ik heb mijn xbox 360 ook via VGA aangesloten op mijn TV en ook Full-HD.

Dus het kan gewoon. :)
dezejongeman schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:37:
heeft deze een DVI aansluiting dan kan deze monitor Full HD zijn. mits deze ook een resolutie van 1920x1080 heeft.
Jongeman, er staat letterlijk in zijn post dat er alleen D-sub op zit, ietse beter lezen dus. :)
Anoniem: 235201 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:39:
Je zou een VGA-->DVI tussenstukje kunnen bemachtigen en daarna DVI->HDMI. Of het werkt weet ik helaas niet, maar theoretisch zou 't moeten kunnen. 't Grote nadeel eraan is wel, dat je via die VGA D-Sub geen geluid kan versturen zoals over native HDMI.
Dat gaat dus niet werken. :)
VGA > DVI > HDMI werkt niet.

Er zijn converterkastjes, maar die zijn volgens mij iets van 100 euro.

[ Voor 35% gewijzigd door mace op 05-06-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:23

Voor de videokaart zou ik even kijken naar de nieuwe ATi HD4650 AGP en anders een stapje terug de HD3850 AGP. Eventueel zijn er ook nog PCI kaarten (HD2400Pro en de NV9400GT), alleen weet ik niet of een PCI bus genoeg bandbreedte heeft om HD beelden te verwerken.
Dat werkt niet, HDMI stuurt alleen een digitaal signaal door en VGA is analoog. DVI naar VGA kan in de meeste gevallen wel, omdat dan over de DVI-aansluiting zowel een analoog als digitaal signaal gaat.

De enige oplossing die ik kan bedenken voor de TS is dat hij een HDMI-naar-DVI-kabel koopt. Maar dan moet de monitor wel DVI ondersteunen (wat volgens de site van Acer zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235201

LuukNouwen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:42:
[...]

Dat werkt niet, HDMI stuurt alleen een digitaal signaal door en VGA is analoog. DVI naar VGA kan in de meeste gevallen wel, omdat dan over de DVI-aansluiting zowel een analoog als digitaal signaal gaat.

De enige oplossing die ik kan bedenken voor de TS is dat hij een HDMI-naar-DVI-kabel koopt. Maar dan moet de monitor wel DVI ondersteunen (wat volgens de site van Acer zo is).
Bedankt voor de reactie. Ik heb nog eens even gekeken op 't internet en kwam inderdaad achter dat VGA een analoog signaal verstuurt en HDMI alleen digitaal is. Wel heb ik 't volgende gevonden: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13189 . Een VGA-->HDMI kabel. Ik zou niet weten of het werkt, maar chinezen kunnen toch best veel :P

En die kastjes waar iemand het eerder over had, zijn inderdaad vrij prijzig: http://www.startech.com/i...DMI-Format-Converter.aspx

Succes nog met het omzetten van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
Je zou een VGA-->DVI tussenstukje kunnen bemachtigen en daarna DVI->HDMI. Of het werkt weet ik helaas
dit is iets wat niet mogelijk is. VGA is analoge beeld aanstuuring DVI en HDMI e.d. zijn digitaal aangestuurd.

met zoiets zou je een eindje op weg geholpen moeten zijn denk zo.
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/hq-hdmi-dvi-kabel-1-5-m/9000000006423844/index.html
je zit dan nog met 1 probleempje dat je het geluid eruit moet vissen. je zult hiervoor digitaal geluid uit nog kunnen gebruiken van de ps3 naar een geluidskaart of versterker die met die connectiviteit kan omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

dezejongeman schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:47:
[...]

dit is iets wat niet mogelijk is. VGA is analoge beeld aanstuuring DVI en HDMI e.d. zijn digitaal aangestuurd.

