Toon posts:

laptop start niet op bij anders als 48 graden opengeklapt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
voor weinig heb ik een oude laptop gekocht met een probleem er in, dit probleem wil ik graag verhelpen maar tot nu toe lukt het me niet erg.
Het is een Fuitsu Siemens. (winxp home)
Hij start alleen maar op als het beeldschem in exact de juiste stand staat. Als hij opgestart is en ik verander de stand van het beeldscherm valt hij ook uit. Ik heb niet het idee dat hij alleen in de slaapstand gaat, ik moet dan hard resetten en de voeding eraf halen om hem later opnieuw op te starten.
De accu is overigens kaas.

Heb al flink gegocheld en hier gezocht, maar niet gevonden wat precies het probleem is. Zelf denk ik aan een los stekkertje tussen het apparaat en het beeldscherm. Deze heb ik zojuist uit elkaar gehad, maar ik zag zelf niets verkeerds. Moet toegeven dat ik niet zoveel ervaring heb met laptops (lees geen).

Alvast bedankt.

Casper

(Wil overigens niet teveel geld uitgeven aan reparatiekosten. Maar wat zou dit kosten als ik het uitbesteed?)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij mijn Dell zat destijds gewoon de connector op het moederbord los 8)7 . Haal het toetsenbord en de casing er eens uit en kijk of alles goed vast zit.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
In de energieinstellingen van Windows kun je uitzetten dat hij in de slaapstand oid gaat bij het dichtklappen. Zet dat eens uit en kijk of de laptop blijft draaien of neit als je het scherm beweegt. Dan kunnen we iig snel zien of het aan de sensor ligt, of iets anders.

Probeer ook een extern scherm om te kijken of daar dan wel beeld blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Heb 't beeldscherm en toetsenbord losgehaald, zit een metalen plaat achter die ik niet los krijg dus daar onder kan ik niet kijken :(
misschien heeft iemand tips om zo'n ding helemaal uit elkaar te halen? dat gaat iniedergeval niet zo makkelijk als een desctop...

2e beeldscherm er op gezet en nog eens gekeken naar de slaapstand instellingen, dichtgeklapt,
plop, allebij uit laptop en 2e beeldscherm. echt uit is hij niet want af en toe gaat de van wel aan, zonder hard resetten krijg ik hem nu niet aan.

hij valt overigens niet meteen uit maar na enkele seconden.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Waarschijnlijk zitten er aan de onderkant ook nog een hele partij schoefjes die eruit moeten!

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Heb, 'm net via start afsluiten op standby gezet en dit doet het zelfde, krijg 'm er niet meer uit. misschienzit daar de sleutel wel.

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:11:
Heb, 'm net via start afsluiten op standby gezet en dit doet het zelfde, krijg 'm er niet meer uit. misschienzit daar de sleutel wel.
Dat zou niets uit moeten maken.

Stel, zoals ik hierboven heb aangegeven, eens de actie bij het sluiten van het deksel in energiebeheer op "niets doen" oid in.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:14:
[...]

Dat zou niets uit moeten maken.

Stel, zoals ik hierboven heb aangegeven, eens de actie bij het sluiten van het deksel in energiebeheer op "niets doen" oid in.
Nee was het ook niet, moest gewoon op het aan knopje drukken, is bij m'n desctop niet zo. 8)7

Staat al op geen actie ondernemen dus dat is het ook niet jammergenoeg.

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:23:
Staat al op geen actie ondernemen dus dat is het ook niet jammergenoeg.
Ok, dan kunnen we waarschijnlijk de sensor die kijkt of het scherm open of dicht is doorstrepen...

Probeer eens te booten vanaf een Linux Live CD zoals Ubuntu.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen maar dat duurt natuurlijk wel even.
ben Ubuntu 9.04 Netbook Remix aan't downloaden.
Moet zo naar m'n werk dus kan 'm vanavond pas installeren.

(download wel lekker snel moet ik zeggen, complimenten voor de website)

Verwijderd

Topicstarter
Moest langer werken als ik dacht dus kon vandaag pas weer verder.
Heb intussen verschillende dingen geprobeerd.

booten vanaf cd lukt me niet dus dat zal ik ff moeten laten voor wat het is.
heb de hele computer uit elkaar gehad zat niets los, en is helemaal schoon vanbinnen.
(wel een hoop meer gepruts als een dectop maar hij doet 't nog en zonder foutmeldingen dus zal niets kapot gemaakt hebben.)

Heb deels het beeldscherm uit elkaar gehad, helemaal uitelkaar lukte me simpelweg niet en ik wil niets forseren. zat ook niets raar los of geknikt ofzo.

Opgestart in veilige modus, ook geen verschil.

iemand nog meer ideen?

Verwijderd

Topicstarter
Als nog iemand ideen heeft ?
Ik ben een end door m'n kennis heen..

(in de Bios zit het ook niet overigens :N zucht...

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik weet niet of dit verhaal je kan helpen maar misschien wel. Ik heb een laptop proberen in orde te brengen die er nogal slecht aan toe was. Bij het open maken zag ik dat maar 3 van de 4 schroeven van de heatsink op de processor goed aangedraaid waren. Ik natuurlijk die schroef aandraaien ... en toen wilde die niet meer opstarten. Ik kon niet geloven dat het aan die ene schroef lag maar toch. Weer losdraaien ... en hij starte weer op. Het lijkt in dat opzicht wat op jouw probleem. Besturingssysteem of energieinstellingen heeft er niks mee te maken. Ergens komt er dus te veel kracht via een schroef op een plaatje zodat een een of ander slecht contact of kleine kortsluiting ontstaat. Bij jou zal dat eerder in de buurt van de scharnieren te zoeken zijn.
Pagina: 1