Toon posts:

invalid ip na 30 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sins paar dagen een probleem met mij draadloos netwerk met enkel mijn pc,s.

Ik heb op men netwerk 2 pc,s een ps3 en een nas staan. Nou krijg ik het volgende probleeme
Na paar minuten knalt de ip eruit van bijde mijn pc,s
Ik heb al geprobeert ze een static ip tegeven maar na een minuut hetzelfde probleem.

De pc's draaien win xp. en probleem is verholpen zodra kk de verbinding repair. Dan krijgt men pc een nieuw ip en dan werkt het voor mss een minuut.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:28

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor dhcp-server heb je in je netwerk?
Het lijkt erop dat de range in deze veel te krap staat, een Dhcpserver zou niet twee keer hetzelfde adres mogen uitdelen.

Probeer eens je Router bijv. te rebooten?

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:10
Als de firewall van uw pc de ping van uw router tegenhoudt, en de DHCP-lease van de router nog scherp ingesteld is, kan het zijn dat de IP-lease niet verlengd wordt.
> Controleer de lease-tijd van een IP-adres
> Controleer de firewall-instellingen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al geprobeert al men firewalls uit tezetten. En de lease tijd voor men verbinding is goed. Die staat voor een week? Het is een fritzbox van xs4all.

Verwijderd

Topicstarter
ik vergat erbij tezeggen, die begon al enige weken terug, eerst kreeg ik invalid ip na ongeveer 30 a 60 minuten en dan een repair verhielp dit voor een bepaalde tijd. maar sins 2 dagen terug knalt die eruit binnen paar seconden.

en ik heb al meerdere malen de modem gereset maar weinig effect.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:28

allure

Titaan fase 2/3

het verstrekken van een ipadres gebeurd niet door middel van een icmp (ping) maar door het sturen van broadcasts. tenzij de PC een nog actief zijnde adres heeft. In dat geval is het een unicast.

Welke netwerkapparatuur gebruik je? een Fritzbox.
Kun je eens een ipconfig /all van 1 van je clients posten?

[ Voor 16% gewijzigd door allure op 05-06-2009 10:21 ]

Pagina: 1