met zoiets zou je een eindje op weg geholpen moeten zijn denk zo.
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/hq-hdmi-dvi-kabel-1-5-m/9000000006423844/index.html
je zit dan nog met 1 probleempje dat je het geluid eruit moet vissen. je zult hiervoor digitaal geluid uit nog kunnen gebruiken van de ps3 naar een geluidskaart of versterker die met die connectiviteit kan omgaan.
Ja maar die monitor HEEFT GEEN DVI volgens de TS. 8)7

Damn. :P
Anoniem: 235201 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:46:
Wel heb ik 't volgende gevonden: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13189 . Een VGA-->HDMI kabel. Ik zou niet weten of het werkt, maar chinezen kunnen toch best veel :P
(for Supported Equipments)
Juist ja. :P

[ Voor 17% gewijzigd door mace op 05-06-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
het makkelijkste is om deze monitor terug te brengen en gewoon een model met hdmi te halen, dan heb je geen problemen met convertors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Overigens kan elke vga kaart full-hd uitzenden. Als het niet via de normale software kan, dan wel via speciale programmaatjes zoals ....

Ik ben de naam ff kwijt, maar er is vast wel iemand die dit leest en de naam even noemt, want dat programma kan in zulke situaties geniaal zijn.

Het moet wel gezegd worden dat full-HD via VGA echt geen handige optie is, dat er überhaupt monitoren zijn die het ondersteunen vind ik erg apart, maar je begaat geen slechte koop als je een andere koopt die wél een dvi of hdmi ingang heeft (Deze zijn wel om te zetten met verloopjes)

[ Voor 33% gewijzigd door Hooglander1 op 05-06-2009 09:56 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Bedankt voor de reactie. Ik heb nog eens even gekeken op 't internet en kwam inderdaad achter dat VGA een analoog signaal verstuurt en HDMI alleen digitaal is. Wel heb ik 't volgende gevonden: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13189 . Een VGA-->HDMI kabel. Ik zou niet weten of het werkt, maar chinezen kunnen toch best veel :P
- Important Note: this cable will not convert regular VGA video card signal to HDMI. It is not a PC-to-TV cable. This cable will only work on specific devices that output digital HDMI signals via VGA ports. These devices include but are not limited to: TV set-up boxes, HDD/PMP players, DVD players etc.
Dat werkt niet dus. Staat er zelfs bij. Het is een kabel voor apparaten die het specifiek ondersteunen, niet een kabel die ook het signaal omtovert. Een PS3 kan dit niet aan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:23
[...]

En die kastjes waar iemand het eerder over had, zijn inderdaad vrij prijzig: http://www.startech.com/i...DMI-Format-Converter.aspx

Succes nog met het omzetten van het beeld.
Bij die HDMI-naar-VGA-kabel staat:
- Important Note: this cable will not convert regular VGA video card signal to HDMI. It is not a PC-to-TV cable. This cable will only work on specific devices that output digital HDMI signals via VGA ports. These devices include but are not limited to: TV set-up boxes, HDD/PMP players, DVD players etc.

Dat is dus een VGA-naar-HDMI-kabel en niet andersom (wat de TS nodig heeft) en werkt alleen als de VGA-bron digitale HDMI-signalen kan uitsturen. Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Volgens mij lult iedereen langs elkaar heen in dit topic. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In theorie is het mogelijk om een vga signaal uit je playstation 3 te krijgen. Maar in de praktijk is dit veel te omslachtig en te duur. Oftewel breng je monitor terug en neem er 1 met een hdmi aansluiting. Of als het echt niet anders kan (budget misschien?) een dvi aansluting met hdcp (hdcp = beveiliging, anders heb je geen beeld!). Dan heb je alleen een hdmi naar dvi kabel nodig. :)

Even ter informatie; Een playstation 3 kan composiet, s-video, component en hdmi uitspugen. (kwaliteit van slecht naar goed) Van hdmi is weer dvi te maken. Component is ook een optie, maar vaak hebben alleen de duurdere monitoren een component aansluiting. En hdmi heeft sowieso de voorkeur omdat het digitaal is. :)
Pagina: 1