Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp nodig met mov bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Pas geleden heb ik wat video's gemaakt met m'n iPhone 3g met het programma genaamd Cycorder.
Deze video's zijn allemaal .MOV.

Ik heb ze overgezet naar m'n pc.
Zo heb ik een paar video bewerking programma's als AVS4YOU, Vegas studio, om alleen text in de video's toe te voegen.
Het bewerken van de .mov is dus niet het probleem, maar wel het opslaan.
Ik zou niet weten in welke bestand, compressie moet opslaan om dezelfde kwaliteit te behouden zoals het orginele.
De orginele .mov video's moeten dus met wat text bewerkt worden en dan opnieuw opgeslagen worden zoals hij was, met precies dezelfde kwaliteit.
De video's zijn gemiddeld 100 mb, en moeten ook niet echt groter worden.
Ik heb al verschillende video compressies getest, maar iedere keer werd de kwaliteit slechter.

Kan iemand me daarbij helpen.

Dit zijn de gegevens van de orginele .mov:
Size: 384 x 288 pixels
Bit Rate: 1142 kbps
Frame Rate: 13,121 frames/second
Aspect: 384:288
Video Compression: IBM Motion JPEG

Audio:
Bit Rate: 705,6 kbps
Channels: 1
Sample Rate: 44100 Hz
Audio Format: PCM

Heb uiteraard gegoogled, maar ik kom er even niet uit.

In ieder geval alvast bedankt.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MJPEG is een niet bijster hoog gecomprimeerd formaat. In een telefoon zit maar een processortje met bescheiden kracht. Vandaar dat men dergelijke geringe compressieformaten gebruikt. Je kunt de bitrate gewoonlijk zonder zichtbaar kwaliteitsverlies afhankelijk van de hoeveelheid detail en beweging in de opname terugbrengen tot vaak een derde of een vijfde of minder van de oorspronkelijke bitrate.

PCM is zeg maar ongecomprimeerd WAV formaat. Daar kun je bijv. de LAME MP3 codec voor gebruiken.

Je kunt er gewoon avi's van maken met bijv. de Xvid codec. Een beetje spelen met de instellingen. Je doet er niet verkeerd aan eens wat rond te kijken op de site www.videohelp.com . Daar is flink wat informatie te vinden. Kijk vooral in de Tools en de Guides secties.

8)