Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik heb in een externe behuizing een harde schijf zitten waar voorheen onder Windows de map Mijn Documenten geplaatst was. Nu wil ik alle info van die harde schijf even overzetten zodat ik de schijf kan formatteren naar het OSX formaat.

Echter, ik wil niet alles hebben met alleen lezen rechten. Als ik de map info bekijk dan zie ik een vinkje bij Locked staan en kan deze niet verwijderen.

Ik heb Filebuddy geprobeerd, maar deze krijgt het ook niet voor elkaar.
Onder VMware in XP Safe mode de rechten van de map gewijzigd in everyone met alle rechten erop. Werkte niet, vervolgens de groep Administrators alle rechten gegeven erop, werkte ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:38
Een mac kan toch geen NTFS besturingssystemen beschrijven? Volgens mij blijft het enkel bij het lezen van de bestanden. Fat32 valt wel onder de beschrijfbare opties...

[ Voor 15% gewijzigd door Rvanlaak op 05-06-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Volgens mij ben ik er al achter, als ik de map namelijk naar een OSX partitie schrijf kan ik de lock er wel afhalen... Dat lost dus eigenlijk mijn probleem ook op hehe :)

En beschrijven kan wel hoor. Daar heb je gewoon tooltjes voor, ben alleen de naam even kwijt.

[ Voor 22% gewijzigd door orange.x op 05-06-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 21:48
Op mijn mac staat iets dat het wel kan, ik heb alleen geen flauw idee wat :P

Gewoon om je te laten weten dat het kan ;)

Anders kan je ook een live cd pakken van ubuntu en dan een chmod 666 -R over de meuk draaien.
edit1: 666 heeft hier niets met satan te maken, maar met permissies http://www.nationalemediasite.nl/chmod.php

edit2: ubuntu kan volgensmij ook formatteren in HFS (osx bestandssysteem), niet dat het nodig is

[ Voor 33% gewijzigd door donotwant op 05-06-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Formatteren is wel de bedoeling, maar NAdat ik de bestanden natuurlijk veilig gesteld had. Ik was alleen bang om alle bestanden in read only op mijn HFS+ te krijgen en dus daar weer gezeik mee krijg. Maar dat is dus niet zo.